  • Data: 2005-11-07 23:48:36
    Temat: Re: Miganie światłami
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07 Nov 2005 21:50:19 GMT, Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Jeśli w każdych warunkach, to byłoby napisane "zabrania się
    > ostrzegania światłami drogowymi". Koniec, kropka. Dalsza część zdania
    > uściśla kiedy ostrzeganie jest zabronione. To tyle logiki, ale nadal
    > nie wiem, czy miganie światłami (bez oślepiania) łamie jakiś przepis,
    > czy można być za to ukaranym.

    Ja tylko staram sie doslownie zrozumiec przepis :) Gdyby napisali
    "ostrzegania swiatlami dgogowymi jesli moze to spowodowac oslepienie innych
    kierowcow" byloby OK. Mowa jest natomiast nie o mozliwosci oslepienia tylko
    o warunkach w jakich moze dojsc do oslepienia.

    Przyklad : czyste niebo, jasny dzien, widocznosc przeogromna. Podczas
    wyprzedzania pasem o przeciwnym kierunku ruchu blysniesz dlugimi po oczach
    rowerzysty jadacego z naprzeciwka. Nigdy tego nie probowalem ale mysle, ze
    by go lekko oslepilo ... znaczy to tyle, ze w tych warunkach mozna oslepic.
    Wniosek : nie mozna w takich warunkach uzywac swiatel drogowych do
    ostrzegania. Koniec, kropka :) Oczywiscie sie nabijam ale policjant moze to
    tak zinterpretowac wlepiajac nam mandat :P