    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mój pracodawca nie pobral zaliczek z mojej pensji...
    Date: Sat, 7 Feb 2004 14:55:57 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc184.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1a8eec22a1404e6b98978f@news.tpi.pl...

    Co do zasady w umowie o pracę masz pensję brutto. Jeśli dostawałeś netto,
    a pracodawca zapewniał Cię, że odprowadza składki, to moim zdaniem
    przywłaszczył sobie Twoje pieniądze, co jest przestępstwem, o ile kwota
    przekroczy 250 zł. Poniżej tej kwoty wykroczeniem. I to niezależnie od
    tego, czy składkę miał potrącić, czy nie. Wystarczy, że składając
    zawiadomienie przedłożysz umowę o pracę, pit i jakiś dowód wysokości
    wypłacanej pensji (najlepiej potwierdzenie przelewów, jeśli to szło na
    ROR).

    Dodatkowo, jeśli miał ją potrącić, a tego nie zrobił, to popełnia
    przestępstwo / wykroczenie skarbowe. Ale tu już musiał byś zapytać na
    pl.soc.prawo podatki, bo z tego co pamiętam, to są jakieś tam kwoty,
    poniżej których nie potrąca się zaliczek. Ale temat znam zbyt pobieżnie,
    by doradzać.