    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niekompletny towar z Allegro
    Date: Thu, 19 Nov 2015 12:11:28 -0600

    o...@g...com wrote:
    > Witam,
    > moja sprawa tyczy się akurat nie sklepu, a zakupu przez allegro od osoby prywatnej.
    Kupiłem sobie taki oto amortyzator do roweru:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=5787046119
    > Jest on zdjęty z nowego roweru, czyli jest nowy o czym zaświadcza w opisie aukcji
    sprzedający. Problem polega na tym, że osie tych amorów są w komplecie z nimi,
    stanowią ich integralną część gdyż piasty nie posiadają takowych (potwierdzone u
    oficjalnego dystrybutora). No i jak łatwo się domyśleć, sprzedający zachował sobie tę
    oś i mi jej nie przysłał. Jak wyegzekwować teraz jej wysłanie? Jakie podjąć kolejne
    kroki w sprawie? Czy nie podchodzi to pod oszustwo w myśl art. 286 par. 1 KK lub pod
    przywłaszczenie (kupiłem, zapłaciłem, oś jest już moja bo stanowi komplet)? Sprzęt
    miał być nowy, nie było mowy o braku elementów, a tu kupa, bo dostaję zdekompletowany
    przedmiot. Więcej, sprzedający przyznaje się do tego, że zachował sobie oś i wysłał
    tylko to co na zdjęciach mimo, że nic nie pisał w treści, że aukcja tyczy się tylko
    tego co widoczne - a gdzie waga? ;-).
    > Co radzicie, jakieś listy polecone na początek?
    >
    > Moim zdaniem towar nowy to nowy czyli kompletnie wyposażony, zawierający wszelakie
    elementy potrzebne do jego prawidłowej pracy i wykorzystania. Takim elementem jest
    integralnym jest oś, której nie dostałem.

    tam jest napisane, ze nowy amortyzator a nie kompletny zestaw do montazu.
    Moze da sie odstąpić od umowy o ile nie kupowałeś na aukcji.