  • Data: 2002-01-17 18:18:36
    Temat: Re: Moze raz jeszcze abonament za RTV
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "TOM" <t...@h...net> napisał w wiadomości
    news:000201c19fac$0f68c400$526d9ad2@default...

    > to jeszcze ja się dorzucę. Ponieważ abonament jest za odbiorniki
    > telewizyjne - a ja oglšdam telewizję ale z komputera wyłšcznie, nie
    > mam odbiornika TV - to nie muszę płacić ?
    >
    > Nie musisz poniewaz w twoim przypadku komputer nie posiada karty TV czyli
    > pospolitego tunera TV ktory to jest odbiornikiem telewizyjnym.
    > Ja tez ogladam programy z innych krajow jak na przyklad swietne wiadomosci
    > ABC z USA czy dla odmiany komuchowych wiadoosci z Pekinu.

    Nowe wcielenie Experta?
    Nie mieszaj chłopakowi, bo będzie miał kłopoty. Abonament należy opłacać za
    _posiadanie_ (a nie użytkowanie) urządzenia, którego budowa i stan techniczny
    umozliwiają natychmiastowe odbieranie sygnału telewizyjnego. _Umożliwiają_, a więc
    wcale nie muszą być do tego celu użytkowane - po prostu technicznie mają taką
    możliwość i nie są jej w jakiś sposób trwale pozbawione (gdybyś posiadał tylko
    telewizor i chciał się w razie kontroli pomęczyć w udowadianie, że nie jesteś
    wielbłądem, to mógłbyś pozbawić telewizor tunera i używać tylko do odtwarzania
    nagrań z kaset video. Ale uwaga: magnetowid też jest urządzeniem umożliwiającym w
    każdej chwili odbiór sygnału TV - chyba że i magnetowid wypatroszysz z tunera...). A
    karta TV w takim ujęciu niczym od odbiornika TV się nie rózni.
    Idź sobie na http://www.krrit.gov.pl/ tam gdzieś znajdziesz ustawę z odpowiednimi
    zapisami.

    --
    Lejak