  • 1. Data: 2004-01-07 22:42:58
    Temat: Nagroda jubileuszowa.
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    Powiedzmy, ze pracuje rownolegle w dwoch zakladach. Wlasnie uplynelo 25 lat
    mojej pracy w ogole. Czy nagrode jubileuszowa powinienem otrzymac z dwoch
    zakladow czy tylko z jednego? Jesli z jednego, to ktory zaklad ma mi ja
    wyplacic?

  • 2. Data: 2004-01-08 07:16:57
    Temat: Re: Nagroda jubileuszowa.
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > mojej pracy w ogole. Czy nagrode jubileuszowa powinienem otrzymac z dwoch
    > zakladow czy tylko z jednego? Jesli z jednego, to ktory zaklad ma mi ja

    Wypłacić może Ci tylko jeden, w tym w którym kontynuujesz "podstawowy" stosunek
    pracy, w drugim miejscu masz tzw. "stosunek równoległy" i wszytko tam bije Ci
    od zera. I nabiło może 5 może 10 lat ile tam tego napracowałeś.

    Paweł

  • 3. Data: 2004-01-08 07:50:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik w...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > pracy, w drugim miejscu masz tzw. "stosunek równoległy" i wszytko tam bije Ci
    > od zera. I nabiło może 5 może 10 lat ile tam tego napracowałeś.

    Jakie przepisy to regulują? Czy regulują? Czy istnieje obowiązek
    wypłacania nagrody jubileuszwej.
    Aha.. podstawowe pytanie: czy jesteś jasnowidzem?

    Czy ja, zatruniając 30 pracowników mogę nikomu nie wypłacic nagrody
    jubileuszowej nawet gdyby pracowł u mnie 50 lat? *

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-01-08 08:07:40
    Od: w...@p...onet.pl

    Trochę nie zrozumieliśmy się:

    > Jakie przepisy to regulują?

    ale co ? stosunek pracy ? kp.

    > Czy regulują?

    ale co ???

    > Czy istnieje obowiązek
    > wypłacania nagrody jubileuszwej.

    obowiązek wypłaty nie wynika z kp, ale jeżeli wynika z układu zbiorowego pracy
    lub innych żródeł prawa pracy to jak najbardziej jest obowiązkiem. Regulacje
    zależą od konkretenego pracodawcy. Mój np. płaci i chwała mu za to.

    > Aha.. podstawowe pytanie: czy jesteś jasnowidzem?

    nie.

    > Czy ja, zatruniając 30 pracowników mogę nikomu nie wypłacic nagrody
    > jubileuszowej nawet gdyby pracowł u mnie 50 lat? *

    jeżeli takiego bonusa nie płaci twój pracodawca (to znaczy może i Ty, nie wiem
    czy piszesz jako pracodawca, czy jako pracownik - kadrowiec) to dlaczego masz
    płacić ? Oczywiście, że nie. Ale jeżeli np. UZP przeiwduje taką wypłatę to
    muszisz płacić.

    Wybacz, ale ta rozmowa jest trochę absurdalna. To są podstawwe sprawy, i nie
    wiem dlaczego o nich nie wiesz ???? A to naskoczenie na mnie jest już w ogóle
    bez sensu.

    Paweł

  • 5. Data: 2004-01-08 08:26:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > wiem dlaczego o nich nie wiesz ???? A to naskoczenie na mnie jest już w ogóle

    To sa podstawowe sprawy i nie wiem dlaczego nie napisałes ich wczesniej.
    Bo tym tematem nie ja byłam zainteresowana. Tymczasem osoab
    zainteresowana otrzymała odpowiedź którą mozna obie zwinąc w rulonik i
    rozważyć znaczenie słowa "czopek".

    Może przeczytasz swojego wlasnego posta jeszcze raz i powiesz skąd wiesz
    że regulaminy wynagradzania w zakładach pracy pytającego przewidują w
    ogóle nagrody jubileuszowe i jak oblicza sie wysługe lat do tych nagród?
    Ponieważ Twoja odpowiedź nie zawierała żadnych pytań o wewnetrzne
    regulacje zakładów pracy zakładam że albo znasz je dokładnie albo jesteś
    jasnowidzem.

    Trzecie wjasnienie to przyjęcie że znasz przepisy regulujące zasady
    wypłacania nagród jubileuszowych obowiązujące wszystkich pracodawców.

    Bo jak inacze wytłumaczyć tak jednoznacze ujęcie tematu??
    Przecież nie tym że chciałes umyślnie wprowadzic kogos w błąd, prawda?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-01-08 09:23:48
    Od: w...@p...onet.pl

    osoba pytająca napisała:
> [...]

