  • 1. Data: 2011-12-06 19:02:58
    Temat: Negatyw na allegro a art.212 KK
    Od: Jakub Rosiński <q...@W...eu>

    Witam,
    Sytuacja wyglada tak: zamowilem cos na allegro, po kilku dniach dostalem
    maila w ktorym najwazniejszym zdaniem bylo "Najmocniej przepraszamy. Z
    powodów od nas niezależnych nie jesteśmy w stanie zrealizować Państwa
    nieopłaconego zamówienia nr. XXXXXXXXXX"
    (nieoplacone, bo mial byc odbior osobisty).

    Zadzwonilem dzis do nich z pytaniem czy faktycznie nie mam po co
    przychodzic (i faktycznie nie mam) i czy to znaczy, ze wystawiaja na
    allegro cos czego nie maja (pani powiedziala, ze nie, ze musial byc inny
    powod, ale nie wie/nie umie powiedziec/nie chce powiedziec jaki).

    No to pewnie spodziewacie sie ode mnie pozytywa wychwalajacego
    profesjonalizm mojego kontrahenta, ale ja niedobry napisalem:
    "Kilka dni po zakupie (i wybraniu odbioru osobistego) otrzymalem maila,
    ze "Niestety nie jestesmy w stanie zrealizowac zamowienia", wiec je
    anulujemy - dla mnie to sprzedawanie przedmiotow, ktorych sie nie ma.
    Strata czasu." i wystawilem negatywa.

    Kontrahent natomiast wystawil mi kontr negatywa: "Kupujący wystawił
    komentarz będący zniesławieniem w rozumieniu art. 212 Kodeksu Karnego.
    Sprawa znajdzie finał w sądzie."

    Wiec jako prosty towociarz (ze inzynier) pytam sie Was szanowni znawcy:
    czy prawda jest jakobym dopuscil sie znieslawienia i spusciwszy uszy po
    sobie powinienem zgodzic sie na uniewaznienie komentarzy, czy klient(ka)
    ze mna pogrywa, zeby nie miec negatywa?

    Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2011-12-06 19:45:52
    Temat: Re: Negatyw na allegro a art.212 KK
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Rosiński" <q...@W...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy prawda jest jakobym dopuscil sie znieslawienia i spusciwszy uszy po
    > sobie powinienem zgodzic sie na uniewaznienie komentarzy, czy klient(ka)

    Zagrywa i to głupio, bo po pierwsze negatyw im się należy, a po drugie to
    raczej ich komentarz można spokojnie uznać za zniesławienie.

  • 3. Data: 2011-12-06 19:58:52
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    Olej ich cieplym moczem dokladnie tyle sa warci zreszta tak jak
    wiekszosc tzw firm z allegro ktore wypychaja wirtualny towar z hurtowni
    w pakistanie.

  • 4. Data: 2011-12-06 20:06:28
    Od: qpcio <r...@g...com>

    On 6 Gru, 20:58, NoTak <g...@z...gov.pl> wrote:
    > Olej ich cieplym moczem dokladnie tyle sa warci zreszta tak jak
    > wiekszosc tzw firm z allegro ktore wypychaja wirtualny towar z hurtowni
    > w pakistanie.

    Dzieki za odpowiedzi (odpowiadam z googl-konta, bo cos mi asterowy
    serwer nie chce podac).
    Chodzi mi o to, zebym nie przyjal tej ich wspanialomyslnej propozycji
    uniewaznienia komentarzy dla zasady - zastanawiam sie czy jest w ogole
    jakakolwiek szansa, ze bedziemy sie ciagac po sadach (bo, ze wygraja
    to chyba watpie), ale skoro mi tak mowicie, to odrzuce :)

    Podziekowal raz jeszcze!
    Kuba

  • 5. Data: 2011-12-06 20:43:31
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011-12-06 21:06, qpcio pisze:
> [...]
    > jakakolwiek szansa, ze bedziemy sie ciagac po sadach (bo, ze wygraja
    > to chyba watpie), ale skoro mi tak mowicie, to odrzuce :)

