  • 31. Data: 2021-11-09 22:37:20
    Temat: Re: Namierzanie ludzi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 22:24, Krzysztof kw1618 pisze:
    > Właśnie. Służą co do zasady do tego, aby np. odnaleźć znajomych po
    > latach, ze szkoły, z uczelni, z biwaku, z pracy, a to, że są tacy,
    > którzy korzystają z tego niezgodnie z celem, to nie da się nad tym
    > zapanować ani zwalczyć.

    Skąd "wydumałeś" te cele? To był pomysł na "Nasz klasa".

    FaceBook, to komunikator i miejsce publikowania własnych materiałów.
    GoWork, to miejsce poszukiwania fachowców. Osobiście nie korzystam z
    tego zbyt często, tym nie mniej dopuszczam, że ktoś wpisuje imię i
    nazwisko ładnej dziewczyny w Google i wyskakuje mu kilka linków. Wchodzi
    w nie. Co w tym złego?

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-11-09 22:45:58
    Temat: Re: Asiu. Po co wchodzisz do tego rynsztoka? Nie potrafisz żyć bez 27 kg wagi Twojej głowy?
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.11.09 o 22:12, Joanna Mikucka pisze:

    > Nie bardzo sobie to wyobrażam jak to zrobić.
    > Na facebooku jest miejsce aby wpisać date urodzenia, nawet miejsce
    > zamieszkania, adres ulicę, ale chyba nikt tego nie wpisuje.
    > Masz albo ktoś kto to czyta, jakieś przykłady gdzie ludzie podają na
    > stronie w internecie swoje dane ?

    Nie spotkałem w internecie, abo ktoś tak wprost podawał swoje dane,
    zupełnie prywatnie. Chociaż zdarza się, nawet często, że na Instagram,
    Facebook wstawiane są zdjęcia lub informacje, po których z mniejszym lub
    większym zaangazowaniem da się określić jaki to adres. Nie wspomnę o
    tym, że jest plaga zdjęć dyplomów, świadectw szkolnych, certyfikatów,
    legitymacji, paszportów, dowodów osobistych i innych dokumentów
    zawierających dane osobowe, PESEL, date urodzenia, czasem adres.
    Na stronie www kliniki stomatologicznej wstawione dyplomy potwierdzające
    kwalifikacje, data urodzenia, miejsce urodzenia, PESEL, czasem fajnie
    jest wiedzieć ile ma lat higienistka, czy masażystka.

    Przy niektórych działalnościach są wymogi podania danych do publicznej
    wiadomości, na przykład to:
    https://arena-gliwice.pl/wp-content/uploads/2019/09/
    Regulamin_imprezy_Niemasowej_Zlot_Nocna_Jazda_2019.p
    df

    Może Henryk miał na myśli, abyś zrobiła swoją wizytówkę, jakiś blog
    hobbystyczny i wstawiła trochę swoich danych jak tu:
    https://viewofamerica.wordpress.com/2014/05/05/wiza/

  • 33. Data: 2021-11-09 23:45:11
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-09 o 20:09, Joanna Mikucka pisze:

    > Zadałam po prostu pytanie. Co innego kontakt twarzą w twarz, a co innego
    > przez internet bez zdjęcia, bez profilu.

    Nie masz możliwości zablokowania tych osób?

    --
    animka

  • 34. Data: 2021-11-09 23:56:55
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-09 o 21:55, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Moim zdaniem problemem dziewczyny jest to, że klienci wiedzą kogo szukać
    > bo odczytują z plakietki jak się nazywa. Gdyby nie wiedzieli jak się
    > nazywa, to odszukanie jej na portalach wymagałoby większego
    > zaangażowania co pewnie by takiego klienta zniechęciło.
    > Wyszukują ją, bo jest to proste.

    To jest nienormalne, jakieś chore osoby ja śledzą. Normalny człowiek to
    by porozmawiał z nią na żywo, a nie latał za nią po internecie.

    --
    animka

  • 35. Data: 2021-11-10 00:32:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 23:45, Animka pisze:
    > Nie masz możliwości zablokowania tych osób?

    Są takie miejsca, Że nie. Po za tym musiała być mieć możliwość
    ustawienia profilu tak, ze widza tylko znajomi. No bo nie wie, kogo
    zablokować. Blokowanie każdej osoby, która weszła na jej profil wydaje
    się niedorzecznością.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2021-11-10 01:24:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tu nie ma żadnego problemu. Tak działają serwisy społecznościowe.

    W serwisie społecznościowym typu FB nikt nikomu nie każe upubliczniać
    profilu, ale dziewczyna pisze tez o profilach branżowych do szukania
    pracy. Tu to chyba nic się nie poradzi, bo jakies informacje aby się
    zareklamować podac nalezy. Z drugiej strony, nie rozumiem, jak takie
    informacje (wykształcenie, umiejętności zawodowe, ogólna historia
    zatrudnienia) mogą tu szkodzić, skoro ktoś się na taki profil dostaje po
    nitce od obecnego pracodawcy.

    A jeśli pisze o profilach do użytku prywatnego, to owszem, dla mnie tez
    jest niepojęte, że ktoś wystawia profil jako publiczny i ma pretensje,
    że ludzie tam wchodza i zaglądają. Tzn. ja tam się osobiście cieszę, jak
    muszę kogoś sprawdzić, to jest to przewyborne źródło informacji.

    Prywatne profile do uzytku osobistego:
    1) się zabezpiecza, aby publiczne nie były.
    2) się kontroluje: co tam się umieszcza, dla kogo, jakie informacje można
    z tego wyciągnąć (włącznie usuwanie metadanych ze zdjęć - stopień paranoi
    umiarkowany) - generalnie nalezy przyjąć, że co się tam pojawiło, może
    wyciec i będzie użyte przez samą platformą tym zarządzającą.

    Powyższe nie specjalnie działa, jesli ma się kilkuset "przyjaciół"
    którzy są z grubsza losową bandą nie mającą z nami za dużo wspólnego,
    ale nawet w takim przypadku, można przeciez utworzyć różne grupy a nie
    udostępniac wszystkiego tej całej bandzie.

    Nb. jesli ktoś sobie założył profil publiczny, to np. pod takim FB serio
    nie ma sposobu aby uczynić ten profil bardziej prywatnym? Rozumiem, że
    jak ma się sraczke publikacyjna i kilkanascie postów dziennie, to może
    być kłopot ze zmianą grona odbiorców, ale coś mi się wierzyć nie chce,
    że nie ma jakiś globalnych opcji.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2021-11-10 04:20:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-09, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Moja ośmioletnia wnuczka ma więcej rozumu. Swoje konto na whatsapie
    > założyła pod pseudonimem i żadnych zdjęć czy prawdziwych danych. Konto
    > wg. niej służy do komunikacji a nie do reklamy.

    Zasadniczo nie podawanie prawdziwych danych typu imię i nazwisko nie ma
    żadnego znaczenia. To jest nawet szkodliwe, bo wyrabia złe nawyki i
    bardzo złudne przekonanie, że anonimowość chroni przed czymkolwiek. A
    znaczenie to ma świadomość, co się publikuje, co można z tego wyciagnąć
    i z czym powiązać.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2021-11-10 05:02:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-09, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Szukasz bata na ludzi, którzy odczytują Twoje imię i nazwisko z
    > identyfikatora, a jednocześnie podajesz te same dane, publicznie, w
    > internecie, w zasadzie "na zawsze". No chyba, że Joanna Mikucka i jej
    > mail, to fake?

    No właśnie, na tym m.in. polega brak problemu z podawaniem prawdziwych
    danych. Nigdy się nie wie, czy są prawdziwe czy nie. Ktoś może nawet
    dopasować jakiś profil, ale przeciez nawet jak się bedzie parę rzeczy
    zgadzać to też nie wiadomo, czy celowo nie jest to podpuszczenie w
    odpowiednim kierunku (taka pół-kradzież tożsamości). A żeby to porządnie
    zbadać, to byle leszcz, żądny pooglądania czyjegoś profilu tego nie
    zrobi. A jak nie jest leszczem, to anonimowość też nie ochroni.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2021-11-10 07:47:57
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Moim zdaniem to nie jest żaden problem. Jakby zaczęli do niej pisać, to
    > byłby problem. A ze sobie jej fotkę profilową obejrzą, to komu to
    > przeszkadza.

    Być może czuje się osaczona. Może psychiatra znalazłby na to jakąś nazwę
    zaburzenia, albo choroby psychicznej i jakąś poradę.
    Nie każdy nadaje się do pracy z bezpośrednią obsługą klienta, a problem
    rynku pracy jest taki, że właśnie takiej pracy jest najwięcej.

  • 40. Data: 2021-11-10 11:56:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >Nie każdy nadaje się do pracy z bezpośrednią obsługą klienta, a
    >problem rynku pracy jest taki, że właśnie takiej pracy jest

    Poczekaj na skutki covid.
    Byc moze takiej pracy bedzie coraz mniej, bo kazdy sam sie obsluzy
    przez internet,
    i trzeba będzie poszukać innej np "doradca modowy" .

    Ale ale ...
    https://niebezpiecznik.pl/post/namierzyl-lokalizacje
    -swojej-idolki-po-fotce-a-dokladniej-odbiciu-w-jej-o
    ku/

    "26 letni Japończyk został oskarżony o stalking i molestowanie młodej
    piosenkarki.
    Mężczyzna namierzył lokalizację swojej idolki po analizie wrzuconego
    przez nią do internetu selfie.
    A konkretniej, analizie odbitych w oku piosenkarki budynków, w
    których -- za pomocą Google Street View -- rozpoznał konkretną stację
    kolejową w Tokyo."

    Trzeba uwazac.

    J.