  • 1. Data: 2012-04-19 19:15:17
    Temat: Nakaz zaplaty - co dalej moze sie dziac ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    W e-sadzie zalozylem sprawe i otrzymalem nakaz zaplaty w trybie
    upominawczym. No i mam kilka pytan :
    1) Ten nakaz uprawomocni sie 2 tygodnie od daty odebrania przez pozwanego i
    nie zlozenia sprzeciwu ?
    2) Kiedy sie nakaz uprawomocni, jezeli pozwany nie odbierzez pisma z sadu ?
    Bedzie to powiedzmy 3 tygodnie, i wtedy z sadu dostane jakas informacje o
    tym ?
    3) W sprawie podalem dwa adresy "potencjalnego" przebywania pozwanego.
    Podalem je z jego adresu dzialalnosci gospodarczej, a drugi taki jaki mial
    wpsiany w dowodzie z 2 lata temu. Nie wiem gdzie mieszka, ale ten pierwszy
    adres, to np adres jego rodzicow ciagle (moze tez tam mieszka - nie wiem).
    Co jezeli nie odbierze pisma z sadu, a jak potem dam np sprawe do komornika,
    to bedzie chcial sie bronic, ze te adresy sa nieaktualne itp, i chce zlozyc
    skarge na nakaz zaplaty ? Moze tak byc ?
    4) Czy jak pismo z sadu odbiora rodzice pozwanego, to sie liczy jako
    odebrane czy nie ?

    Fantom

  • 2. Data: 2012-04-19 21:14:55
    Temat: Re: Nakaz zaplaty - co dalej moze sie dziac ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Przewalilem jakies fora, wiec na niektore sobie sam odpowiem :)

    > 1) Ten nakaz uprawomocni sie 2 tygodnie od daty odebrania przez pozwanego
    > i nie zlozenia sprzeciwu ?

    TAK

    > 2) Kiedy sie nakaz uprawomocni, jezeli pozwany nie odbierzez pisma z sadu
    > ? Bedzie to powiedzmy 3 tygodnie, i wtedy z sadu dostane jakas informacje
    > o tym ?

    Sprawa sporna Mozliwe, ze jak komornik sie do niego zglosi, to wniesie o
    dostarczenie nakazu zaplaty, lub sprzeciw.

    na pozostale dwa pytania nie znam odpowiedzi.

    Fantom

  • 3. Data: 2012-04-23 11:45:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-19 19:15, Fantom pisze:

    > W e-sadzie zalozylem sprawe i otrzymalem nakaz zaplaty w trybie
    > upominawczym. No i mam kilka pytan :
    > 1) Ten nakaz uprawomocni sie 2 tygodnie od daty odebrania przez
    > pozwanego i nie zlozenia sprzeciwu ?

    Tak.

    > 2) Kiedy sie nakaz uprawomocni, jezeli pozwany nie odbierzez pisma z
    > sadu ? Bedzie to powiedzmy 3 tygodnie, i wtedy z sadu dostane jakas
    > informacje o tym ?

    Nieodebranie pisma po 14 dniach oznacza odebranie ;) Sąd nie zawiadamia
    o uprawomocnieniu się orzeczenia.

> [...]
    > pierwszy adres, to np adres jego rodzicow ciagle (moze tez tam mieszka -
    > nie wiem). Co jezeli nie odbierze pisma z sadu,

    Jak adres będzie niewłaściwy zostaniesz wezwany do wskazania aktualnego.
    Jak nie będziesz umiał to nakaz zostanie uchylony a sprawa przekazania
    do innego sądu.

    > 4) Czy jak pismo z sadu odbiora rodzice pozwanego, to sie liczy jako
    > odebrane czy nie ?

    To zależy, czy mieszkają z z synem czy też nie.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 4. Data: 2012-04-23 15:22:08
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    I dlatego zawsze w pozwach piszemy Pl. Defilad 1, a potem prosto do
    komornika ;-)

    -----