  • 11. Data: 2004-10-11 06:39:35
    Temat: Re: MediaMarkt - zgodność towaru z umową
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik fi5h <f...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ckchst$e09$...@n...onet.pl...

    > Niestety zwrot kasy w MM akurat nie wchodzi w gre i bynajmniej nie jest to
    > przepis jednego marketu, jest to odgorny nakaz , poprostu taka wprowadzona
    > do polski polityka calego zarzadu i tu ciezko jest cos zrobic (zwlaszcza
    > przy duzych kwotach).

    No dobrze, a ustawa nie ma nic do tego?

    > Tak czy siak, z tym terminem zalatwiania reklamacji oczywiscie troche
    > przesada,aczkolwiek prawo tego nie reguluje dokladnie.
    > jak mozesz to powiedz w ktorym miescie ten market, moze zapytam kierownika
    > ich serwisu co tam sie dzieje z tym sprzetem,

    Nie fatyguj się.

    > Czy nowa wieza jest ok ?

    Oczywiście.

  • 12. Data: 2004-10-11 08:52:30
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Psychik wrote:

    > czyli mamy sie domyslac, ze w mm pracujesz?
    > czy przy czytaniu Twoich postow nalezy brac pod uwage powyzszy
    > fakt? ;-)

    ni nie nalezy nic brac pod uwage, poprsotu wiem jak jest i skad ot sie
    akurat bierze :)

    --
    fi5h

  • 13. Data: 2004-10-11 08:54:31
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    corner wrote:
    > Użytkownik fi5h <f...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:ckchst$e09$...@n...onet.pl...

    > No dobrze, a ustawa nie ma nic do tego?

    nie ma , bo w zadnej ustawie nia ma nic o zwrocie kasy - to wszystko to
    dobra wola sprzedawcy, a w przypadku marketow, jest to polityka firmy.

    > Oczywiście.

    A no to si :)
    A jak nazywala sie tamta wieza ? jakiej byla firmy ?

    --
    fi5h

  • 14. Data: 2004-10-11 10:08:21
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    fi5h <f...@o...pl> napisał(a):

    > nie ma , bo w zadnej ustawie nia ma nic o zwrocie kasy - to wszystko to
    > dobra wola sprzedawcy, a w przypadku marketow, jest to polityka firmy.

    art. 8 ust. 4 USTAWY z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego:
    Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
    wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Skutkiem odstapienia od umowy jest zwrot wzajemnych świadczeń - zwrot rzeczy
    za zwrotem ceny w tym przypadku,

    pzdr

    marek radwański

  • 15. Data: 2004-10-11 14:29:36
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik fi5h <f...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ckdho7$g1a$...@n...onet.pl...

    > A jak nazywala sie tamta wieza ? jakiej byla firmy ?

    Wszystko jest w moim pierwszym poście.

  • 16. Data: 2004-10-11 18:01:29
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Wszystko jest w moim pierwszym poście.

    Obawiam sie ze zapomniales o symbolu.
    Tak wiec nie wszystko bylo w Twoim poscie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 17. Data: 2004-10-11 19:33:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    corner wrote:

    > Zalecam dokładne czytanie. Sprawdzałem tylko oryginalne płyty audio, bo
    > innych i tak pewnie nie będę używał. Nie znalazłem żadnych opisów
    > zabezpieczeń na tyłach opakowania. Były to rozszerzone płyty ze ścieżką
    > multimedialną.

    Aaaa...

    To już niestety nie spełnia standardu CDAudio. I jeśli wieża deklarowała
    jedynie zgodniość z CDAudio - nie miała obowiązku ich odtwarzać.

    > Nie wiem, ale klienta nie powinno to chyba obchodzić. Kupuję płytę i chcę ją
    > odtwarzać. To chyba proste?

    Tylko czasem pretensje można mieć do wieży, ale częściej do wydawcy
    płyty, który nie przestrzegał standardu.

  • 18. Data: 2004-10-11 19:59:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, corner wrote:

    >+ Użytkownik rezist.com <s...@p...com>
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Nie wiem, ale klienta nie powinno to chyba obchodzić. Kupuję płytę i chcę ją

    Owszem. Tylko czasami powinien iść do *wydawcy płyty*.
    Bynajmniej nie powiadam że to był twój przypadek :) ale siedząc sobie
    w fotelu i czytając grupę wykluczyć tego nie można... :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-10-11 21:46:46
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tylko czasem pretensje można mieć do wieży, ale częściej do wydawcy
    > płyty, który nie przestrzegał standardu.

    dodam ze spotykam to czesto przy filmach DVD. Roznice w tloczeniu sa niby
    zadne a jednak plyty niektorych wydawcow nie chca dzialac na pewnych
    sprzetach a innych chodza ok.
    Dla uzytkownika jest to niezrozumialem dopiero jak sie dobrze zaglebi w
    proces tloczenia cos moze wywnioskowac.
    Producent sprzetu nei jest w stanie przewidziec i spradzic czy jego sprzet
    poradzi sobie z kazdym dostepnym krazkiem a nie kazdy krazek tloczony jest w
    identyczny sposob. Doskonaly przyklad na widoczna roznice jest przy plytach
    cdr (zwroccie uwge na kolory - to wlasnie zasluga roznych materialow i
    skladnikow) kiedys byly specjalne plyty dla audio produkowane bo innych
    czytniki nie chcialy łykac. I do kogo miec tu pretensje ? do producenta
    sprzetu czy plyt ? :)

  • 20. Data: 2004-10-11 21:51:14
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Marek Radwański wrote:

> [...]
    > Kodeksu cywilnego:
    > Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać

    no ale przeciez pisze, ze wymiana jest w MM. jesli np kupisz ostatni
    egzemplarz jakiegos towaru to kasa zostanie Ci zwrocona zgodnie z ustawa.

    > Skutkiem odstapienia od umowy jest zwrot wzajemnych świadczeń - zwrot
    > rzeczy za zwrotem ceny w tym przypadku,

    wydaje mi sie ze poprsotu wyzej sie nie zrozumielismy ;)
    Od umowy nie mozna odstapic jesli sprzedawca zdola doprowadzic towar do
    zgodnosci z umowa, w MM w ciagu 7 czy tam 5 dni mozna towar bez problemu
    wymienic na sklepie odrazu, czasem i bez podania konkretnej przyczyny np.
    kupuje dzisiaj telefon, a jutro wymienie go na inny bo mi sie kolor nie
    podoba).
    Wyjatkiem jest towar ktory ma kontakt osobisty lub kontakt z zywnoscia -
    takiego wymieniac sobie nie mozna, jednak jesli jest niesprawny, czyli
    niezgodny z umowa to mozna go doprowadzic do zgodnosci i to tez zostanie
    uczynione.
    Ustawa nie gwarantuje odrazu zwrotu kasy.

    --
    fi5h