  • 51. Data: 2006-04-22 00:33:35
    Temat: Re: Nagrywanie rozmow telefonicznych
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:pan.2006.04.13.07.04.03.726876@olgierd.wordpres
    s.com

    > Ciekawe, że śledzenie toku interpretacji Marty doprowadziło mnie do
    > podobnego wniosku:
    > <cit>
    > Czy jeśli wygłoszę wykład (który - załóżmy - jest traktowany jako utwór) i
    > przeniosę moje autorskie prawo majątkowe na pracodawcę (celem uzyskania 50%
    > k.u.p.), to chcąc go wygłosić po raz kolejny musiałbym za to zapłacić? ;)
    > I drugie pytanie - w jaki sposób pracodawca mógłby ew. korzystać w
> [...]
    Jotte, jeżeli masz komputer i z dowolnego powodu sprzedajesz go
    pracodawcy, to:
    -pracodawca może Cię przy nim w firmie posadzić i będziesz mógł z niego
    jako pracownik korzystać i nie musisz za to pracodawcy płacić,
    -pracodawca może jednak posadzić przed nim kogoś innego (w przypadku
    wykładu dochodzi kwestia umiejętności tej innej osoby, a zatem w
    praktyce pracodawca może nie być w stanie korzystać z Twojego wykładu
    bez Twojej obecności - jego problem)
    -jeżeli chcesz zabrać komputer i korzystać z niego na potrzeby swojego
    drugiego pracodawcy, to ponieważ go już sprzedałeś, a zatem nie jest
    Twój, to pracodawca-właściciel komputera ma prawo wypożyczyć Ci go
    odpłatnie.
    To się naprawdę aż tak bardzo nie różni :-)
    Pozdrawiam i skończmy już ten temat.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 52. Data: 2006-04-22 07:32:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Marta Wieszczycka*
    wypowiedziała te słowa:

    > Jotte, jeżeli masz komputer i z dowolnego powodu sprzedajesz go
    > pracodawcy, to:

    Z tego co wiem masz do czynienia ze szkołami. No dobrze, ja też miałem.
    I teraz powiedz mi jak ma się do Twojej hipotetycznej scenki z
    komputerem taka sytuacja: zawieram umowę z wyższą szkołą im. YX o
    przeniesienie praw autorskich do serii wykładów nt. XY w roku 2004/05.
    Następnie w roku 2005/06 zawieram umowę z wyższą szkołą im. YX o
    przeniesienie praw autorskich do serii wykładów nt. XY.
    Czy ta sytuacja jest prawidłowa? Czy takie rzeczy mają miejsce w
    rzeczywistości? I - last but not least - czy ta druga umowa jest ważna?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 53. Data: 2006-04-22 23:19:06
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > Czy ta sytuacja jest prawidłowa? Czy takie rzeczy mają miejsce w
    > rzeczywistości? I - last but not least - czy ta druga umowa jest ważna?

    To jasne. Jeżeli wygłaszasz te same wykłady w roku akademickim 2004/05 i
    w 2005/06, to przecież już przeniosłeś do nich prawa za pierwszym razem.
    Przeniesienia praw nie da się wykonać na rok. Na rok możesz najwyżej
    udzielić licencji. Ja wiem, że wtedy nie ma co liczyć na 50% koszty
    uzyskania ;-) ale tak to wygląda.

    Oczywiście jeżeli w drugim roku masz inne wykłady, to możesz podpisać
    nową umowę, bo to będzie inny utwór.

    Ale druga umowa w kwestii przeniesienia praw autorskich, które już
    przeniosłeś, będzie nieważna i jeśli urząd skarbowy będzie chciał ją
    podważyć, to nie powinien mieć z tym większych problemów.

    A co do hipotetycznej scenki z komputerem. Spróbuj kupić komputer w
    jednym roku, odliczyć sobie Vat, a w drugim roku kupić ten sam komputer
    (bo teraz kupujesz go na następny rok ;-) i jeszcze raz sobie ten Vat
    odliczyć ;-) Chyba wiesz, co zrobiłby z Tobą urząd skarbowy, jakby Cię
    na tym przyłapał? ;-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl