  • Data: 2018-04-17 12:19:53
    Temat: Re: Nie mogę już patrzeć na cwaniactwo
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-17 o 11:00, Liwiusz pisze:

    > To już jest tylko kwestia techniczna do rozwiązania, nie to jest
    > przedmiotem dyskusji na obecnym etapie.

    Że co? Czyli lepiej dyskutować przez parę miesięcy (najlepiej za
    publiczne pieniądze), aby później się okazało, że przez drobny problem
    techniczny i tak się tego zrobić nie da?

    Więc co proponujesz? Podzielić dzieci na pół?
    Samotna matka z dzieckiem będzie miała 2 głosy, a zamężna 1,5 głosa?
    A jeśli syn 17-latek będzie chciał głosować na Kukiza albo Korwina, to
    ma się z matką pokłócić, bo ona się uprze na pis?

    W praktyce część dzieci będzie miało prawo głosu (za pośrednictwem
    rodziców), a część nie - ci co rodziców nie mają. Opiekun z domu dziecka
    chyba nie powinien mieć prawa do oddania 33 głosów, bo ma np. 30
    dzieciaków pod opieką + 3 własnych?
    Takich absurdów można wymienić więcej, które już na starcie powodują, że
    cała dyskusja jest bezprzedmiotowa i szkoda na nią czasu.

    Od setek lat ludzie dyskutują na temat praw wyborczych. Pomysłów było
    wiele, od praw wyborczych tylko dla ludzi wolnych, poprzez prawa
    wyborcze tylko dla mężczyzn, prawa wyborcze zależne od statusu
    majątkowego, prawa tylko dla tych co płacą podatki, prawa wyborcze
    zależne od wykształcenia, itp.
    Pomysł ilości głosów zależnych od ilości posiadanych dzieci jest jednym
    z głupszych, o jakich czytałem i słyszałem.

    Już prędzej warto rozważyć czy nie obniżyć wieku dla czynnego prawa
    wyborczego.

    Pozdrawiam
    Piotr