  • 21. Data: 2005-09-29 12:35:40
    Temat: Re: Nie otrzymnie towaru przy zakupie przez internet
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Cały paragraf 30 dotyczy przesyłek uszkodzonych, nie widzę powodu,
    > żeby punkt 5 był wyjątkiem.

    Przeczytaj jeszcze raz ;-) Zauważ, że wszystkie pozostałe punkty mówią o
    przesyłkach uszkodzonych lub "o których mowa w ..."

    M.

  • 22. Data: 2005-09-29 12:41:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemek napisał(a):

    > Możliwe, że sie pomyliłem z tym artykułem i wskazałem nie właściwy, ale jest
    > taki na pewno.

    Polecam uzyc takiej argumentacji przed sadem. Nie ma takiego przepisu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 23. Data: 2005-09-29 12:44:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > A co do praktyki, to z tego co wyczytałem m. in. na grupie
    > alt.pl.allegro, niekiedy można komisyjnie otworzyć nawet normalną
    > paczkę. Ale nie wiem, czy wynika to li tylko z dobrej woli pracownika
    > poczty, powoływania się na inny przepis, czy innej interpretacji par. 30
    > p. 5.

    Mozna albo i nie mozna otworzyc, zalezy od dobrej woli pracownika
    poczty. Jak sie nie zgodzi to nic mu zrobic nie mozna. Niemniej czy w
    srodku bedzie kaktus, czy cegla to nikogo nie obchodzi, bo poczta za to
    nieodpowiada.

    Pisanie inaczej to wprowadzanie ludzi w blad.

    A de facto dobrze pomyslane oszustwo internetowe jest niekaralne dla
    sprawcy. Oczywiscie nie zamierzam tutaj pisac tutoriala dla tych co chca
    zostac oszustami, niemniej kwestia karnego ukarania sprawcy, ze o
    cywilnym procesie w celu odzyskania pieniedzy nie wspomne, jest czasem
    na mocy przepisow obowiazujacego prawa niemozliwa.

    --
    pozdrawiam
    Mithos