  • 131. Data: 2006-10-04 16:24:10
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > w wiadomości news:nddbv3-g55.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    >
    > Nie da się tu ustalić jednoznacznego algorytmu. Gdyby się dało, to
    > osądzały by nas komputery.

    Dokładnie. P2P to taki sam środek przekazu, jak np. poczta.

    A robienie komuś w domu "kociołka" tylko dlatego, że coś pobierał przez
    p2p to takie samo nadużycie, jak uzasadnienie przeszukania mieszkania w
    postaci odebrania paczki z Allegro (w końcu wiadomo, że czasem trafia
    się tam coś kradzionego).

  • 132. Data: 2006-10-04 17:44:13
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale p2p to nie jest "koleś w bramie"!

    No nie jest. Ale tajmnieca zadna tez nie jest, ze P2P sluzy glownie do
    sciagania lewego softu, muzy i filmow. Glownie, co nie znaczy, ze
    jedynie.

    I jezeli ktos znajduje na torrencie najnowszy pakiet Adobe, ktory
    wiadomo powszechnie,z e jest aplikacja platna, to ma 99,9% szansy ze to
    jest pirat.

    A jezeli ktos szuka "darmowego" (lewego softu - to doskonale wie, ze to
    bedzi epirat -- bo takiego softu szuka wlasnie.

    > Jest to zupełnie legalny sposób dzielenia się plikami z danymi/mediami!

    Sposob legalny, aczkolwiek w znacznej, przewazajacej mierze sluzy do
    wymiany tresci naruszajacych czyjes prawa autorskie.

    > A jeśli ktoś umieszcza tam coś nielegalnego... cóż - równie dobrze
    > możesz oskarżyć o konszachty z "ciemną bramą" kogoś odbierającego paczki
    > na poczcie (powiedzmy: z Allegro) tylko dlatego, że ktoś kiedyś pocztą
    > przesłał coś nielegalnego (powiedzmy: ktoś na Allegro sprzedał np.
    > kradziony obiektyw).

    Widzisz. Sa rzeczy incydentalne (raz na 10 tys paczek ktos skroi jedną)
    i sa rzecz, ktore nie sa incydentlne, np. 9999 nielegalnych kopi softu
    na 10 000 udostepnionych.

    Wiec mozna strugac buraka i powtarzac "ja nie wiedzialem"... No to masz
    pecha, dobrze bylo wiedziec, lub majac watpliwosci... nie sciagac...

  • 133. Data: 2006-10-04 17:45:01
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > że czasem trafia

    Czasem != przewaznie

    Czasem mozna z Torrenta sciagnac cos legalnego ;)
    Przewaznie jest tam piracki soft.

  • 134. Data: 2006-10-04 19:29:31
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Wyobraz sobie, ze na ladzie lezy zloty zegarek, dzwoni telefon,
    > sprzedawca odwraca sie na chwile, nie patrzy... no i paluszki
    > swierzbia... zapierdolic, nie zapierdolic...

    a jaka jest wola sprzedawcy? Kazdy odpowiada w granicach swej winy .

    P.

  • 135. Data: 2006-10-04 20:31:03
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Troll Przemek R." wrote:

    > a jaka jest wola sprzedawcy?

    Nie znasz woli sprzedawcy. Zagarek tam lezy. Mozesz domniemywac, ze nie
    po to by go zapierdolic. choc jest szansa, ze ten czlowiek po prostu
    rozdaje zlote zegarki...

    Moze warto bybylo zapytac irozwiac swoje watpliwosci?

  • 136. Data: 2006-10-04 20:37:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > A robienie komuś w domu "kociołka" tylko dlatego, że coś pobierał przez
    > p2p to takie samo nadużycie

    Wiesz co, to jest troszkę tak jak z całym tym internetem - wiele osób
    uważa, że tam tylko pornografia, pedofilia i bzdety, i nic więcej.
    Wystarczy parę razy napisać, że "nielegalne pliki mp3" zostały
    wysłane poprzez sieć p2p, a już każde użycie tego protokołu
    spowoduje szok.
    Ciekawe czy jeślibym przesyłał pliki ogg - czy to już będzie OK? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 137. Data: 2006-10-04 20:43:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Hikikomori San* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Wyobraz sobie, ze na ladzie lezy zloty zegarek, dzwoni telefon,
    > sprzedawca odwraca sie na chwile, nie patrzy... no i paluszki
    > swierzbia... zapierdolic, nie zapierdolic...

    Mistrzowie od lewego softu powiedzą, że kradzież zegarka to
    złodziejstwo, a kradzież oprogramowania to tylko "wyrównywanie szans".
    Bo go nie stać na tego Corela, a dzięki temu będzie mógł coś sobie
    do CV dopisać.
    Kurczę, ja też chciałbym taki fajny zegarek Jeager Le Coultre "Polo".
    Na dziś musiałbym auto sprzedać i jeszcze sporo dołożyć.

  • 138. Data: 2006-10-04 20:48:35
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Ciekawe czy jeślibym przesyłał pliki ogg - czy to już będzie OK? ;-)

    Nie wzbudzisz zainteresowania swoja osoba przez organy scigania ;)

  • 139. Data: 2006-10-04 20:52:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

> [...]
    > rozdaje zlote zegarki...
    >
    > Moze warto bybylo zapytac irozwiac swoje watpliwosci?

    A weź zapytaj anonimowe IP z Chin...

  • 140. Data: 2006-10-04 21:16:58
    Temat: Re: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Robert Tomasik* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > To zależy. Może ponieść z tytułu paserki. Kwestia udowodnienia winy.

    Paserka to obrót towarem z kradzieży, a nie rozpowszechnionym wbrew czy
    też przy braku licencji.