  • 11. Data: 2006-05-23 19:47:48
    Temat: Re: Nagranie z ukrycia - dowod?
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    anakonda wrote:

    > jesteś tego pewny tak na 100% ? bo ja nie jestem przekonany o słuszności
    > tego twierdzenia

    To znajdź artykuł penalizujący takie nagranie. Oczywiście aktualnie
    obowiązujący, a nie np. z czasów stalinowskiej paranoi ;)

  • 12. Data: 2006-05-23 21:01:44
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisaB(a):

    > To znajdź artykuł penalizujący takie nagranie. Oczywiście aktualnie
    > obowiązujący, a nie np. z czasów stalinowskiej paranoi ;)

    Art. 202 $4 kk.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 13. Data: 2006-05-23 21:02:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Żyła napisał(a):

    > A co do rejestracji:
    > Możesz nagrywać wszystko co słyszysz i widzisz.

    Nie. Możesz nagrywać _prawie_ wszystko.

  • 14. Data: 2006-05-23 21:31:09
    Od: d...@w...sobie.to

    Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none> wrote:

    > Na zakaz rozpowszechniania? Prawo autorskie, ochrona wizerunku itepe

    Chodzilo mi o podstawe do rejestracji. IMHO moge nagrywac to, co jest
    dla mnie przeznaczone i to, co dociera do mnie przypadkiem, ale nie
    moge znalezc dlaczego.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    9. Set up meetings with your roommate's faculty advisor. Inquire about

  • 15. Data: 2006-05-23 21:51:34
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 23.05.2006 Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał/a:

    > Art. 202 $4 kk.

    A nie pomyliły Ci się artykuły aby?

    --
    Tomasz Trystula

  • 16. Data: 2006-05-23 22:03:43
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Tomasz Trystula napisał(a):

    > A nie pomyliły Ci się artykuły aby?

    Nie. Artykuł jak najbardziej penalizuje pewne nagrania. Obala to tezę,
    że nagrywać można wszystko. Nie można.

  • 17. Data: 2006-05-23 22:35:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 23 May 2006 21:31:09 +0000 (UTC), d...@w...sobie.to
    napisał(a):

    > Chodzilo mi o podstawe do rejestracji. IMHO moge nagrywac to, co jest
    > dla mnie przeznaczone i to, co dociera do mnie przypadkiem, ale nie
    > moge znalezc dlaczego.

    Podstawa do rejestracji? Pewnie posiadanie odpowiednich zmysłów - wzroku,
    słuchu, itp :) Prawo nie precyzuje co wolno, a jedynie czego nie wolno:

    KK Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której
    nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony w
    § 1 lub 2 ujawnia innej osobie.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2006-05-23 23:12:07
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Art. 202 $4 kk.

    Touche ;)

    To może tak: można rejestrować wszystko, co można legalnie
    usłyszeć/zobaczyć.

    A scen pornograficznych z małoletnim poniżej 15 roku życia nie można
    legalnie zobaczyć, bo jak się "sprawcy" nie powstrzyma, to można dostać
    współudział ;)

    Tylko na marginesie warto zaznaczyć, że nawet nielegalnie zdobyty dowód
    dowodem pozostaje - u nas nie jest jak w USA, że nielegalnie zdobyty
    dowód jest automatycznie odrzucany, nawet jeśli jest w 100% wiarygodny.

  • 19. Data: 2006-05-24 14:53:13
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > A scen pornograficznych z małoletnim poniżej 15 roku życia nie można
    > legalnie zobaczyć, bo jak się "sprawcy" nie powstrzyma, to można dostać

    No ale jeszcze weź poprawkę na to jak małoletni jest w tej ,,scenie''
    sam. Oglądać - wolno, powstrzymywać też prawo nie nakazuje.

  • 20. Data: 2006-05-24 15:36:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Piotr Kubiak* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Nie. Artykuł jak najbardziej penalizuje pewne nagrania. Obala to tezę,
    > że nagrywać można wszystko. Nie można.

    Argument ad absurdum. Wszystko co nie jest zabronione, to chyba jasne?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||