    From: Flo <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Date: Wed, 23 Dec 2009 20:40:04 +0100
    <2...@j...com> <hgbhpj$ei5$2@inews.gazeta.pl>
    <0...@m...googlegroups.com>
    <hgbsi5$g37$4@achot.icm.edu.pl>
    <f...@v...googlegroups.com>
    <hge5k4$ao9$1@achot.icm.edu.pl> <hgj1s3$h2e$4@inews.gazeta.pl>
    <hgj20q$1f6$2@news.onet.pl> <hgj2ir$h2e$6@inews.gazeta.pl>
    <hgnb78$8fd$1@node1.news.atman.pl> <hgnnnv$fs1$2@inews.gazeta.pl>
    <hgnqao$bal$1@node1.news.atman.pl> <hgo3v6$fs1$6@inews.gazeta.pl>
    <hgo7fh$jjf$1@node2.news.atman.pl> <hgo8oi$ssj$1@inews.gazeta.pl>
    <hgo7hv$j21$1@node1.news.atman.pl> <hgo9p0$3fa$1@inews.gazeta.pl>
    <hgpqpq$66j$2@achot.icm.edu.pl> <hgq6aq$eck$1@inews.gazeta.pl>
    <hgt6pv$2na$1@achot.icm.edu.pl> <hgtfo6$8tq$1@inews.gazeta.pl>
    <hgtpp9$mfk$2@achot.icm.edu.pl>

    op23 pisze:

    > Ale tu nie o chwalenie chodzi.

    A czy ja się chwalę?
    Zasugerowałeś, że nie mam pojęcia, a jednak mam.

    > Chodzi o to czy w tej pracy ktoś wydawał Ci jakieś polecenia.

    Wydawał.
    Z częścią z nich się nie zgadzałem i zmieniałem pracodawcę.

    > Może Ci nie wydawał. Może faktycznie znalazłeś
    > sobie luźne zajęcie, nie wymagające wykonywania poleceń przełożonych to
    > i żadnych konsekwencji ich niewykonywania nie mogło być. Normalnie są.
    > Sprowadzają się do braku środków na swoje utrzymanie, główny wręcz
    > jedyny cel podejmowania pracy zawodowej.

    Ale to tylko takie konsekwencje (zwolnienie/odejście).
    W służbie jak nie wykonasz polecenia (pod warunkiem, że nie stanowi ono
    czyny zabronionego) niemal na pewno masz postępowanie dyscyplinarne, a
    nawet karne.
    Tego w cywilu nie masz bo najwyżej Cię zwolnią lub sam odejdziesz.

    > Nie kojarzę. Nie wydaje mi się tylko by ludzie chcieli gdzieś pracować
    > przez 15 lat tylko dlatego, że będą mogli pójść na wcześniejszą emeryturę.

    Mylisz pojęcia.
    15 lat to jest furtka.
    Nikt nikogo nie wygoni na emeryturę po 15 latach.
    Jeśli nie będzie chciał lub nie będzie w stanie służyć to może odejść
    ale ..... za 40% ostatniej pensji.
    Struktura jest tak skonstruowana, że poza nielicznymi przypadkami
    (plecakami) taka emerytura to około 800-1200zł

    > Czy teraz poradzisz zakup butów na wysokich obcasach ?

    Nie.
    Jeśli kwalifikacje są odpowiednie to niektóre wymogi właśnie są
    fakultatywne (chyba nie muszę tłumaczyć co to znaczy)

    > Czyja ? Jeśli uważasz, że ludzie tutaj piszą bo chcieliby pracować w
    > policji ale mają jakieś obawy to jesteś w obłędzie.

    Czyli zwykłą zawiść.
    "Ja nie chciałem, a On chciał i warował jak pies (dziwne skojarzenie ;)
    ) na służbie i mimo tego mu nie dam. A co tam. Ja każde święta z
    rodziną spędzałem, a On pod moim oknem miał służbę".

    Wiem, że inne służby mają dyżury w takie dni ale przynajmniej mają za to
    płacone.

    W policji nie ma płatnych nadgodzin, nie ma płatnych nocek, nie ma
    innych przywileji wynikających z kodeksu pracy.
    Tego nikt tego nie widzi bo to jest niewygodne.
    Lepiej trąbić wszem i wobec, że oto polski naród jest niemalże okradany
    przez grupę uprzywilejowaną w taki czy inny sposób.

    > Jaki znowu "kraj" ? Chore uwarunkowanie. Tłumy ludzi zapierda...ą do
    > późnej starości a górnicy, nauczyciele i policjanci mają w wieku 35 lat
    > przechodzić na emerytury ?! To ja mówię TAK, niech idą oni i my, ale
    > najpierw nazbierajmy na swoje emerytury !!! To nie jest kwestia "kiedy"
    > tylko "za czyje pieniądze". Żadne tam "trudna praca". To zupełnie zwykłe
    > zawody. Jak we wszystkich można zdrowie stracić albo po prostu wypadlić
    > się nim dotrwa się do późnej starości.

    Tylko te tłumy jakoś w ostatnich latach nie dobijały się do drzwi
    różnego rodzaju służb.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com