  • 1. Data: 2003-07-26 20:06:53
    Temat: alimenty od dziadków.
    Od: "Salhira" <s...@N...wp.pl>

    Czy to prawda, że jeśli ojciec nie płaci alimentów przez kilka lat ( cały
    czas nie pracuje) to moge wystapić o alimenty od dziadków - jego
    rodziców?Wiem ,że mają stałe dochody. Zus odebral mi alimenty z funduszu,
    poniewaz skonczylem 18 lat i nie jestem inwalidą.
    Piotr

  • 2. Data: 2003-07-26 20:33:01
    Temat: Re: alimenty od dziadków.
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Salhira" <s...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rodziców?Wiem ,że mają stałe dochody. Zus odebral mi alimenty z funduszu,
    > poniewaz skonczylem 18 lat i nie jestem inwalidą.

    Skoro jest obowiązek alimentacyjny wnuków wobec dziadków to i w drugą
    stronę też to pewnie działa. Może ktoś kto dobrze zna prawo rodzinne
    podpowie. Kiedyś popularne były oświadczenia , gdy ojciec jechał za granice
    , dziadkowie zobowiązywali się do płacenia alimentów, ale to było w PRL

    --
    "Żadnego pożaru ludzie nie gaszą z taką gorliwością, jak tlącej się w kimś
    iskierki nadziei"

  • 3. Data: 2003-07-26 22:39:47
    Od: "Dirschauer" <d...@N...wp.pl>

    Zobacz tutaj:

    http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTgxJms9NjA=

    Ważne jest to czy się uczysz, jeśli tak, to ojciec (dziadkowie) będą
    zobowiązani płacić Ci alimenty nawet do 26-go roku życia, tylko musisz ich
    pozwać.

    Szczegóły określa Kodeks Rodzinno-Opiekuńczy. Nie jestem prawnikiem, ale na
    pewno możesz pozwać dziadkó o alimenty, tylko nie wiem czy wcześniej nie
    powinieneś pozwać ojca. To jest też chyba uzależnione od wyroku rozwodowego
    (kto został uznany winnym rozpadu małżeństwa). Ale są to tak powszechne
    sprawy, że pomocy udzieli Ci pierwszy lepszy prawnik - w dużym mieście nawet
    znajdziesz go za darmo (np. w MOPS).

    Pozdrawiam!

    Dirschauer

  • 4. Data: 2003-07-27 06:02:55
    Temat: Odp: alimenty od dziadków.
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Jo <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfuoji$7k0$...@n...news.tpi.pl...
    > Skoro jest obowiązek alimentacyjny wnuków wobec dziadków to i w drugą
    > stronę też to pewnie działa.

    tak można pozwać dziadków

    Może ktoś kto dobrze zna prawo rodzinne
    > podpowie. Kiedyś popularne były oświadczenia , gdy ojciec jechał za
    granice
    > , dziadkowie zobowiązywali się do płacenia alimentów, ale to było w PRL

    takie poręczenie mogą podpisac rowniez inni krewni

    Sandra