  • 1. Data: 2004-06-05 10:10:10
    Temat: porada
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Pare lat temu (bylem wowczas niepelnoletni) dostalem darowizne od babci (wysoka
    kwota), pieniadze oddalem rodzicom (mialybyc wykorzystane na moje studia).
    Teraz jestem juz pelnoletni, moi rodzice sie rozwodza - zupelnie mnie olali(PO
    PIENIADZACH NIE MA SLADU).Ja ucze i utrzymuje sie sam ( czyli z pieniedzmi
    bardzo slabo ). Pytanie brzmi:CZY JEST MOZLIWOSC NA DRODZE SADOWEJ ODZYSKANIA
    TYCH PIENIEDZY (POCHODZACYCH Z DAROWIZNY OD BABCI)?

  • 2. Data: 2004-06-05 10:18:31
    Temat: Re: porada
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > czyli z pieniedzmi bardzo slabo ). Pytanie brzmi:CZY JEST MOZLIWOSC NA
    > DRODZE SADOWEJ ODZYSKANIA TYCH PIENIEDZY (POCHODZACYCH Z DAROWIZNY OD

    Porady na grupie raczej neotrzymasz, a juz od nieprawnikow topod grozba
    karynie...

    Ale tak "zyciowo" to jak sobie wyobrazasz udowodnienie,ze dales kase
    rodzicom ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-06-05 11:21:43
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:0b00.00001296.40c19c01@newsgate.onet.pl...

    wszystko zalezy od tego czy masz jakis dokument na ta darowiznę ponieważ
    twoi rodzice w wypadku darowizny imiennej wobec nieletniego nie sa
    uprawnieni do wyłącznego dysponowania taka darwizna czyli spozytkowania
    jej na wybrane cele wyłaczcznie dla siebie .mozesz dochodzić swoich
    roszczeń jeżeli jesteś w stanie udowodnić ze zarządzili tymi pieniedzmi
    z pominieciem twojej osoby .więcej informacji szukaj w prawie rodzinnym
    i opiekuńczym.

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 4. Data: 2004-06-05 11:32:39
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:0b00.00001296.40c19c01@newsgate.onet.pl...

    ale odradzam ci nie ze wzgledów prawnych ale zwykłych ludzkich -jesteś
    zdenerowany rozpadem małżeństwa twoich rodziców ale bez wzgledu na
    rozwój sytuacji pozostana twoimi rodzicami .jesteś młody i nie wiesz co
    cię czeka w życiu .miną ci emocje czas zagoi jakies tam rany ..bedziesz
    miał własne dzieci i ...pozbawisz je dziadków.Nie pal mostów bo mozesz
    nie wrócić na ten brzeg na który będziesz pragnął wrócić .
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 5. Data: 2004-06-05 20:26:39
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    > Porady na grupie raczej neotrzymasz, a juz od nieprawnikow topod grozba
    > karynie...

    ?
    Czyli nie wg Ciebie nie moglbym napisac koledze jakie kroki moglby podjac?
    Przeciez 90% postow tu na tym polega. Czym sie ten rozni?

  • 6. Data: 2004-06-07 12:49:13
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Jaroslaw Soja pisze:

    > ?
    > Czyli nie wg Ciebie nie moglbym napisac koledze jakie kroki moglby podjac?
    > Przeciez 90% postow tu na tym polega. Czym sie ten rozni?

    Posty wyrazaja opinie...
    A PORADA to juz brzmi "zbyt dumnie"

    Do porad trzeba miec stosowne uprawnienia..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-06-07 16:18:52
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Do porad trzeba miec stosowne uprawnienia..

    nie trzeba :)
    pozdr.
    marcin