    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mój pracodawca nie pobral zaliczek z mojej pensji...
    Date: Sun, 8 Feb 2004 00:29:18 +0100

    On Sat, 7 Feb 2004, Przyjazny Andrzej wrote:

    >+ Pisze ponownie, bo niestety nie dostalem zadnej rady :(
    >+ Na Picie przeslanym mi przez pracodawce w rubryce 37 (zaliczka pobrana
    >+ przez platnika z tytulu wynagordzenia ze stosunku pracy) widnieje u mnie
    >+ kwota 0,00 zl.
    >+ Pracowalem u tego pracodawcy 4 miesiace, zarobilem 2824 zl. Czy mial
    >+ prawo nie pobierac zaliczki? Ja oczywiscie dostawalem pensje netto - czy
    >+ li po odliczeniu wszystkich skaldek na zus, na podatek itd.

    Powoli.
    1. NTG jeśli chodzi o podatki. Jest "specgrupa" :)
    2. 2824 zł powiadasz ? I może jeszcze był to pierwszy lub jedyny
    pracodawca w zeszłym roku ?

    No to są spore szanse że wszystko jest OK.
    Słyszałeś o niepobieraniu podatku do kwoty pięćset ileś złotych
    (albo - nieprawidłowo - o "kwocie wolnej" trochę ponad pięć razy
    wyższej) ??
    Pewnie NIE BYŁO PODATKU.
    To że miałeś pewnie (jest na PIT ?) potrącany ZUS to INNA sprawa !

    >+ Mam nadzieje, ze ten problem zaintertesuje forumowiczow.

    ...a ja że zainteresujesz się pojęciem "skala podatkowa" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)