    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Negatyw na allegro a art.212 KK
    Date: Tue, 06 Dec 2011 21:43:31 +0100

    W dniu 2011-12-06 21:06, qpcio pisze:
    > Dzieki za odpowiedzi (odpowiadam z googl-konta, bo cos mi asterowy
    > serwer nie chce podac).
    > Chodzi mi o to, zebym nie przyjal tej ich wspanialomyslnej propozycji
    > uniewaznienia komentarzy dla zasady - zastanawiam sie czy jest w ogole
    > jakakolwiek szansa, ze bedziemy sie ciagac po sadach (bo, ze wygraja
    > to chyba watpie), ale skoro mi tak mowicie, to odrzuce :)

    Kiedyś na jednym z portali czytałem pewien artykuł na ten temat - nic
    profesjonalnego z punktu widzenia prawniczego, ale właśnie taki bardziej
    "dla ludzi". Generalnie GDYBY komentarz zawierał nieprawdę lub byś ich
    obrażał (pisząc "złodzieje, oszuści" itp) to generalnie, mogliby
    próbować o cokolwiek grać. W przeciwnym wypadku - nie. Natomiast artykuł
    ukazał się dlatego, że wysyłanie takich maili, a nawet pism wzywających
    od unieważnienia komentarza pod groźbą zgłoszenia sprawy do sądu! To
    jest chore, ale z ich punktu widzenia praktyczne... Oni żyją z tych
    komentarzy. Zauważ, ich nie obchodzi Twoja opinia na ich temat. Ich
    obchodzi tylko, żeby na Allegro nie było negatywnych komentarzy. To, że
    jesteś "prosty towociarz" to tym lepiej, bo masz łeb na karku. Ale wiele
    osób pomyśli "a smolę, nie będą mnie ciągać po sądach za głupi
    komentarz" i dla świętego spokoju go wycofa. Co ich kosztowało
    odpowiedzenie Tobie - nic. Co mogą zyskać? Jeden negatyw mniej. I
    właśnie takie myślenie staje się coraz bardziej popularne, zwłaszcza u
    tzw. Super Sprzedawców, czy jak oni to teraz nazwali....

    Konop