    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Niekonsekwencje
    Date: Mon, 02 Aug 2021 00:04:13 GMT

    On 2021-08-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > U mnie też. Chyba u każdego, kto ma ANDROID-a. Tak więc wątpię, by o to
    > chodziło.

    U mnie to nie jest konto do telefonu z Androidem.

    > No widzisz nie do końca. xBox, to SONY. Też nie firma lokalna, a te
    > obciążenia karty się zdarzają. Przy czym ja nie twierdzę, że GOOGLE
    > posłużyłoby się tym numerem karty. Po prostu dokąd nie muszę, to im nie
    > podaję. Jak nie podam, to na pewno nie użyją i to moja filozofia.

    XBox to microsoft. Filozofia poniekąd słuszna, ale serio przesadzasz bo
    jeśli zwracasz uwagę na to co robisz to nic się podobnego nie stanie.
    Pod Sony (Plasystation) też używałem karty.

    Z tych trzech wymienionych metod pesudoautoryzacji to mając wybór,
    użyłbym właśnie karty. Odwinięcie jakiegokolwiek numeru z kartą jest
    zawsze grube, a tranzakcje są blisko monitorowane, często daje się
    ustawić powiadomienia - np. u mnie dwoma kanałami. Skany dokumentów,
    szczególnie jak uczy polskie doświadczenie, często wystarczą aby narobić
    komuś sporych problemów. Numer telefonu, niby RODO (w EU) ale nikt tego
    nie jest w stanie rzetelnie śledzić/sprawdzić i później przychodzą na
    telefon śmieci.

    > Ma tyle, że żądają numeru karty, który z jednej strony nic im nie daje
    > (może i nieletni ją posiadać), a z drugiej strony generują zagrożenie. I
    > tylko o to mi chodzi. Zresztą nie wiem, czy przykładowo po podaniu im
    > tego numeru nie będą sobie chcieli obciążyć karty za udostępnienie
    > jakiegoś filmiku przykładowo. Oczywiście po kliknięciu "OK!" przez moją
    > nieuwagę, ale mimo wszystko nie widzę powodu, by sobie ułatwiać
    > popełnienie błędu :-)

    No właśnie taka firma jak Google, Sony, Apple, inne giganty.. nie, nie
    będą chciały, będą się zesrywać, aby nie padł na nich cień podejrzeń, bo
    będzie ich to kosztować miliony, lub więcej.
    Problem jest z firmami klasy pośredniej, np. takimi jak Morele czy inne,
    które wydają się być profesjonalne a potem się okazuje ile to danych im
    powyciekało.

    > Widzisz, ja podobnie. Ale raz zdarzyło mi się kilka obciążeń na 30 zł
    > przez firmę z Indii, w której kupiłem licencje na program kartą. Ale nie
    > o to mi chodzi. Takie przypadki się zdarzają i nie można ich absolutnie
    > uniknąć korzystając normalnie z karty. Natomiast można zmniejszyć ryzyko.

    No ale to ryzyko nie zwiększy się przy autoryzacji w Google. No chyba,
    że bierzesz również czysto statystycznie pod uwagę, stan otocznia, tj.
    np. że autoryzujesz spod MSWindows :) W życiu nie podałem nigdzie nr
    karty pod tym systemem. Do Androida dopuściłem kartę dopiero z rok temu
    jak nabrałem przekonania, że poradzili sobie z burdelem w Play Store i
    podejrzanymi aplikacjami. To jest akurat moja paranoja.

> [...]
    > nadmiarowych danych i tyle. Jakby się nie dało, to pewnie bym im te dane
    > podał, bo nie jestem "fanatykiem" RODO.
    >
    > Wiem, ze tam jest porno, bo wiele tych serwisów daje link do YouTube i
    > jak chcesz obejrzeć, to wyskakuje właśnie to żądanie numeru karty. Z
    > kolei niektóre wyszukiwania w wyszukiwarkach zwracają właśnie takie
    > wyniki. Spróbuj poszukać Filmy pt. "Pan Tadeusz". Nie wiem, czy każdemu
    > oraz czy teraz, ale raz zaciągnąłem film i się okazało, ze to pornos po
    > prostu. Dobrze, ze rzuciłem okiem, zanim dziecku dałem jako surogat

    Założyłem synowi osobne konto, które jest jako zależne pod tzw. family
    link. Przed treściami YT to nie do końca chroni, ale zdecydownie
    rozwiązuje problem instalacji dowolnych aplikacji i ewentualnego
    obciążania karty. Każda taka czynność wymaga mojej autoryzacji.

    --
    Marcin