  • Data: 2004-02-27 19:11:17
    Temat: Re: Mój pracodawca nie pobral zaliczek z mojej pensji...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Feb 2004, kam wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ > Oczywiście. Tyle że płatnik ma OBOWIĄZEK pobrania podatku
    >+ > oraz ODPROWADZENIA go. Pytaniem jest jakie są dowody że
    >+ > pobrał...
    >+
    >+ Kim jest płatnik?

    "tym kto z mocy prawa zobowiązany jest złupić podatnika,
    zabrać mu z wynagrodzenia albo pobrać od niego należny
    podatek uprzednio go wyliczając i wpłacić na konto US".
    Ordynacja podatkowa zdaje się :)
    [...]
    >+ > Ale jeśli wypłaci wynagrodzenie netto NIE odprowadzając podatku
    >+ > to znaczy że *miał 100% wynagrodzenia* i część (odpowiadającą
    >+ > podatkowi czy składkom) wziął i ukradł.
    >+
    >+ No dobrze, ale kto wziął i ukradł? Bo jeśli pieniądze te zostały w
    >+ firmie, to kogo można ukarać za przywłaszczenie?

    Pracodawcę.
    Albo to jest OF i wtedy odpowiada właściciel, albo osoba prawna
    i wtedy jest w niej powołana osoba która za to odpowiada. Jak
    nie ma takiej osoby ("głownego księgowego") to odpowiada ten
    co odpowiada "za całokształt" (najczęsciej zarząd).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)