    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <ojv0iq$r0n$1@node1.news.atman.pl> <ojv72b$2ns$1@node1.news.atman.pl>
    <l...@4...com>
    <596347bf$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <ojvhfm$i0d$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <ojvj56$jlc$1@node2.news.atman.pl>
    <hkume8avsoef.3k3buqplcb1i$.dlg@40tude.net>
    <ojvm5u$mip$1@node2.news.atman.pl>
    <16qiyf4gz6a1x.1a73508eihwpf$.dlg@40tude.net>
    <ojvvv0$9l$1@node2.news.atman.pl>
    <jaao64t78c$.30yj43xn7ggy.dlg@40tude.net>
    <ok1qh1$jua$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Nie płacił abonamentu rtv
    Date: Thu, 13 Jul 2017 16:03:43 +0200

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-07-10 o 21:59, J.F. pisze:

    >No właśnie o to chodzi, że w trybunale zaakceptowano już stan zastany
    >i "w trosce o budżet" przyjęto że prawie wszystko jest ok, nie ok
    >było to co już i tak wygasło, czyli choćby zakaz reklamy.

    No ale taka juz rola TK - moze zaakceptowac, moze niezaakceptowac.
    W kwestii np kwoty wolnej od podatku PIT jakos im budzet nie
    przeszkadzal.

    >Takie prawo nie powinno wchodzić tak szybko w życie - tu vacatio
    >legis powinno być co najmniej roczne (podobnie jak przy zmianach
    >systemów nauczania ect).

    Hm, a czemu ?
    Tu akurat nie widze wielkiego powodu do zwloki.
    Obywatel i tak nic nie moze zrobic, jedynie OFE potrzebuja troche
    czasu, aby stosowne programy napisac :-)

    >No ale Kukiz nie założył partii... Właśnie z tych powodów o których

    Zwal jak zwal, partia jest.

    >piszę. On chce (w sumie trochę tak jak ja, choć pewnie w jakiś tam
    >elementach się różnimy), aby system wyborczy został zmieniony. Bo też
    >zauważył patologiczność tego systemu.

    IMO - to co proponuje wcale nie bedzie lepsze, a chyba nawet gorsze.

    >Też, choć nie tylko - Zmiana systemu wyborów do parlamentu po pewnym
    >okresie poprawiłaby trochę struktury w partiach. Bo nie same partie
    >jako takie są złe, ale system wyborczy jaki jest powodu braku
    >'wentyli bezpieczeństwa' powoduje betonowanie sceny i to, że rządzą
    >nie ludzie, a prezesi partii. Głosują nie w imieniu wyborców, a w
    >imieniu prezesa, prawo tworzone jest nie dla dobra kraju, a dla dobra
    >partii..

    IMO - te partie nie sa zle, bo latwiej sie dogada dwoch czy trzech
    prezesow, niz 460 poslow.

    Ale to wlasnie JOW zabetonuja polityke na dlugo, bo taki Kukiz sie nie
    przebije.
    Co wiecej - beda dwie partie, i co 4 lata bedzie ten sam teatr -
    starzy won, teraz my obejmujemy stanowiska.
    Ciekawe, ile lat nam zajmie dojscie do systemu amerykanskiego, gdzie
    tez sa dwie partie, ale przy obu kraj sie rozwija :-)

    Bo GB chyba nie ma co podawac za przyklad ? Ale widac, ze tam sie
    jakos mniejsze partie przebijaja.

    J.