  • Data: 2010-05-27 15:38:05
    Temat: Re: Montaż anteny na elewacji budynku
    Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:htllt6$1qd$...@n...news.atman.pl...
    > Z racji wieku pamiętam jakość sygnału w azarcie zarządzanym przez
    > spółdzielnie mieszkaniową. Ty widać nie.

    Pamiętam, bo kiedyś odbierałem. Tylko zwróć uwagę, że to czasy "analoga", a nie
    cyfrowego sygnału. Ten pierwszy zostanie niedługo wyłączony, więc gadanie głupot
    z cyklu "kiedyś nie sprawdziło się" jest bez sensu. Jak jest poprawnie wykonana
    to chodzi b. dobrze. Zresztą kablówka też idzie do bloku jednym kablem i
    rozdzielana jest na mieszkańców - zupełnie jak azart.

    > W swojej antenie wybieram satelitę z jakiego chcę odebrać program.
    > Mogę nawet zainstalować wersje z siłownikiem i zmieniać pozycje
    > anteny. Przy rozwiązaniu zbiorczym niekoniecznie.
    > A jestem zwolennikiem oglądania tego co interesuje mnie a nie
    > sąsiadów.

    Przecież w zbiorczej instalacji satelitarnej możesz oglądać co chcesz, a nie to
    co chce sąsiad. Przy większej antenie możesz ustawić
    Piszesz, że możesz odebrać satelitę z jakiego chcesz odebrać program. Uwierz mi,
    że nie. Przy małej antenie nie uda Ci się odbierać 28,2E z zeza. Co jak chce
    odbierać ze wszystkich satelit, które można złapać w Polsce (od 89,3E do 60W) +
    dvb-t z niemiec? Zabronisz mu montować anteny? Przecież nie oblepi całego bloku
    antenami tak jak tu:
    http://www.nasz-wroclaw.pl/files/pict/2009-12-23/mon
    taz-anten-satelitarnych-i-naziemnych-wroclaw-4jkyNzY
    zNj_o.jpg

    > Bo mam wrażenie że to zagraniczne slumsy.
    > Ja mieszkam w krajowych. :-)

    Akurat nie mieszkasz w slumsach, więc nie gadaj głupot.

    > Dlaczego zakładasz że metrowej czaszy nie można sobie zamocować
    > przy balkonie lub na ścianie ?

    Zamontować można, tylko pomyśl co by było, gdyby wszyscy takie anteny
    zamontowali. Koszt jest znacznie większy, niż zrzucić się w kilka osób i zrobić
    zbiorczą (która nie szpeci aż tak bardzo). Tak jak wcześniej pisałem, odbiór
    będzie znacznie lepszy (nie będzie zasłaniać sąsiedni blok),

    > Skoro nie przewidział tego w czasie kupowania mieszkania to zostaje
    > mu kablówka lub sieć komputerowa. I winy za swoją bezmyślność niech
    > nie zwala na spółdzielnie.

    Ma prawo do montażu anteny na dachu.
    Wspólnota nie może zabronić Ci montażu anteny na dachu - taki zakaz jest
    sprzeczny z prawem. Natomiast wspólnota może i powinna określić warunki
    techniczne - miejsce, sposób montażu, prowadzenie kabli, etc.
    Kodeks Cywilny odgórnie wyraża zgodę na montaż anteny niezbędnej do urządzeń
    zainstalowanych w lokalu mieszkańca.
    Jak widzisz nie wiesz, a zabierasz głos.
    @slawek7
    Jak sypniesz przepisami z: http://www.forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=17977
    to pewnie od razu pozwolą.