  • 1. Data: 2005-11-07 20:08:25
    Temat: Miganie światłami
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Czy migający światłami w celu ostrzeżenia innych kierowców przed
    policją łamie jakiś przepis? Jaki?
    Znalazłam taki przepis:
    2. Zabrania się:
    (...)
    3) ostrzegania światłami drogowymi w warunkach, w których może to
    spowodować oślepienie innych kierujących.

    Ale jeśli się nie oślepia?

    Renata

  • 2. Data: 2005-11-07 20:55:51
    Temat: Re: Miganie światłami
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia 07 Nov 2005 20:08:25 GMT, Renata Gołębiowska napisał(a):

    > 2. Zabrania się:
    > (...)
    > 3) ostrzegania światłami drogowymi w warunkach, w których może to
    > spowodować oślepienie innych kierujących.

    W kazdych warunkach moze spowodowac oslepienie wiec nie wolno wcale.

  • 3. Data: 2005-11-07 21:05:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@j...waw.pl> napisał w wiadomości
    > W każdych warunkach może spowodować oślepienie wiec nie wolno wcale.

    Ja, to się zastanawiam, kiedy kierowcy wpadną na pomysł, by ostrzegać
    przeciwmgielnymi, co nie jest zabronione. W dzień powszechnym
    zwyczajem jest kręcenie dłonią kółek - też nie zakazane.

  • 4. Data: 2005-11-07 21:09:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > W kazdych warunkach moze spowodowac oslepienie wiec nie wolno wcale.

    w środku dnia?

    KG

  • 5. Data: 2005-11-07 21:36:52
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Ja, to się zastanawiam, kiedy kierowcy wpadną na pomysł, by ostrzegać
    > przeciwmgielnymi, co nie jest zabronione. W dzień powszechnym
    > zwyczajem jest kręcenie dłonią kółek - też nie zakazane.

    Czyli na przeciwmgielnych moge jeździć nawet jak mgły nie ma?
    kurcze a mnie sie kiedyś policjant czepił że mam włączone a mgła sie
    skończyła. Ktoś nie ma racji. tylko kto?

    PawełJ

  • 6. Data: 2005-11-07 21:49:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dkohdq$54u$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czyli na przeciwmgielnych moge jeździć nawet jak mgły nie ma?
    > kurcze a mnie sie kiedyś policjant czepił że mam włączone a mgła sie
    > skończyła. Ktoś nie ma racji. tylko kto?
    > PawełJ

    Jeździć nie, ale o ostrzeganiu w ustawie nie ma :-)

  • 7. Data: 2005-11-07 21:50:19
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <itgyw1utby34$.7jvv5j91oney$.dlg@40tude.net>, Jasko Bartnik wrote:

    > W kazdych warunkach moze spowodowac oslepienie wiec nie wolno wcale.

    Jeśli w każdych warunkach, to byłoby napisane "zabrania się
    ostrzegania światłami drogowymi". Koniec, kropka. Dalsza część zdania
    uściśla kiedy ostrzeganie jest zabronione. To tyle logiki, ale nadal
    nie wiem, czy miganie światłami (bez oślepiania) łamie jakiś przepis,
    czy można być za to ukaranym.

    Renata

  • 8. Data: 2005-11-07 23:48:36
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia 07 Nov 2005 21:50:19 GMT, Renata Gołębiowska napisał(a):

> [...]
    > uściśla kiedy ostrzeganie jest zabronione. To tyle logiki, ale nadal
    > nie wiem, czy miganie światłami (bez oślepiania) łamie jakiś przepis,

    Ja tylko staram sie doslownie zrozumiec przepis :) Gdyby napisali
    "ostrzegania swiatlami dgogowymi jesli moze to spowodowac oslepienie innych
    kierowcow" byloby OK. Mowa jest natomiast nie o mozliwosci oslepienia tylko
    o warunkach w jakich moze dojsc do oslepienia.

    Przyklad : czyste niebo, jasny dzien, widocznosc przeogromna. Podczas
    wyprzedzania pasem o przeciwnym kierunku ruchu blysniesz dlugimi po oczach
    rowerzysty jadacego z naprzeciwka. Nigdy tego nie probowalem ale mysle, ze
    by go lekko oslepilo ... znaczy to tyle, ze w tych warunkach mozna oslepic.
    Wniosek : nie mozna w takich warunkach uzywac swiatel drogowych do
    ostrzegania. Koniec, kropka :) Oczywiscie sie nabijam ale policjant moze to
    tak zinterpretowac wlepiajac nam mandat :P

  • 9. Data: 2005-11-07 23:54:58
    Od: "Janusz P" <j...@p...onet.pl>

    Jednak na mandacie nic nie było napisane o światłach drogowych lecz
    nadużywania... ppkt 1) nadużywania sygnału dźwiękowego lub świetlnego....
    I tak nie wygramy...

  • 10. Data: 2005-11-08 01:46:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Czy migający światłami w celu ostrzeżenia innych kierowców przed
    > policją łamie jakiś przepis? Jaki?

    A skąd wiesz, że ostrzega przed policją, a może ostrzega cię, że
    samochody jadące przed tobą jadą znacznie wolniej i żebyś zwolniła, bo
    się na nich wpakujesz.
    Albo, że na drodze czai się jakieś "niebezpieczeństwo" o którym nie masz
    pojecia, np. za chwilę ktoś ci wyskoczy z nienacka przed maskę samochodu
    i zacznie machać rekami, i żebys była przygotowana na konieczność
    nagłego zatrzymania się.

    Dlaczego od razu policja?

    A kultury jazdy to my się jeszcze długo będziemy musieli uczyć.