  • 1. Data: 2012-04-19 12:44:39
    Temat: umowa zlecenie a ubezpieczenie
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    Każda umowa zlecenie gwarantuje ubezpieczenie pracownikowi? Co w takim
    przypadku pokazuje się u lekarza żeby zostać przyjętym, jeżeli nie ma się
    legitymacji ubezpieczeniowej i nie podlega już pod wiek studencki >26lat?

  • 2. Data: 2012-04-19 13:04:29
    Temat: Re: umowa zlecenie a ubezpieczenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-19 12:44, fikus pisze:
    > Każda umowa zlecenie gwarantuje ubezpieczenie pracownikowi? Co w takim
    > przypadku pokazuje się u lekarza żeby zostać przyjętym, jeżeli nie ma
    > się legitymacji ubezpieczeniowej i nie podlega już pod wiek studencki

    RMUA lub tak zwany pasek.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-04-19 13:12:59
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "fikus" <l...@s...com> napisał

    > Każda umowa zlecenie gwarantuje ubezpieczenie pracownikowi?

    Każda i każde, oprócz ubezpieczenia chorobowego, bo to jest dobrowolne.

    > Co w takim przypadku pokazuje się u lekarza żeby zostać przyjętym, jeżeli
    > nie ma się legitymacji ubezpieczeniowej i nie podlega już pod wiek
    > studencki >26lat?

    ZUS RMUA.

  • 4. Data: 2012-04-19 13:14:01
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "fikus" <l...@s...com> napisał

    > Każda i każde, oprócz ubezpieczenia chorobowego, bo to jest dobrowolne.

    A co daje to chorobowe i czego jestem pozbawiony nie mając go? Jednak jakaś
    podpucha i nie przyjmą mnie np w szpitalu jak się rozchoruje??

  • 5. Data: 2012-04-19 13:19:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-19, fikus <l...@s...com> wrote:
    > Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A co daje to chorobowe i czego jestem pozbawiony nie mając go?

    Nie dostaniesz pieniędzy za czas choroby.

    > Jednak jakaś podpucha i nie przyjmą mnie np w szpitalu jak się rozchoruje??

    Mylisz ze zdrowotnym.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2012-04-19 13:24:18
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    > Nie dostaniesz pieniędzy za czas choroby.

    > Mylisz ze zdrowotnym.

    Bo na tej stronce tak napisali
    http://www.ubezpieczenia.info5.pl/ubezpieczenia_chor
    obowe.htm
    że mnie zmyliło.
    Dzięki.

  • 7. Data: 2012-04-19 13:51:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-19, fikus <l...@s...com> wrote:

    [...]

    > Bo na tej stronce tak napisali
    > http://www.ubezpieczenia.info5.pl/ubezpieczenia_chor
    obowe.htm
    > że mnie zmyliło.

    To jest raczej kategoria ubezpieczeń oferowana przez prywatne podmioty,
    przypadkiem nazwana podobnie jak te państwowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2012-04-19 14:01:10
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "fikus" <l...@s...com> napisał w wiadomości

    > Bo na tej stronce tak napisali
    > http://www.ubezpieczenia.info5.pl/ubezpieczenia_chor
    obowe.htm
    > że mnie zmyliło.
    > Dzięki.

    Bardziej badziewnej strony nie mogłeś znaleźć? ;-)
    To nie ma nic wspólnego z ubezpieczeniami społecznymi.
    To jedynie jakaś niedorobiona informacja nt indywidualnych ubezpieczeń
    medycznych itp.

    N.

  • 9. Data: 2012-04-19 14:08:09
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "fikus" <l...@s...com> napisał w wiadomości

    > A co daje to chorobowe i czego jestem pozbawiony nie mając go?

    Tylko i wyłącznie zasiłku chorobowego czyli rekompensaty wynagrodzenia w
    przypadku, gdy zachorujesz podczas wykonywania umowy. Czasem się opłaca
    zawrzeć takie ubezpieczenie, czasem nie - zależy od umowy, jej charakteru,
    czasu trwania.

    > Jednak jakaś podpucha i nie przyjmą mnie np w szpitalu jak się
    > rozchoruje??

    Przyjmą (to podlega pod ub. zdrowotne), ale jak wyżej - nie dostaniesz kasy
    za czas choroby.

    N.

  • 10. Data: 2012-04-19 14:34:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 13:12:59 +0200, Nixe napisał(a):

    > ZUS RMUA.

    A przed pierwszą wypłatą?