  • 1. Data: 2004-10-10 19:10:16
    Temat: Stróże prawa
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    Stróż prawa - policjant. Jeden lepszy, drugi gorszy, jeden podchodzi do
    roboty z energią, drugi okazuje na każdym kroku "tumiwisizm"- jak w życiu.

    A człowiek: genialny umysł analityczny, super tropiciel, hobbysta, fascynat
    kryminalistyki, gdzie w życiu nie pomylił się jeszcze przez 10 lat oceniając
    swoich znajomych, ma rentgen w oczach, widzi że ktoś kłamie; po za tym
    genialnie składa fakty, wysnuwa prawidłowe wnioski, zawsze dotrze do
    prawdy... ma szanse zostać policjantem wydziału kryminalnego ?
    Wiadomo, w życiu jest inaczej niż w filmie. Tropi się wyrywaczy torebek,
    tropi się kieszonkowców z autobusu, tropi się włamywaczy, wandali tych co
    wybili szybę staruszce na parterze, czasem trafi się coś grubszego: jakis
    trup, trafi się jakiś gang...

    Czy taki geniusz ma szanse zostać policjantem ? Czy wymogi formalne: minimum
    174cm, sprawnośc fizyczna, kat.zdrowia wojskowa A są nie do przeskoczenia ?
    Tak sobie gadaliśmy w większym gronie, że z powodów formalnych geniusze się
    marnują. Jak to jest ?

    Pozdr
    Rezydent

  • 2. Data: 2004-10-10 19:58:18
    Temat: Re: Stróże prawa
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 10/10/2004 21:10, Rezydent wrote :

> [...]
    > Tak sobie gadaliśmy w większym gronie, że z powodów formalnych geniusze się

    Szczerze mówiąc nie bardzo wiem skąd wziąła się legenda kategorii A. W
    rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 lipca 1991 r. w
    sprawie właściwości i trybu postępowania komisji lekarskich podległych
    Ministrowi Spraw Wewnętrznych ( Dz. U. Nr 79, poz. 349 z 1991 r. Nr 83,
    poz. 425 z 1992 r. Nr 146, poz. 712 z 1995 r. Nr 106, poz. 496 z 1996
    r.). http://www.sg.gov.pl/Downloads/normy_zdrowia.pdf nie ma nic o
    wojskowych kategoriach zdrowia. W tymże dokumencie zobaczysz jakie
    warunki zdrowotne należy spełniać aby zakwalifikować się do służby.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 3. Data: 2004-10-10 20:11:05
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 10/10/2004 21:58, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote :

> [...]
    > wojskowych kategoriach zdrowia. W tymże dokumencie zobaczysz jakie
    > warunki zdrowotne należy spełniać aby zakwalifikować się do służby.

    Co ciekawe tabelki chyba się źle spedeefowały Straży Granicznej bo są
    różne od ostatniej nowelizacji --
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1995/0712.htm

    W powyższym linku masz je dobrze zrobione.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 4. Data: 2004-10-10 20:14:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    Masz absolutnie racje. Kategoria nie ma tu nic do rzeczy. Liczy się opinia
    komisji lekarskiej. jedynie komisja się kieruje paragrafem napisanym do
    kategorii i w tym kierunku ewentualnie zleca dodatkowe badania.

  • 5. Data: 2004-10-10 20:52:28
    Od: "Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > komisji lekarskiej. jedynie komisja się kieruje paragrafem napisanym do
    > kategorii i w tym kierunku ewentualnie zleca dodatkowe badania.

    No tak, ale czy z powodów formalnych geniusze marnują się ?
    Czy aby przyjąć się do policji do wydziału kryminalnego trzeba spełnić te
    warunki formalne, czy w pewnych warunkach jest to możliwe, aby przyjąć do
    policji faceta 155cm ważącego 75kg, który po przebiegnięciu 500m co prawda
    nie pada na pysk, ale ma lekką zadyszkę ? Ewentualnie faceta bez lewej ręki ?
    lub niewidomego na jedno oko.
    Zaznaczam, że jest geniuszem, absolutnie sprawny umysłowo, błyskotliwy itp.
    Geniusz, z wyjątkiem oświadczenia, nie ma możliwości udowodnienia swojego
    genialnego umysłu...

    [Ja mam pracę, wynagradzaną dośc dobrze i jestem z niej zadowolony, ale tak
    gadając w gronie zastanawialiśmy się na wymogami formalnymi nie tylko w
    dziedzinie rekrutacji do policji]

    Pozdrawiam
    Pezydent

  • 6. Data: 2004-10-10 21:52:45
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 10/10/2004 22:52, Rezydent wrote :

> [...]
    > nie pada na pysk, ale ma lekką zadyszkę ? Ewentualnie faceta bez lewej ręki ?

    Poczytaj sobie to rozporządzenie, to się dowiesz ;-). Z jego analizy
    wynika że na stanowiska aspiranckie i oficerskie w Policji ograniczenia
    są stosunkowo niewielkie.
    Nie ma co porównywać brak jednej ręki ze ślepotą jednego oka. Osoba z
    takim inwalidztwem może normalnie funkcjonować, i dlatego otrzyma
    kategorię C -- zdolny do służby na określonych stanowiskach.
    Czy na przykład osoba po studiach prawniczych i ze zdanym egzaminem
    prokuratorskim z taką wadą otrzymałaby pracę trudno mi jest powiedzieć,
    choć wydaje mi się że tak. Antyterrorystą by nie została, ale
    dochodzeniowcem pewnie tak.

    Stanowiska specjalistów w jakichś dziedzinach zwykle są obsadzane przez
    aspirantów i oficerów. Na te stopnie wymagania zdrowotne są bardzo
    niewielkie, praktycznie wymaga się aby choroba/upośledzenie nie
    utrudniało znacznie służby.

    Zastrzegam, że to co napisałem to jedynie na podstawie mojej własnej
    analizy wzmiankowanego rozporządzenia. Jaka jest tzw. polityka kadrowa,
    trudno mi powiedzieć, ale wydaje mi się, że niewielu "geniuszy" garnie
    się do pracy w Policji, to i Policja wybredna nie jest.

  • 7. Data: 2004-10-10 22:31:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Niby nie stoi nic na przeszkodzie, ale rzecz w tym, że policjant służby
    kryminalnej często musi przeprowadzić interwencję albo ubrać mundur.
    Policjant, to policjant. Dziś pracujesz w tym pionie, ale jutro możesz się
    znaleźć w innym.

  • 8. Data: 2004-10-10 22:34:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    Przyjmij do wiadomości, ze nie da się przyjąć do Policji na etat oficerski.
    Nie ma silnych, byś nawet mając stopień oficerski z innej formacji to
    zrobił. Pierwsze mianowanie to po kursie podstawowym (cirkla 10 miechów).
    Potem jeśli nie masz stopnia, to do oficera musisz podyplomówkę zrobić. W
    bardzo sprzyjających warunkach razem dwa lata. W konsekwencji musisz przez
    te dwa lata odpowiadać warunkom dla podstawowych pionów.