  • Data: 2005-04-18 03:57:02
    Temat: Re: Niebezpieczny produkt: pasty do zebow!
    Od: bibo <w...@b...fr> szukaj wiadomości tego autora

    idiom wrote:
    > U?ytkownik "bus" <b...@s...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Czyli je?li powiem publicznie, ?e bus to m?ska prostytutka (sorry, za taki
    > przyk?ad, ale chcia?am, ?eby to by?o drastyczne), to nic mi nie powinno si?
    > stac przed s?dem,

    A co mialo by sie stac? Wyrazasz opinie i tyle. Bycie prostytutka meska
    albo zenska przestepstwem nie jest. Istnieje rowniez znaczenie
    literackie tego wyrazu i wiekszosc ma to na mysli.

    Jezeli powiesz ze x ukradl wczoraj w Tesco buty, wiedzac ze x w tym
    czasie byl na Bahamas, to pomawiasz. Jezeli mowisz ze uwazasz ze x
    ukradl buty, mimo ze nie masz dowodwo, to jest to wyrazenie opinii.
    Roznica polega na wiedzy i dzilaniu w zlej/dobrej wierze.

    > dopóki:
    >
    > nie udowodnisz, ?e wiedzia?am przed t? wypowiedzi? o nieposzlakowanym
    > prowadzeniu si? bus'a

    Blad. Nieposzlakowane prowadzenie nie jest dowodem na bycie/nie bycie
    prostytutka. Jest to kwestia subiektywnej opinii. Abstrakcja. Np. nie
    pijacy moze miec poszlakowana opinie wsrod nalogow.

    > oraz
    > nie udowodnisz, ?e sypiasz wy?acznie dla przyjemno?ci a nie za kas??

    Blad. Nieposzlakowanej opinii nie udowadnia sie. Tak jak nie udowadnia
    sie ryzyka.

    > Jeste? pewien, ?e o to chodzi w konstytucji ? ?eby mo?na by?o wyra?aae
    > dowoln? opini? na temat jakiejkolwiek osoby i ?eby to "zopiniowany" musia?
    > udowadniac przed s?dem, ?e nie jest wielb??dem (z?odziejem, dziwk? itd)
    >
    > pozdr
    >
    > Monika

    Podejscie bledne. Roznica pomiedzy opinia a pomowieniem jest astronomiczna.