  • 11. Data: 2003-06-18 16:38:05
    Temat: Re: Naprawa gwarancyjna - jaki termin?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > To byłby problem gdyby nie było "niezgodności z umową", a tak to poza
    > nielicznymi wyjątkami w początkowym okresie do 6-12 miesięcy od daty
    > zakupy i tak się bardziej opłaca korzystać z owej niezgodności niż z
    > gwarancji, m.in właśnie ze względu na zdefiniowanie terminów.

    tak, jako 'odpowiedni' ;))
    To zależy jak będzie interpretowane domniemanie z art.4 ust.1. Jeśli
    okaże się, że po 6 miesiącach to konsument będzie musiał udowodnić
    niezgodność w chwili sprzedaży, to nie będzie najlepiej...

    KG

  • 12. Data: 2003-06-18 22:52:16
    Od: P <h...@a...com>

    On Wed, 18 Jun 2003 18:36:16 +0200, Kamil Gołaszewski
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Zgodnie z ustaw? (art.13 ust.1) je?li nie będ? ustalone obowi?zki
    >gwaranta, nie będzie gwarancji. Mówi się trudno :(. Też trochę to dziwne
    >i kłóci się z rzekomym zwiększeniem praw konsumenta (bo je?li na
    >produkcie będzie np. naklejka, że 'objęty jest 5 letni? gwarancj?' i nie
    >da się znaleĽć jej warunków w jakim? innym miejscu, to znaczy, że jej
    >nie ma), ale cóż zrobić... To jeszcze gorsze niż interpretacja, że je?li
    >nie było gwarancji na pi?mie, to jej nie było w ogóle...

    Nie stosuje sie wprost i odpowiednio, ale jakby sie uprzec na
    analogie? Przeszloby czy nie ma szans?

  • 13. Data: 2003-06-19 00:57:12
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    P wrote:
    > Nie stosuje sie wprost i odpowiednio, ale jakby sie uprzec na
    > analogie? Przeszloby czy nie ma szans?

    Dopóki nie spróbujesz, nie dowiesz się :)
    Moim w całości nie, może jako uzupełnienie... Ale to też wątpliwe

    KG

  • 14. Data: 2003-06-19 01:20:04
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@p...onet.pl>, Kamil Gołaszewski wrote:

    > tak, jako 'odpowiedni' ;))

    a a a ale jest przynajmniej zdefiniowany termin odpowiedzi na
    samą reklamację a to już bardzo dużo :)

    > To zależy jak będzie interpretowane domniemanie z art.4 ust.1. Jeśli
    > okaże się, że po 6 miesiącach to konsument będzie musiał udowodnić
    > niezgodność w chwili sprzedaży, to nie będzie najlepiej...

    No dlatego powyżej dałem te widełki... właściwie nawet 6-24. Problem MZ w
    tym momencie nie tyle z ustawodastwem co z praktyką (orzecznictwem) bo
    art 8 daje podstawy aby te terminy były rozsądne ale to niestety musi
    właśnie wyjść w praktyce dla konkretnych grup towarów jaki czas naprawy
    przyjmuje się tu już jako duża niedogodność... Ten sam problem z brakiem
    orzecznictwa jest dla ww. 6-24, czy już może coś wiadomo? :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2003-06-19 09:47:18
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > a a a ale jest przynajmniej zdefiniowany termin odpowiedzi na
    > samą reklamację a to już bardzo dużo :)

    Tak, tylko nadal pozostaje pytanie jakie będą skutki jego niezachowania...

> [...]
    > przyjmuje się tu już jako duża niedogodność... Ten sam problem z brakiem
    > orzecznictwa jest dla ww. 6-24, czy już może coś wiadomo? :)

    Co do terminu to myślę, że długo nie wyjdziemy z tych 14-21 dni, które
    były, dobrze jeśli chociaż tyle...
    A orzecznictwo - na to przyjdzie trochę poczekać, a na najbardziej
    liczące się wyroki SN, biorąc pod uwagę czego z reguły dotyczą takie
    sprawy, jeszcze dłużej...

    KG

  • 16. Data: 2003-06-20 05:13:06
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    > Tak, tylko nadal pozostaje pytanie jakie będą skutki jego niezachowania...

    Nie rozumiem. Uznanie reklamacji?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2003-06-20 08:09:51
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Nie rozumiem. Uznanie reklamacji?

    Tak, ale stanowcze, czy tylko domniemanie, które mozna obalić?
    W rozporządzeniu był analogiczny przepis i taż nie za bardzo było
    wiadomo jakie ma znaczenie...

    KG

  • 18. Data: 2003-06-21 01:04:17
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    > Tak, ale stanowcze, czy tylko domniemanie, które mozna obalić?
    > W rozporządzeniu był analogiczny przepis i taż nie za bardzo było
    > wiadomo jakie ma znaczenie...

    Nie wiem. A jak to do 1 stycznia było? Chyba raczej stanowcze bo ZCP na
    stronach FK nie sygnalizowano jakiś kłopotów w egzekwowaniu takiego
    zapisu?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2003-06-21 13:18:52
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Nie wiem. A jak to do 1 stycznia było? Chyba raczej stanowcze bo ZCP na
    > stronach FK nie sygnalizowano jakiś kłopotów w egzekwowaniu takiego
    > zapisu?

    Nie wiem... ale spotkałem się z poglądem, że ze stanowczością trzeba być
    ostrożnym..

    KG