    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Date: Thu, 17 Dec 2009 11:57:15 +0100

    Dnia 17-12-2009 o 11:39:33 Danusia <j...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Arek" <a...@e...net> napisa? w wiadomo?ci

    > Ale bez wzgledu na lata Twojej m?odo?ci, mamy oficjalnie (dane GUS)
    > dodatni
    > przyrost naturalny. I jest to straszny k?opot, dla pseudo naukowców i
    > polityków nawo?uj?cych do zabrania ludziom emerytur i wyd?u?enia lat
    > pracy.

    Dodatni przyrost naturalny oznacza że więcej ludzi się urodziło niż zmarło.
    Oznacza to że porównuje się dwa odległe pokolenia - co z kolei oznacza
    że jeśli któryś rocznik w przeszłości był z jakiegoś powodu
    zdziesiątkowany,
    to możemy osiągnąć dodatni przyrost nawet wtedy gdy faktyczna ilość
    urodzeń zmalała.

    To co się liczy naprawdę, to zastępowalność pokoleń - aby społeczeństwo
    przetrwało
    potrzeba podobno 2,11 dzieci na parę rodziców. Z tego co
    czytałem/słyszałem,
    poniżej 1,9 albo 1,6 historycznie wiadomo że społeczeństwo odpada z
    wyścigu.

    I my właśnie odpadamy, tylko że nie każdy chce to zauważyć,
    bo przecież w tej chwili tego nie widać.

    --
    Tomek