  • 1. Data: 2005-08-22 08:09:53
    Temat: Narozrabiałem dość mocno
    Od: "Jacek" <s...@s...pl>

    Witam,

    policja namierzyła mnie gdy byłem na pedofilskiej stronie. Zrobili mi
    rewizję w domu i znaleźli parę gołych fotek. Nie było to żadne hardcore,
    żadnej ostrej jazdy bez trzymanki. Parę gołych panienek i to wszystko. Nie
    udowodnią mi, że gdzieś to wysyłałem, umieszczałem,kontaktowałem się z
    kimkolwiek. Nic z tych rzeczy, aż tak głupi nie jestem. Ot, kilka golasów w
    moim komputerze i to wszystko. Czy za posiadanie kilku zdjęć z gołymi
    małolatkami coś mi grozi?

    Jacek

  • 2. Data: 2005-08-22 08:31:36
    Temat: Re: Narozrabiałem dość mocno
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kimkolwiek. Nic z tych rzeczy, aż tak głupi nie jestem. Ot, kilka golasów
    > w moim komputerze i to wszystko. Czy za posiadanie kilku zdjęć z gołymi

    jezlei maja ponizej 15 lat to tak, z tym ze jezeli nie sa to przesadnie
    mlode osoby to raczej niemozliwym bedzie udowodnienie ci tego.

    (od 3 miesiecy do 5 lat)

    P.

  • 3. Data: 2005-08-22 09:51:16
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Jacek napisał(a):

    > Czy za posiadanie kilku zdjęć z gołymi
    > małolatkami coś mi grozi?

    Wg KK karane jest posiadanie "treści pornograficznych"
    z udziałem osób poniżej 15 lat. Niestety w żadnym
    miejscu definicji owych "treści" nie ma. Można jednak
    chyba spokojnie przyjąć, że same fotografie nagich ludzi
    - niezależnie od wieku - bez kontekstu seksualnego takimi
    "treściami" nie są. Chociaż w Polsce nigdy nic nie wiadomo...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2005-08-22 11:18:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > - niezależnie od wieku - bez kontekstu seksualnego takimi
    > "treściami" nie są. Chociaż w Polsce nigdy nic nie wiadomo...

    pornografia ż I, DCMs. ~fii, blm
    <pisma, druki, przedstawienia teatralne, filmy, zdjęcia, obrazy, rysunki i
    inne przedmioty o treści nieprzyzwoitej, obliczone na wywoływanie
    podniecenia erotycznego u odbiorców>
    z gr.

    nieprzyzwoity ~ici
    <niezgodny z panującymi normami obyczajowymi, zasadami, etykietą;
    nieskromny, bezwstydny, niewłaściwy>
    Nieprzyzwoity dowcip, rysunek.
    Nieprzyzwoite wyrazy.

    begin 666 34.gif
    M1TE&.#=A!P`.`( ```0"!/S^_"P`````!P`.```"#XP-A[J:SL([DT89J\V<
    #%P`[
    `
    end

    begin 666 35.gif
    M1TE&.#=A!P`.`( ```0"!/S^_"P`````!P`.```"#PR":8K'^YR2,S+:KMX)
    #%P`[
    `
    end

  • 5. Data: 2005-08-22 12:16:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > pornografia ż I, DCMs. ~fii, blm[ciach]

    nie chodzi tu o definicje ze słownika, tylko definicje z ustawy
    a z tego co mi wiadomo to nasz rząd nie czuje się na siłach żeby
    określić jasno co pornografią jest a co nią nie jest

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2005-08-22 12:24:01
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > nie chodzi tu o definicje ze słownika, tylko definicje z ustawy
    > a z tego co mi wiadomo to nasz rząd nie czuje się na siłach żeby określić
    > jasno co pornografią jest a co nią nie jest

    a w ktorej ustawie znajduje sie definicja pornografii?

    P.

  • 7. Data: 2005-08-22 12:38:04
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > pornografia ż I, DCMs. ~fii, blm
    > <pisma, druki, przedstawienia teatralne, filmy, zdjęcia, obrazy, rysunki i
    > inne przedmioty o treści nieprzyzwoitej, obliczone na wywoływanie
    > podniecenia erotycznego u odbiorców>

    Chodzi o definicję w KK- nie dopisałem, sorki.

    BTW: A jak się to "obliczenie" sprawdza?
    (tzn. skąd wiedzieć, że autor inkryminowanego dzieła wytworzył
    je w zamiarze wywołania podniecenia? On i tak będzie twierdził
    (o ile w ogóle będzie można go zapytać), że celem było "wrażenie artystyczne").

    Kiedyś karalne było "nabycie w zamiarze odsprzedaży" (bicz na "spekulantów"),
    teraz "wytworzenie dzieła w zamiarze wywołania podniecenia"?

    A jeśli chodzi o przyzwoitość: czy zdjęcie nagiego człowieka jest

    a) nieskromne
    b) niewłaściwe
    c) bezwstydne
    d) niezgodne z etykietą
    e) niezgodne z panującymi normami obyczajowymi
    itd. itp.?

    Myślę, że różnice zdań między różnymi osobami mogą być
    krańcowe.

    Swoją drogą ciekawe, co można podciągnąc pod "wybryk nieobyczajny", znany z Kodeksu
    Wykroczeń :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 8. Data: 2005-08-22 12:43:56
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > a w ktorej ustawie znajduje sie definicja pornografii?

    W żadnej. I karalne jest coś, o czym nie wiadomo, czym jest.
    Załóżmy, że mam w domu kilka zdjęć czy filmów. Nie chcę łamać
    prawa. Jak mogę zweryfikować, czy powinienem je zniszczyć,
    czy nie?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 9. Data: 2005-08-22 12:44:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dominik wrote:

> [...]
    > e) niezgodne z panującymi normami obyczajowymi
    > itd. itp.?
    >
    > Myślę, że różnice zdań między różnymi osobami mogą być

    Hihi - już widzę lotne kontrole w barokowych kościołach, odkuwające gołe
    cherubinki ;)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 10. Data: 2005-08-22 12:52:50
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > moim komputerze i to wszystko. Czy za posiadanie kilku zdjęć z gołymi
    > małolatkami co? mi grozi?

    A kto udowodni wiek ponizej 15-stu lat dziewczyny na zdjęciu jesli ma
    wszelkie "atrybuty dorosłości" ?