  • 11. Data: 2004-05-28 21:12:42
    Temat: Re: NIP
    Od: VoMi7 <v...@N...pl>

    poilkj wrote:

    > Jak nie jest zatrudniony to do czego mu nip skoro nie płaci podatków bo
    > nie pracuje.

    juz bylo powiedziane jest potrzebny NIP aby kupic samochod ;-)

    --
    VoMi7

  • 12. Data: 2004-05-29 07:23:04
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Moze inaczej.
    > W niektórych przymykają oko.

    Dokladnie. A nie powinni.
    NIP wymaga wspóludzialu zakladu pracy, by jakis cwaniak nie stworzyl sobie
    bezkarnie kilkudziesieciu nowych numerów - kazdy w innym urzedzie skarbowym.
    I nie zadysponowal zwrotu z podatku jednoczesnie z tych kilkudziesieciu
    urzedów.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 13. Data: 2004-05-29 08:05:58
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

> [...]
    skarbowym.
    > I nie zadysponowal zwrotu z podatku jednoczesnie z tych kilkudziesieciu

    a jesli ktos pracuje w kilku zakladach pracy porozrzucanych po roznych
    usach, to nie moze sobie wyrobic (zakladajac cwaniactwo) kilku numerow nip?
    nadal nie wiem co z niepracujacymi i nie mowie tu o osobach zarejestrowanych
    jako bezrobotni.

    pozdro
    ape

  • 14. Data: 2004-05-29 09:18:49
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Lesio5 <l...@w...pi> wrote:

> [...]
    > I nie zadysponowal zwrotu z podatku jednoczesnie z tych kilkudziesieciu

    To powienien zapewniac system informatyczny Urzedow Skarbowych.
    A nie zapewnia chyba, bo sam slyszalem, jak jedna osoba miala dwa NIPy,
    bo jednoczesnie zaczela pracowac w 2 firmach i obie zlozyly NIP-3.

    Swoja droga, moja malzonka dostala NIP bez zadnej pieczatki.
    Wypelnila NIP-3, odczekala stosowny okres i dostala.
    Siostra rowniez. (US Olkusz i US Krakow-Krowodrza).

    M.

    PS. I z innej beczki to slyszalem o firmach, ktore odrzucaly
    kandydata do pracy jak nie mial NIPu.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 15. Data: 2004-05-29 21:12:12
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w wiadomości

    > To powienien zapewniac system informatyczny Urzedow Skarbowych.

    rotfl... a istnieje????

    > A nie zapewnia chyba, bo sam slyszalem, jak jedna osoba miala dwa NIPy,

    znam takiego co ma 20 nipów...

    > bo jednoczesnie zaczela pracowac w 2 firmach i obie zlozyly NIP-3.

    bez znaczenia...

    > Swoja droga, moja malzonka dostala NIP bez zadnej pieczatki.
    > Wypelnila NIP-3, odczekala stosowny okres i dostala.
    > Siostra rowniez. (US Olkusz i US Krakow-Krowodrza).

    dokładnie, nikt przy złożeniu druku NIP-3 nie ma prawa żądać niczego...

    od jakiegoś czasu, jest w warszafce centralnr jakieś biuro identyfikacji
    podakowej, teraz już 2 nipy nie przejdą, ale parę osób się nachapało....

  • 16. Data: 2004-05-30 08:17:37
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w
    wiadomości

    > rotfl... a istnieje????

    Istnieje dowcipnisiu, istnieje. Wlasnie dzieki niemu wychwytuje sie na
    poziomie agregacji ministerstwa wielokrotne nipy.

  • 17. Data: 2004-05-30 09:27:31
    Od: "xmarcel" <x...@g...pl>

    ape <a...@p...fm> napisał(a):

    > a jesli ktos nie jest nigdzie zatrudniony, to numeru nip nie dostanie?

    dostanie.
    NIPu nie nadaje Twoj US tylko jakis organ centralny, za posrednictwem
    wlasciwego US.
    jak ja skaladalem wniosek o nadanie NIP to nikt nie pytal o pracodawce
    (sierpien 2003)

    pozdro
    xmarcel

  • 18. Data: 2004-05-30 12:21:40
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Istnieje dowcipnisiu, istnieje. Wlasnie dzieki niemu wychwytuje sie na
    > poziomie agregacji ministerstwa wielokrotne nipy.

    owszem ale dopiero od jakiegoś 1,5 roku, a sprawdzane jest tylko to czy dana
    osoba nie ma więcej nipów, jest możliwe zdobycie nipu na fikcyjną osobę....

  • 19. Data: 2004-05-30 12:23:25
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > owszem ale dopiero od jakiegoś 1,5 roku,

    Od ca 8 lat.

  • 20. Data: 2004-05-30 12:26:45
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Od ca 8 lat.