eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Date: Tue, 05 Apr 2011 12:42:27 +0200

    W dniu 05.04.2011 12:18, Maddy pisze:
    > A to nauka żeglowania albo prowadzenia samochodu jest obowiązkowa i
    > narzucona ustawą?

    I dlatego zaniżmy poziom do najgorszego ze stada. A lepsi niech dostaną
    w plecy.

    > Przecież jest tu problem prawny, a nie moralno-filozoficzno-społeczny.
    > Nauczyciel nie może zadać uczniowi zadania domowego, które wymaga
    > znacznych nakładów finansowych.

    Jakich znacznych? Przyjście do pracowni w terminie konsultacji to
    znaczne nakłady?
    Albo masz samochód (znaczny nakład) albo go wynajmujesz od OSK (niski
    nakład). Albo masz żaglówkę (znaczny nakład) albo go czarterujesz na
    godziny.

    > Są w polsce biedne rodziny, takie naprawdę biedne, gdzie nowe buty na
    > zimę są problemem. I dzieci z takich rodzina chodzą do szkoły, bo taki
    > jest ustawowy obowiązek.

    I dlatego zaniżymy poziom reszty, którą stać?

    > Nauczyciel ma zadać takie zadania, żeby każdy uczeń był w stanie im
    > sprostać fizycznie, w tym finansowo.

    No jasne. I jak będzie miał w klasie tępą blacharę, która macha nóżką
    (mam takie), to w ogóle nic nie zadawajmy, bo nie sprosta fizycznie.

    A jak wczoraj wystawiłem 10 jedynek na sprawdzianie, to mam im dać
    piątki i obniżyć poziom, bo się 10 osobom nie chce uczyć i nie dają rady
    psychicznie?

    > Reszta to są już osobiste fiksacje Twoje i paru innych, co wiedzą lepiej
    > co jest dobre dla cudzych dzieci i nie przyjmują do wiadomości prostego
    > faktu, że w Polsce nabiedniejszą grupą społeczną są rodziny z dziećmi a
    > nie emeryci. Najbardziej zagrożone ubóstwem są dzieci w wieku szkolnym.

    No więc generujmy kolejne pokolenia wykluczonych. Obniżmy poziom do
    zera, wiedzmy lepiej, że biedaków trzeba wielbić i im wszystko dawać na
    tacy, wyszkolmy kolejne pokolenia klientów MOPS.

    > Może w tym przypadku nie bieda wchodzi w grę, ale prawo jest jedno dla
    > wszystkich i ci, którzy nie są aż tak bardzo poszkodowani przez los też
    > mogą z niego korzystać.

    No właśnie to jest obrzydliwość naszych czasów. Ciążymy w dół, bo nie
    można ,,dyskryminować''.

    > Nawet jeżeli to tylko kwestia ideologiczna (np.
    > bo tatuś nie lubi Windowsa).

    No oczywiście. Tatuś niepełnosprawny umysłowo, wiec zaniżamy poziom
    całej klasy.

    > Nauczyciel może próbować narzucać swoje zasady. Do pierwszego buntu
    > jakiegoś ucznia lub rodzica to nawet będzie działało. Ale nie dłużej.

    To niestety przykra prawda dzisiejszych czasów. Ja już nawet nie żałuję
    tych, co sobie tak chcą strzelić w stopę. Ich wybór, ich stopa... Trochę
    żałuję tych, co strzela im w stopę rodzic sprawny umysłowo inaczej. No
    ale całego świata nie zbawię, miał pecha urodzić się w takiej rodzinie,
    mogę mu pomóc tyle, ile mogę. Najbardziej mi żal tych, co dostają w dupę
    rykoszetem, w imię właśnie równania w dół, o którym piszesz.

    I nawet jeżeli prawo to sankcjonuje (choć nie jestem przekonany), to
    najwyższa pora to zmienić. Bo ja swoje dzieci chciałbym posłać do
    szkoły, w której się równa poziom w górę, a nie w dół.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek