  • 1. Data: 2003-07-26 20:51:18
    Temat: Obowiazek spłacenia
    Od: "Pati" <pati.a(nospam)@poczta.interia.pl>

    Sytuacja hipotetyczna:
    Ojciec ma długi wobec Urzędu Skarbowego. Niestety umiera i nie spłaca tych
    długów. czy dzieci mają obowiązek spłaty długu wobec Państwa?
    Pozdrawiam Pati

  • 2. Data: 2003-07-26 22:21:05
    Temat: Re: Obowiazek spłacenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie tak, ale są wyjątki. Mogą odrzucić spadek i wówczas nie, ale nie
    dziedziczą. Mogą go przyjąć z tzw. dobrodziejstwem inwentarza i wówczas w
    najgorszym wypadku wyjdą na zero. Nie wykluczam, że niektóre zobowiązania
    podatkowe wygasają z chwilą śmierci podatnika, bo nie chce mi się sprawdzać
    teraz. Jest kilka rodzajów tych zobowiązań i są rozrzucone po różnych
    ustawach.

  • 3. Data: 2003-07-28 13:09:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Generalnie tak, ale są wyjątki.

    Generalnie NIE, ale sa wyjatki. I te wyjatki sa wlasnie ponizej...

> [...]
    sprawdzać
    > teraz. Jest kilka rodzajów tych zobowiązań i są rozrzucone po różnych

    Jesli normalnie przyjma spadek , przyjmuja w spadku rowniez dlugi.
    Ach- jest na odrzucenie 0,5 roku od smierci spadkodawcy...

    Boguslaw