    Kiedyś na jednym z portali czytałem pewien artykuł na ten temat - nic
    profesjonalnego z punktu widzenia prawniczego, ale właśnie taki bardziej
    "dla ludzi". Generalnie GDYBY komentarz zawierał nieprawdę lub byś ich
    obrażał (pisząc "złodzieje, oszuści" itp) to generalnie, mogliby
    próbować o cokolwiek grać. W przeciwnym wypadku - nie. Natomiast artykuł
    ukazał się dlatego, że wysyłanie takich maili, a nawet pism wzywających
    od unieważnienia komentarza pod groźbą zgłoszenia sprawy do sądu! To
    jest chore, ale z ich punktu widzenia praktyczne... Oni żyją z tych
    komentarzy. Zauważ, ich nie obchodzi Twoja opinia na ich temat. Ich
    obchodzi tylko, żeby na Allegro nie było negatywnych komentarzy. To, że
    jesteś "prosty towociarz" to tym lepiej, bo masz łeb na karku. Ale wiele
    osób pomyśli "a smolę, nie będą mnie ciągać po sądach za głupi
    komentarz" i dla świętego spokoju go wycofa. Co ich kosztowało
    odpowiedzenie Tobie - nic. Co mogą zyskać? Jeden negatyw mniej. I
    właśnie takie myślenie staje się coraz bardziej popularne, zwłaszcza u
    tzw. Super Sprzedawców, czy jak oni to teraz nazwali....

    Konop

  • 6. Data: 2011-12-07 04:25:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qpcio wrote:

> [...]
    > jakakolwiek szansa, ze bedziemy sie ciagac po sadach (bo, ze wygraja
    > to chyba watpie), ale skoro mi tak mowicie, to odrzuce :)

    napisz, ze zgodzisz sie aby oni usuneli swój komentarz, który jest ewidentna
    forma szantazu.

  • 7. Data: 2011-12-07 06:23:25
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    > Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,

    oboje sobie ulżyliście, sprawa się zakończyła

    ja ostatnio kupiłem coś co miało być nowe a okazało się używane,
    odesłałem z adnotacją że to pomyłka sprzedającego (chociaż nie była bo
    inni dostali też używane), sprzedawca zwrócił kasę i to więcej niż
    zapłaciłem razem z kosztami przesyłki/zwrotu

    oboje wystawiliśmy sobie pozytywne komentarze

    morał taki: lepiej po zgodzie niż po szkodzie

  • 8. Data: 2011-12-07 08:51:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > zapłaciłem razem z kosztami przesyłki/zwrotu
    >
    > oboje wystawiliśmy sobie pozytywne komentarze
    >
    > morał taki: lepiej po zgodzie niż po szkodzie

    Dupa.
    Nie każdy może sobie pozwolić na takie marnotrawienie czasu.
    A dzięki takim osobom jak ty, ten sprzedawca będzie robił tak dalej.
    Dziękujemy. System komentarzy wygląda tak a nie inaczej m.in. przez takie
    działania. Sam piszesz, że oszukuje i wysyła stary towar a na aukcji pisze,
    że nmowy, ale satysfakcjonuje cię to, że oddał kasę?
    Ile razy będziesz kupował ten sprzęt, aż trafisz na nowy?
    Po 10. razie wystawisz w końcu nega?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 9. Data: 2011-12-08 10:07:25
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2011-12-06 20:02, Jakub Rosiński pisze:

> [...]
    >
    > Kontrahent natomiast wystawil mi kontr negatywa: "Kupujący wystawił
    > komentarz będący zniesławieniem w rozumieniu art. 212 Kodeksu Karnego.

    Uśmiałem się serdecznie. Nie wywiązali się z umowy, przyznali się do
    tego i chcą do sądu;) Coś wspaniałego;) A niech idą, będziesz miał
    darmowe kino;) Zachowaj oczywiście korespondencję, która będzie dowodem
    na ich głupotę;)

  • 10. Data: 2011-12-08 13:53:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomaszek napisa?(a):

> [...]
    > tego i chcą do sądu;) Coś wspaniałego;) A niech idą, będziesz miał
    > darmowe kino;) Zachowaj oczywiście korespondencję, która będzie dowodem

    Zerknij tu: http://allegro.pl/show_user.php?uid=15322013

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/