    z pytania wnioskuję (i wcale nie jestem jasnowidzem, tylko zakładam, że jezeli
    się ktoś pyta to mniej więcej wie o co się pyta i zna podstawę swojego
    zapytania):
    1. osoba pytająca ma równoległe stosunki pracy,
    2. oba trwają,
    3. mineło 25 lat pracy w ogóle, tzn, poprzednie zakończone okresy zatrudnienia
    oraz obecnie trwające, każdy z osobna dają 25 lat,
    4. co najmniej jeden pracodawca płaci nagrodę jubileuszową,

    są to dane wystarczające do udzielenia odpoweiedzi kórej udzieliłem

    a zatem jeżeli pytajacy równolegle pracuje u dwóch pracodawców, to okres pracy
    u pierwswzego pracodawcy (do czasu zatrudnienia u drugiego) może miec zaliczony
    do stażu pracy u drugiego dopiero po zakończeniu pracy u pierwszego. Tak więc
    nie dostanie dwóch nagród jubileuszowych nawet jeżeli obaj pracodawcy je płaca
    (pomijam kwestie szczegółowych uregulowań wypłaty nagrody określonych u
    konkretnego pracodawcy, np. zaliczanie stażu tylko u tego pracodawcy), chyba że
    u dwóch pracodawców pracuje po 25 lat, lub ma dwa równoległe stosunki pracy
    każdy po 25 lat. I w tym zakresie zgoda, bezpodstawnie założyłem że tak nie
    jest (i nadal tak zakładam, opierając się na tzw. doświadczeniu życiowym).

    > Może przeczytasz swojego wlasnego posta jeszcze raz i powiesz skąd wiesz
    > że regulaminy wynagradzania w zakładach pracy pytającego przewidują w
    > ogóle nagrody jubileuszowe i jak oblicza sie wysługe lat do tych nagród?

    jw.

    > Ponieważ Twoja odpowiedź nie zawierała żadnych pytań o wewnetrzne
    > regulacje zakładów pracy zakładam że albo znasz je dokładnie albo jesteś
    > jasnowidzem.

    co Ty z tym jasnowidzem, już Ci napisałem ze nie jestem.
    zakładam, że zna je pytającym ja wskazuję jedynie na ogólne zasady równoległych
    stosunków pracy.

    > Trzecie wjasnienie to przyjęcie że znasz przepisy regulujące zasady
    > wypłacania nagród jubileuszowych obowiązujące wszystkich pracodawców.

    jawna złosliwość, nie komentuję.

    > Bo jak inacze wytłumaczyć tak jednoznacze ujęcie tematu??
    > Przecież nie tym że chciałes umyślnie wprowadzic kogos w błąd, prawda?

    co to znaczy jednoznaczne w tym przypadku ? Pytał się czy zalicza się
    równoległe stosunki pracy to mu odpowiedziałe, że nie, bo tak jest wszędzie,
    podstawy, podstawy, podstawy.

    Paweł

  • 7. Data: 2004-01-08 09:51:28
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    Myslalem, ze problem jest na tyle prosty, ze wystarczy odpowiedziec tak lub
    nie. W kazdym razie sytuacja jest nastepujaca.
    1. przepracowalem w sumie 25 lat u roznych pracodacow.
    2. Teraz pracuje od pol roku u pracodawca A, i od 3 miesiecy u pracodawcy B.
    3. A wyplacil nagrode jubileuszowa, a B nie
    4. czy B takze powienien ja wyplaci
    5. czy gdybym pracowal jeszcze rownolegle u C,D... to ci pozostali tez powinni
    ja wyplaci?

    Bo no. jesli chodzi o wysluge lat to wiem, ze wszyscy powinni ja placi,
    wystarczy przedstawic swiadectwo pracy dokumentujace lata mego calkowitego
    zatrudnienia. Tzn. zaczynajac prace w W nie jest to praca od zera.

  • 8. Data: 2004-01-08 10:09:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik goliat napisał:

> [...]
    > 2. Teraz pracuje od pol roku u pracodawca A, i od 3 miesiecy u pracodawcy B.
    > 3. A wyplacil nagrode jubileuszowa, a B nie

    A ma to w regulaminie wynagradzania lub miał taki kaprys, B nie ma tego
    w regulaminie wynagradzania i nie miał takiego kaprysu.
    Chyba że B ma te nagrody w regulaminie ale sie miga. Weź regulamin,
    przeczytaj, będziesz wiedział.

    > 4. czy B takze powienien ja wyplaci

    pl.rec.jasnowidzenie

    > 5. czy gdybym pracowal jeszcze rownolegle u C,D... to ci pozostali tez powinni
    > ja wyplaci?

    pl.rec. janowidzenie

    > Bo no. jesli chodzi o wysluge lat to wiem, ze wszyscy powinni ja placi,

    Wszyscy? Znaczy ja też? A jak nie chcę i nie mam tego w regulaminie
    wynagradzania? Czy moja pracownika zatruniona od 10 lat może ode mnie
    tego żądać?

    > wystarczy przedstawic swiadectwo pracy dokumentujace lata mego calkowitego
    > zatrudnienia. Tzn. zaczynajac prace w W nie jest to praca od zera.

    I z tego powodu przysługuja Ci jakies finansowe profity???????

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-01-08 10:20:55
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > Wszyscy? Znaczy ja też? A jak nie chcę i nie mam tego w regulaminie
    > wynagradzania? Czy moja pracownika zatruniona od 10 lat może ode mnie
    > tego żądać?

    Nie o czym piszesz.

  • 10. Data: 2004-01-08 10:23:46
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    Nie wiesz o czym piszesz. Pytanie moje jest bardzo proste. Prosze zeby
    odpowiedzial ktos kto po prostu wie, a nie filozofuje.