eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNetia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła › Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
  • Data: 2015-06-08 14:02:09
    Temat: Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-08 o 13:34, Poszkodowany pisze:
    > No przecież sytuacja, jaką opisałem, jest chyba oczywista? Wygląda to
    > z grubsza tak:
    > - podpisuję dwuletnią umowę na dostawę mleka co rano
    > - tak się składa, że po 1,5 roku przeprowadzam się gdzie indziej
    > - mleczarz mi pisze: "tam, gdzie Pan teraz mieszka, to ja mleka nie dowiozę,
    > bo tam drogi nie ma. Ale podpisałeś Pan umowę na 2 lata - to płać Pan
    > dalej. Tak, bo podpisałeś Pan."
    Wygląda to jednak trochę inaczej: podpisujesz umowę na dostawę mleka np.
    po 2zł/litr przez 2 lata. Gdybyś kupował sobie to mleko sam, to
    codziennie płaciłbyś powiedzmy 3zł/litr. Dostawca zaoferował Ci coś
    teoretycznie taniej, a więc założył swój niższy dochód, ale z gwarancją,
    że będzie miał ten dochód przez 2 lata. Ty po jakimś czasie doprowadzasz
    do zerwania umowy wprowadzając warunki niemożliwe do spełnienia dla
    dostawcy (np. nie dowiezie Ci w tej cenie mleka na drugi koniec świata).
    Odpowiedz sobie na pytanie kto tu zyskuje, kto traci i zrozumiesz
    dlaczego Netia się szarpie.
    Oczywiście w przypadku dużego dostawcy telekomunikacyjnego nie powinno
    to tak wyglądać - mają zapewne wkalkulowany jakiś procent tego typu
    sytuacji i w przypadku braku możliwości świadczenia usługi, po prostu
    zachowywać się godnie i rozwiązywać umowę. Ale Netia, to Netia. Starają
    się edukować klientów, żeby wybierali dostawców świadomie :->

    Maciek