  • 21. Data: 2005-11-08 10:27:04
    Temat: Re: Miganie światłami
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy migający światłami w celu ostrzeżenia innych kierowców przed
    > policją łamie jakiś przepis?

    A tak swoją drogą to po co w ogóle ostrzegać przed policją? Ja osobiście nie
    ostrzegam nigdy. Kiedyś ostrzegałem, fakt. Ale po przemyśleniu sprawy
    doszedłem do wniosku, moim zdanie słusznego. Mianowicie jak ja ostrzegę
    potencjalnego pirata to on w danym momencie zwolni, a zaraz potem znów
    pojedzie jak szaleniec, będzie wyprzedzał na trzeciego... I kogoś zabije...
    Decyzja jednak należy do Was... Nie chciałbym się któregoś pięknego dnia na
    takiego naciąć, zwłaszcza gdyby się okazało, że parę kilometrów wcześniej
    mógł go drapnąć patrol, a nie zrobił tego tylko dlatego, że ktoś delikwenta
    ostrzegł...
    Równie dobrze można ostrzegać złodzieja, który okrada akurat sąsiada, że za
    rogiem stoi policjant. Bo przecież złodziej okrada sąsiada a nie mnie....
    OK, dość już tych wypocin... :-)))
    Pozdrawiam
    RJ

  • 22. Data: 2005-11-08 13:45:39
    Temat: Re: Miganie ?wiatłami
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> napisał:

    >Używanie świateł przeciwmgielnych w warunkach normalnej
    >przejrzystości powietrza jest zabronione.
    Podasz ten zapis, ze jest zabronione ?
    Pomijam art. 51 ust. 5, który dotyczy drogi krętej i tam "dopuszcza
    sie", a nie zabrania.

    >I do tego karane mandatem :-) z taryfikatora.
    Fakt - jest taki punkt, tyle że on dotyczy "naruszenia warunków
    dopuszczalności" ;-(

    Artur Golański

  • 23. Data: 2005-11-08 13:45:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > by ostrzegać przeciwmgielnymi, co nie jest zabronione.
    A wiesz ile to zachodu ?
    Nie ma możliwości 'błyskania' przeciwmgłowymi.

    Artur Golański

  • 24. Data: 2005-11-08 13:51:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > To nie o mnie chodzi, ale o policję. A policja może zapytać po co ktoś
    > migał i jeśli na drodze nie ma żadnej z opisywanych przez ciebie
    > sytuacji (lub podobnej) za to stoi patrol, to ciężko wymyślić coś
    > wiarygodnego

    E tam.
    Zawsze się coś wymyśli.

    A pytanie polega na tym, czy to jest zabronione i
    > karalne, czy jest na to paragraf.

    Nie jest zabronione. I jedna sprawa sądowa już o to była.
    Policja przegrała.

  • 25. Data: 2005-11-08 13:56:44
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > A wiesz ile to zachodu ?
    > Nie ma możliwości 'błyskania' przeciwmgłowymi.

    Jest ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 26. Data: 2005-11-08 14:04:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał:

    >Jest ;)
    Zakładam, ze światła masz podłączone zgodnie z prawem i jedziesz w
    czasie, gdy mijania są wyłączone.

    Artur Golański

  • 27. Data: 2005-11-08 14:08:58
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Zakładam, ze światła masz podłączone zgodnie z prawem i jedziesz w
    > czasie, gdy mijania są wyłączone.

    A jakie to prawo mówi o "prawnym podłączeniu świateł".

    Przykład ... PM przód mam włączone ... ale wszystko inne
    zgaszone ;) ... to teraz przełącznik świateł główny z pozycji 0
    na pozycje "postojowe" ... TAK 2 RAZY - MIGNĘ PM ;)

  • 28. Data: 2005-11-08 14:29:13
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Podasz ten zapis, ze jest zabronione ?
    > Pomijam art. 51 ust. 5, który dotyczy drogi krętej i tam "dopuszcza
    > sie", a nie zabrania.

    A wiesz że chyba masz trochę racji? Właśnie dokładnie czytam PoRD i jakoś
    nie mogę znależć jednoznacznego zapisu w tej kwestii :-). Fakt, "dopuszcza
    się to, tamto...", ale nie zabrania się "tego i tamtego" :-).
    Nie ma innego wyjścia jak jeździć na przednich i czekać aż złapią :-). I
    grzecznie poprosić o przepis zabraniający...

    Pozdr.
    RJ

  • 29. Data: 2005-11-08 14:44:35
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Nie ma innego wyjścia jak jeździć na przednich i czekać aż złapią :-). I
    > grzecznie poprosić o przepis zabraniający...

    Tylko kurcze u siebie nie włączę przednich nie włączywszy wcześniej
    tylnych... :-((((. I po zabawie..... A miało być wesoło....

  • 30. Data: 2005-11-08 14:46:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał:

    >A jakie to prawo mówi o "prawnym podłączeniu świateł".
    Rozp. ws badań technicznych.

    >PM przód mam włączone ... ale wszystko inne zgaszone ;)
    Podstawa do zatrzymania DR :-)

    >na pozycje "postojowe" ... TAK 2 RAZY - MIGNĘ PM ;)
    Wg mnie przed wszystkim 2 razy właczysz i wyłaczysz pozycyjne.
    Jeśli masz dodatkowo wyłacznik do przeciwmglowych wlączony i
    prawidłowo zasilony (z pozycyjnymi) to włączą się łącznie i jedne i
    drugie. Tyle ile to zachodu i jaka różnica w typowym błyskaniu
    drogowymi.

    Artur Golański