  • Data: 2006-09-23 22:06:16
    Temat: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Od: WOJSAL <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Hikikomori San napisał:

    > Tak. Ma prawo je przeszukac i znalezc list. Nie ma prawa go czytac. Ma
    > prawo zapytac Kowalskiego co to za list w szufladzie, i dlaczego
    > prywatny, skoro jest w firmie, a w regulaminie jak wol stoi, ze nie ma
    > byc prywatnychlistow w szufladach.

    Tak na marginesie: czego jeszcze w biurkach nie mozna miec
    na podstawie regulamnu?

    A mowiac powazniej: oczywiscie pracodawca ma prawo sie zapytac o to,
    tak jak pracownik ma prawo nie odpowiadac na takie idiotyczne pytania.
    Oprocz prawa (co kto moze, a czego nie moze) istnieje jeszcze aspekt
    pozaprawny: zaden normalny pracodawca nie bedzie scigal kogos
    za to, ze ma list prywatny czy tez czyta ten list w pracy. Jesli
    pracodawca ma problem z prywatna korespondencja pracownikow, tzn.
    ze powinien poszukac jakis sprawnych kierownikow, ktorzy by
    odbudowali prawidlowe relacje na linii pracownik-kierownik.
    Inaczej moze powoli zwijac swoja firme. I fakt ze ma prawo
    zapytac sie (ale nie czytac) o korespondencje prywatna, tego nie zmieni.

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL