  • 1. Data: 2004-06-05 10:05:27
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    Andrzej Lawa <a...@l...com> napisał:

    >Przecież właśnie piszę, że na takich pseudo-rondach w kształcie # daje
    >się skręcać w lewo, a jak się jedzie prosto, to nie wjeżdża się w jakieś
    >kółka tylko jedzie prosto 'na durch'.

    Czytajac twoje poprzednie wypowiedzi trudno cokolwiek zrozumiec.
    Piszesz (wszystko dotyczy tego samego ronda):

    Pytanie:

    I twoja odpowiedz
    >Bo po środku jest 'wysepka', do takieji owakiej nędzy!
    Z pierwszego zdania wynika, ze wysepki nie ma i dlatego moze skrecic w
    lewo na twoich "pseudo-rondach" z #. Potem podajesz, ze jest znak, bo
    jest wysepka ;-( Chyba tylko po to, by poslac kilka epietow na temat
    betonu, krowy blondynki (jeszcze takiej nie widzialem, a zyje 48 lat)

    >To na prawdziwych rondach (kółko z promieniście zbiegajacymi się
    >ulicami) nie da się skręcić w lewo (bo się wjedzie na wysepkę)
    A skad wpadlo ci to do glowy, ze ktos bedzie wjezdzal na wysepke?

    I celem wyjasnienia: nigdy nie mialem watpliwosci, ze kazdy (ciebie
    pomijam -bez obrazy-to_tylko_fakty), kto tu sie wypowiadal piszac o
    skrecaniu w lewo na rondzie nie mial na mysli skret w lewo na wysepke
    {nikt nie jest wojakiem Szwejkiem ;-)}.
    Umownie mowi sie (na egzaminie, na kursie) jeszcze przed wjazdem na
    rondo, ze np. na rondzie pojedziemy 'na wprost' lub 'w lewo' co
    oczywiscie nie oznacza doslownie, tylko patrzac niejako na to
    skrzyzowanie z gory. Zawraca sie tez na rondzie i za kazdym razem w
    zgodzie z przepisami, w nakazanym kierunku ruchu, objezdzajac to co
    tam jest ostatecznie skrecajac zawsze w prawo.
    Mam nadzieje, ze pomoglem wyjasnic te nieporozumienia, ktore nie
    powinny sie zdarzyc. Zlosliwosci pomijam i nie szukam winnego ;)

    KaMil

  • 2. Data: 2004-06-05 11:45:33
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > zgodzie z przepisami, w nakazanym kierunku ruchu, objezdzajac to co
    > tam jest ostatecznie skrecajac zawsze w prawo.

    To w jakim celu na niektótych pasach (wewnętrznych) ronda są znaki
    poziome "pas do skrętu w lewo"?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-06-05 12:01:32
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >To w jakim celu na niektótych pasach (wewnętrznych) ronda są znaki
    >poziome "pas do skrętu w lewo"?
    W celu oznaczenie, ze dany pas służy wyłącznie do jazdy w kierunku
    wskazanym strzałką. Innymi słowy z tego pasa powinieneś objeżdżać
    wyspę/plac i na pewno nie wolno z niego nagle skręcić w prawo (musisz
    wcześniej zmienić pas na taki ze strzałką skierowaną w prawo").

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-06-05 12:04:35
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyspę/plac i na pewno nie wolno z niego nagle skręcić w prawo (musisz
    > wcześniej zmienić pas na taki ze strzałką skierowaną w prawo").

    Wyobraźmy sobie sytuację, że są trzy pasy. Na wewnętrznym jest znak
    poziomy "pas do skrętu w lewo" - czyli, wg Ciebie, do objeżdżania wysepki. Czy
    mogę objechać wysepkę również z pasa środkowego i prawego? Są ronda w
    Warszawie, gdzie taki manewr jest zabroniony.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2004-06-05 13:41:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >poziomy "pas do skrętu w lewo" - czyli, wg Ciebie, do objeżdżania wysepki.
    A dokładnie do jazdy zgodnie z kierunkiem, który wyznacza strzałka.

    >Czy mogę objechać wysepkę również z pasa środkowego i prawego?
    Nie napisałeś jak oznakowane są ww pasy. Zresztą chyba sam potrafisz
    sobie na takie pytanie odpowiedzieć - o to nie trzeba pytać.
    Możesz jechać tak jak wskazują strzałki - i nie dlatego, ze ja tak
    napisałem, ale dlatego, ze tak stanowi prawo w tym kraju.

    >Są ronda w Warszawie, gdzie taki manewr jest zabroniony.
    Nie twierdzę, ze nie ma, choć nie wiem jaki manewr masz na myśli.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-06-06 08:10:42
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Możesz jechać tak jak wskazują strzałki - i nie dlatego, ze ja tak
    > napisałem, ale dlatego, ze tak stanowi prawo w tym kraju.

    Na środkowym i zewnętrznym pasie nie ma strzałek. Gdyby było to typowe rondo,
    to mógłbym z nich skręcić w lewo (pojechać prosto jadąc w lewo :), natomiast w
    praktyce dostałbym za to mandat.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 7. Data: 2004-06-06 08:31:26
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >Na środkowym i zewnętrznym pasie nie ma strzałek.
    Czyli NIE jesteś zobowiązany prawem do jazdy w ściśle określonym
    kierunku. Używasz je zgodnie z przepisami PoRD.

    >Gdyby było to typowe rondo,
    Nie ma typowych i nietypowych. Albo skrzyzowanie jest tzw. rondem -
    jest znak C-12 lub nie ma go i wtedy nie jest rondem.

    >to mógłbym z nich skręcić w lewo (pojechać prosto jadąc w lewo :),
    Pamiętaj zawsze o przepisach zmiany pasa ruch i o obowiązku jazdy
    najbliżej prawej krawędzi (PoRD).

    >natomiast w praktyce dostałbym za to mandat.
    W praktyce dostaje sie mandat za wykroczenie przeciw przepisom (lub
    czasmi za "niewiedzę" - można wcisnąc kierowcy kit). Ważne, aby je
    znać, bo wtedy wiem za co ten mandat :-)

    Artur Golański