  • 1. Data: 2004-06-05 08:47:49
    Temat: pokwitowanie, umowa
    Od: "fleet" <f...@o...pl>

    Znalazlem sie w nietypowej jak dla mnie sytuacji. Dogadalem sie z adwokatem, ze
    poprowadzi moja sprawe i umowilismy sie na pewna kwote. W momencie jak dalem mu
    pieniadze i poprosilem o pokwitowanie pani adwokat powiedziala, ze ma zasade ze
    nie wystawia nic takiego i jest to cos w rodzaju pokazania zaufania do niej
    itp. Jak to wyglada w innych miejscach? Czy na przyklad spisuje sie jakas umowe
    o dzielo (czy cos takiego?) z wyszczegolnieniem czego dotyczy sprawa i przyszle
    uslugi czy raczej nie? Nie wiem jak do tego podejsc, no bo w sumie po wyjsciu z
    kancelarii nie ma pieniedzy w kieszeni no i moge na przyklad uslyszec, ze pani
    adwokat nie wie o co mi w ogole chodzi jak przyjde nastepnym razem.

    Ogolnie chodzi o to czy powinienem dostac porzadne pokwitowanie i spisac
    jakiegos typu umowe z adwokatem. Prosze o porade.

  • 2. Data: 2004-06-05 09:26:07
    Temat: Re: pokwitowanie, umowa
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "fleet" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dalem mu
    > pieniadze i poprosilem o pokwitowanie pani adwokat powiedziala, ze ma

    I ty jej dales te pieniadze bez pokwitowania? Tos naiwniak.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2004-06-05 09:57:15
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 5 Jun 2004 10:47:49 +0200, fleet naskrobał(a):

    lepiej zmień adwokata

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-06-05 10:52:44
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    fleet wrote:

> [...]
    > momencie jak dalem mu pieniadze i poprosilem o pokwitowanie pani adwokat
    > powiedziala, ze ma zasade ze nie wystawia nic takiego i jest to cos w

    Pani adwokat robi Cie w trabe i najwyrazniej ma w zwyczaju wyciagac kase
    na lewo i nieodprowadzac podatkow od zarobionych w ten sposob pieniedzy.
    Powyzszy tekst to raczej tani belkot to naciagania naiwnych (choc zapewne
    dziala skoro sam nie jestes pewien ;).

    > Ogolnie chodzi o to czy powinienem dostac porzadne pokwitowanie i spisac
    > jakiegos typu umowe z adwokatem. Prosze o porade.

    Zawsze jak cos kupujesz oficjalnie powinien byc jakis slad. Paragon, faktura
    etc. Mozesz nie wziac np. paragonu z samu (choc oni go musza i tak
    wystawic), ale nie moge Ci odmowic jego wydania jesli sie go domagasz.
    Mysle ze kontorola z US pania adwokat by naprostowala dosc szybko.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 5. Data: 2004-06-05 13:31:53
    Od: f...@o...pl

> [...]

    > wystawic), ale nie moge Ci odmowic jego wydania jesli sie go domagasz.
    > Mysle ze kontorola z US pania adwokat by naprostowala dosc szybko.

    Dzieki za rzeczowa odpowiedz. Czy ona odprowadza podatek czy nie, nie sprawia
    mi wielkiej roznicy w sumie. Ogolnie obawiam sie, ze moze dojsc do takiego
    czegos, ze po prostu uda ze mnie nie zna itp. Czy myslicie, ze taka sytuacja
    jest mozliwa? Poza tym ponawiam pytanie. Czy dostal ktos z Was kiedys jakas
    umowe czy cos takiego, czy tylko wlasnie jakies potwierdzenie wplaty itp?

  • 6. Data: 2004-06-05 14:28:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki za rzeczowa odpowiedz. Czy ona odprowadza podatek czy nie, nie
    sprawia
    > mi wielkiej roznicy w sumie.

    A powinno.

    > Ogolnie obawiam sie, ze moze dojsc do takiego
    > czegos, ze po prostu uda ze mnie nie zna itp. Czy myslicie, ze taka
    sytuacja
    > jest mozliwa?

    Oczywiscie. Nie ma sladu po 'usludze'. To jakas oszustka w todze.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 7. Data: 2004-06-05 16:09:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    jakas
    > umowe czy cos takiego, czy tylko wlasnie jakies potwierdzenie wplaty

    jest możliwa. Zwłaszcza, jak się jej kilka spraw "nałoży" i Twoją pokpi.
    Ty napiszesz na nią skargę do Izby, a ona odpisze, że jej nie zapłaciłeś,
    więc zerwała umowę.

  • 8. Data: 2004-06-05 22:05:12
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Czy na przyklad spisuje sie jakas umowe o dzielo (czy cos takiego?) z
    > wyszczegolnieniem czego dotyczy sprawa i przyszle uslugi czy raczej nie?

    zastepstwo procesowe nie moze byc przedmiotem umowy o dzielo. ta czynnosc
    moze zostac objeta umowa zlecenia lub umowa o swiadczenie uslug. zawrzyj
    umowe o zastepstwo strony przed sadem. aby adwokat mogl wykonac umowe, musi
    otrzymac od strony stosowne pelnomocnictwo. w przypadku umowy o zastępstwo
    procesowe w sprawie, musi to byc co najmniej pelnomocnictwo procesowe do
    prowadzenia sprawy (art. 88 k.p.c.). pelnomocnictwo takie, zgodnie z art. 91
    k.p.c., obejmuje przede wszystkim umocowanie do wszystkich laczacych sie ze
    sprawa czynnosci procesowych.

    a jak placisz komus pieniazki masz prawo zadac wystawienia dowodu wplaty
    lub pokwitowania KP

    pozdr.
    marcin