  • 11. Data: 2015-02-13 14:19:37
    Temat: Re: Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
    Od: Tom <t...@u...com>

    > Więc nadal nie wiadomo, czym jest te 10% które zapłaciłeś.

    inwestycja jest w trakcie realizacji, ma być oddana za miesiąc lub dwa,
    ja muszę już wpłacić drugą część

    początek brzmi: UMOWA DEWELOPERSKA:

    DEWELOPER Zobowiązuje się wybudować to i to pod tym adresem do dnia tego
    i tego i przenieść własność na (JA)

    JA wyrażam zgodę na przeniesienie własności lokalu nr xx na siebie i
    zobowiązuje się zapłacić deweloperowi XXXzł

    ..

    ..

    JA zobowiązuję się zapłacić deweloperowi (na rachunek powierniczy) kwotę
    wymienioną jw w następujących terminach i częściach:
    20tys do dnia XX
    180tys do dnia YY

    Przelanie kasy z rachunku powierniczego na dewelopera nastąpi po 2
    dniach od przeniesienia własności na mnie

  • 12. Data: 2015-02-13 14:25:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-13 o 14:19, Tom pisze:

    > inwestycja jest w trakcie realizacji, ma być oddana za miesiąc lub dwa,
    > ja muszę już wpłacić drugą część
    >
    > początek brzmi: UMOWA DEWELOPERSKA:

    Ustawa o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu
    jednorodzinnego ma aż cały rozdział określający sposoby odstąpienia od
    tej umowy. Zakładam, że przy zakupie za kilkaset tysięcy zł zadałeś
    sobie trud zapoznania się z elementarnymi przepisami?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-02-13 14:54:47
    Od: Tom <t...@u...com>

> [...]
    > tej umowy. Zakładam, że przy zakupie za kilkaset tysięcy zł zadałeś
    > sobie trud zapoznania się z elementarnymi przepisami?

    zakładam że deweloper spełnił wszystkie warunki i nie znajdę na niego
    haczyka (jeżeli to miałeś na myśli)

    punkty z ustawy pokrywają się z moją umową deweloperską

    wnioskuję że nie mam możliwości odstąpienia od tej umowy?

    tylko pytanie co jeżeli nie wpłacę drugiej tury bo jakoś ustawa o tym
    nie mówi precyzyjnie, niby deweloperowi "przysługuje prawo" ale czy z
    niego skorzysta? przecież bank nie wypłaci deweloperowi tej pierwszej
    raty...

    zakładam taki scenariusz:
    nie wpłacę II raty, po 7 dniach? wyślą mi wezwanie które odbiorę ale
    nadal nie wpłacę, mija 30 dni i co dalej? deweloper odstępuje od umowy z
    automatu?

    jeżeli tak to ja zgadzam się na wykreślenie mojego roszczenia na
    przeniesienie własności nieruchomości w zamian za zwrot kasy bo
    w mojej umowie jest punkt c) na stronie 16 w linku który dałem...?

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2015-02-13 18:16:09
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.02.2015 14:54, Tom pisze:
    > zakładam taki scenariusz:
    > nie wpłacę II raty, po 7 dniach? wyślą mi wezwanie które odbiorę ale
    > nadal nie wpłacę, mija 30 dni i co dalej? deweloper odstępuje od umowy z
    > automatu?

    Albo nie odstepuje. Powiedzmy że nie ma chętnych na mieszkania - to ma
    na tobie zarobek w wys. ok. 50zł dziennie za brakujące 90%. Niby
    niewiele, ale z drugiej strony nie do pogardzenia.

    p. m.

  • 15. Data: 2015-02-14 07:30:45
    Od: Tom <t...@u...com>

    W dniu 2015-02-13 o 18:16, m pisze:

> [...]
    > na tobie zarobek w wys. ok. 50zł dziennie za brakujące 90%. Niby
    > niewiele, ale z drugiej strony nie do pogardzenia.

    a dlaczego 50zł? tam jest napisane 0.01% niewpłaconej raty czyli jeżeli
    ta rata wynosi 180tys to za każdy dzień 18zł

    powiedzmy sprawa przetoczy się przez 3 miesiące to wyjdzie 1600zł

    pzdr

  • 16. Data: 2015-02-14 08:51:32
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2015-02-13 o 09:41, Tom pisze:

    > kupiłem ale nie zapłaciłem :) , niby jest kara 0.01% za zwłokę każdy
    > dzień, są zapisy że sprzedający "ma prawo wypowiedzenia umowy" gdy nie
    > zapłacę lub nie przyjdę po odbiór ale pytanie czy z tego prawa skorzysta
    > bo teoretycznie może czekać i odsetki mogą lecieć?

    W kawałku który podałeś, to ta kara jest dla dewelopera za opóźnienia, a
    nie dla ciebie.

    marcin

  • 17. Data: 2015-02-14 08:53:05
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

  • 18. Data: 2015-02-14 12:01:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2015, Tom wrote:

    > zakładam taki scenariusz:
    > nie wpłacę II raty, po 7 dniach? wyślą mi wezwanie które odbiorę ale nadal
    > nie wpłacę, mija 30 dni i co dalej? deweloper odstępuje od umowy z automatu?

    1. z zastrzeżeniem "do informacji które podałeś" (a już wyszło że
    ścisłe to one nie były - 1. Liwiusz co do "zobowiązującej" a nie
    "zawartej", 2. Marcin [Chocobo] co do stawki odsetek)
    2. to developer jest "pogrywającym" i wcale nie jest zobowiązany
    do odstąpienia.

    Może wziąć Cię za frak i zawlec przed sąd, żebyś się wywiązał z umowy.
    Taki jest właśnie skutek "umowy zobowiązującej w formie aktu notarialnego".
    Jeśli nie będzie miał chętnych na to mieszkanie, to pewnie tak zrobi.
    Kiedy chętni będą, to może za "koszty manipulacyjne" zgodzi się odstąpić,
    bo wtedy "konfliktowy klient" (Ty) będzie nieopłacalny :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2015-02-14 18:46:59
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.02.2015 07:30, Tom pisze:

    > a dlaczego 50zł? tam jest napisane 0.01% niewpłaconej raty czyli jeżeli
    > ta rata wynosi 180tys to za każdy dzień 18zł

    Założyłem że 90% ceny nowego mieszkania to bardziej 500tys niż 180tys.

    p. m.

  • 20. Data: 2015-02-17 18:02:08
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 13 lut 2015 o 08:15, Tom pisze:
    > Kupiłem nowe mieszkanie za gotówkę budynek w trakcie budowy, zapłaciłem
    > 10%, reszta ma być wpłacona za 2 miesiące w chwili przekazania
    > zakończenia inwestycji.
    >
    > Podpisałem akt notarialny umowa deweloperska.
    >

    > Rozmyśliłem się.
    >
    > Mieszkanie za gotówkę, jak mam się wycofać z tego żeby uzyskać pełny
    > zwrot tych wpłaconych 10%?
    >
    > Niby w akcie strona nabywająca ma tylko 2 możliwości rezygnacji (do 30
    > dni od podpisania i w razie przekroczenia terminu oddania)
    >
    > Czy jedyną możliwością jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

    Tu masz odpowiedź:
    http://www.umowadeweloperska.pl/artykuly-lista/podpi
    salem-umowe-deweloperska-ale-sie-rozmyslilem-co-tera
    z/

    --
    .B:artek.