  • 1. Data: 2006-05-23 07:59:07
    Temat: Sp. z o.o. i jej udziałowcy - problem
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Jest sobie sp. z o.o.. W jej KRS widnieje 1 właściciel 100% udziałów.
    Ale jest też akt notarialny mówiący, że druga osoba wniesie wkład w celu
    nabycia 49% udziałów. Pieniądze te (w celu uniknięcia opadatnowania)
    stanowią kapitał rezerwowy - a raczej mają stanowić, gdyż "wspólnik" nie
    wnosi większości wkładu i nie ma zamiaru tego uczynić. Jednocześnie zaczyna
    działać na szkodę spółki bezorganizując jej działania.
    Sytuacja staje się patowa.

    W jaki sposób można takiego wspólnika pozbawić jego wirtualnych udziałów?
    blokuje on dalszy rozwój spółki (sprawy kredytowe, inwestycyjne, itp..)

    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

    PLW

  • 2. Data: 2006-05-23 08:57:42
    Temat: Re: Sp. z o.o. i jej udziałowcy - problem
    Od: "GS" <g...@p...com>

    > Jest sobie sp. z o.o.. W jej KRS widnieje 1 właściciel 100% udziałów.
    > Ale jest też akt notarialny mówiący, że druga osoba wniesie wkład w celu
    > nabycia 49% udziałów. >

    A jak powinno być w KRS ie????
    Czy nie odpowiada on stanowi faktycznemu? Tzn czy nabywca objął udziały ?

    GS

  • 3. Data: 2006-05-23 10:20:12
    Od: "rrr" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wnosi większości wkładu i nie ma zamiaru tego uczynić. Jednocześnie
    > zaczyna działać na szkodę spółki bezorganizując jej działania.

    Nic z tego nie rozumiem...
    Czy druga osoba nabyła te udziały ? Czy doszło do podnieisenia kapitału
    zakąłdowego ?
    Czy jest tylko uchwała o podnieiseniu lub umowa zbycia udziłów nie
    zareejstrowana w KRS.
    Opisz dokładnie sytuację.
    Pozdrawiam,
    Romek

  • 4. Data: 2006-05-23 11:34:14
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy druga osoba nabyła te udziały ?
    nie
    Czy doszło do podnieisenia kapitału
    > zakąłdowego ?
    nie

    > Czy jest tylko uchwała o podnieiseniu lub umowa zbycia udziłów nie
    > zareejstrowana w KRS.
    tak, jest uchwała z zeszego roku
    > Opisz dokładnie sytuację.

    zbycie udziałów nie jest zarejestrowane w krs
    w krs jest tylko pierwotny udziałowiec z pakietem 100% udziałów
    druga osoba nie objęła udziłów ponieważ nie wpłaciła całej kwoty
    sąd odrzucił wprowadzenie zmian w KRS do czasu wpłaty całej kwoty.

    Biorącpod uwagę ewidentne działanie na szkodę spółki poprzez różne
    przemyślane decyzje i dezorganizację pracy podczas nieobecności obecnego
    prezesa
    w szczególności fakt zaistniałego przy świadkach pobrania towaru bez
    udokumentowania jak i bez informacji słownej o takim fakcie (kradzież)
    wprowadza ta osoba demotywacyjny system i destrukcję wśród pracowników
    firmy.

    Pytanie: jak anulować akt notarialny z jednoczesną spłatą(zwrotem) kwoty
    wpłaconej (niekompletnej) by było to szybko i sprawnie

    PLW

  • 5. Data: 2006-05-23 11:35:29
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "GS" <g...@p...com> napisał w wiadomości

    > A jak powinno być w KRS ie????
    tak jak jest obecnie do czasu wpłaty całej kwoty

    > Czy nie odpowiada on stanowi faktycznemu? Tzn czy nabywca objął udziały ?
    odpowiada. nabywca nie objął udział

    PLW

  • 6. Data: 2006-05-25 18:22:23
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    dla zainteresowanych
    w takiej sytuacji kiedy akt notarialny został założony a kwota za udziały
    niezostała wniesiona w całości i przez upływem 6mc akt ten niezostał
    zarejestrowany w KRS poprostu stał się nieważny i można go poprostu "wyżucić
    do śmieci" a co za tym idzie nowy wspólnik ma problem bo nigdy niestał się
    pełnoprawnym udziałowcem a co za tym idzie niema prawa do wypłat dywidendy i
    stracił wszystkie przywileje jakie mu przysługiwały w sytuacji kiedy miał
    zostać jedną z osób bedących w zarządzie spółki

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-05-25 19:46:21
    Od: Kaśka<a...@w...pl>

    Nazwanie go "wspólnikiem" jest jakąś pomyłka...bo nim w ogóle nie jest.A jak nim
    nie jest to nie ma w ogóle prawa decydowac o prowadzeniu jej spraw. A co do aktu
    notarialnego to na pewno wspólnika z niego nie czyni, ale zastanawiam się nad
    tym czy nie chodzi tu może o zobowiązanie do przeniesienia udziałów... zależy od
    tego co tam w tym akcie stoi...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2006-05-26 06:52:00
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    rozmawiając z prawnikiem zajmującym się spółkami skarbu państwa i spółkami
    prawa handlowego dowiedziałem się że akt ten poprostu jest nieważny a jeśli
    chodzi o wpłaconą już część pieniędzy to muszę ten akt zachować do kontroli
    skarbej poto ażeby kontrolujący nieprzekwalifikowali tej wpłaty na pożyczkę
    bo nietakim celem były wpłacane
    teraz pozostaje tylko kwestia rozliczenia się z niedoszłym wspólnikiem