  • 1. Data: 2004-10-10 20:09:04
    Temat: MediaMarkt - zgodność towaru z umową
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Po raz kolejny puszczam tu posta, mimo, że nie subskrybuję grupy.
    Mam do was pytanie w sprawie tego
    wstrętnego-sklepu-w-którym-już-nic-nie-kupię - MediaMarktu. Otóż kupiłem
    sobie wieżę Philips do słuchania muzyki - koszt: 899 złotych. Zostałem
    poinformowany, że mogę sobie ją wymienić w ciągu 7 dni. Fajnie. Wróciłem do
    domu i okazało się, że nie odtwarza kilku moich płyt, mimo, że nie są
    uszkodzone. Tak więc po sześciu dniach (ale to chyba bez znaczenia) wróciłem
    do sklepu. W punkcie reklamacyjnym zostałem powitany słowami "Aha, to ta
    nieszczęsna wieża...". Zostałem od razu poinformowany, że wymiana na taką
    samą jest bez sensu, bo też nie będzie działać (czyżby wadliwa partia?).
    Polecono mi wejście na sklep i wybranie nowej wieży. Więcej pieniędzy nie
    chciałem wydać, a wieży w tej samej cenie nie było lub mnie nie
    satysfakcjonowała. Wybrałem więc Panasonic za 799 złotych. Panowie z obsługi
    powiedzieli, że stu złotych w gotówce nie dostanę (różnicy) - mam sobie
    wybrać coś z towaru. Postawiłem się i zacząłem coś mieszać o jakiejś
    ustawie, o zgodności towaru z umową i że nie interesują mnie ich procedury.
    Nie potrafili odpowiedzieć i zawołali "Pana Profesorka", który zaczął
    najpierw opowiadać, że to wina moich płyt, bo niby odtwarzacze z mp3 nie
    odtwarzają wielu cd. Po tym jak udowodniłem, że zmyśla powiedział, że ta
    zgodność towaru z umową nakłada na sklep obowiązek nie zamiany, tylko
    natychmiastowej naprawy. Stwierdził, że natychmiastowo może oznaczać nawet
    kilka lat, bo tego czasu ustawa nie określa. Zalecił oddanie sprzętu do
    naprawy na mocy gwarancji. Po ponad godzinie miłej rozmowy w końcu oddano mi
    pieniądze przy kasie.
    Pytania do wytrwałych:
    - Czy powinni oddać pieniądze?
    - Czy mieli rację?

  • 2. Data: 2004-10-10 20:21:59
    Temat: Re: MediaMarkt - zgodność towaru z umową
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem nie masz racji. Co do zasady prawo nie nakazuje im przyjmowania
    zwrotów sprawnego sprzętu. To, że przyjmują, to ich wolna wola, wiec mogą
    wybrzydzać i ustanawiać reguły. Warunek, to przedstawienie tych zasad w
    chwili zawierania transakcji. Jeśli były Ci podane, albo z łatwością mogłeś
    się o nich dowiedzieć, bo je wywieszono, to są obowiązujące. Jeśli nie, to
    Cię nie obowiązują.

    A co do odczytywania płyt, to z tego co wiem czasem niektóre czytniki nie
    chcą obsługiwać niektórych kolorów płytek. Nie wiem z czym to jest związane,
    ale przekonałem się wiele razy. W poprzednim komputerze CD nie czytał
    zielonkawych płytek i nie było na to silnych.

  • 3. Data: 2004-10-10 20:43:45
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ckc6br$eus$...@i...gazeta.pl...
    > Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem nie masz racji. Co do zasady prawo nie nakazuje im
    przyjmowania
    > zwrotów sprawnego sprzętu.

    Co mnie obchodzi procedura zwracania sprawnego sprzętu? Ja zawracałem
    niesprawny!

    > A co do odczytywania płyt, to z tego co wiem czasem niektóre czytniki nie
    > chcą obsługiwać niektórych kolorów płytek.

    Twój post jest sprzeczny sam ze sobą. Poza tym wkładałem oryginalne płytki
    (kupione zresztą w MediaMarkt), przyniosłem je ze sobą i pokazałem jak nie
    działają.

  • 4. Data: 2004-10-10 20:44:31
    Temat: Re: MediaMarkt - zgodno=B6=E6 towaru z umow=B1
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Pytania do wytrwałych:
    > - Czy powinni oddać pieni=3Fdze?
    > - Czy mieli rację?

    Nie musieli oddawac, to byla ich dobra wola ... tak to juz niestety
    jest. Co do "paru lat" to zawsze mamy sądy. Sędzia badz co badz tez
    czlowiek i jestem zdania ze zdrowo "opieprzylby" sklep za taką zwloke,
    ktora wykracza poza miary zdrowego rozsądku. Tak wiec pewnie w koncu
    wygralbys ... ale po jakim czasie ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-10-10 22:08:22
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Twój post jest sprzeczny sam ze sobą. Poza tym wkładałem oryginalne płytki
    > (kupione zresztą w MediaMarkt), przyniosłem je ze sobą i pokazałem jak nie
    > działają.

    Po pierwsze, czy wszystkie plyty? Czy tylko plyty CDR czy rowniez
    normalne Audio CD? Czy przyszlo Ci do glowy sprawdzic, jakie
    zabezpieczenia przed kopiowaniem zastosowano na tych plytach?

    Wiele budzetowych zabawek nie potrafi poradzic sobie nawet
    z odtwarzaniem zabezpieczonej plyty wiec moze wina stoi po
    stronie wydawcy? Systemow zabezpieczania jest przynajmniej
    kilka, informacja o tychze powinna znajdowac sie na wkladce
    lub tylniej stronie plyty.

    No i najwazniejsze... czy wieza Panasonic odtwarza te plyty
    bez problemu?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2004-10-10 22:38:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co mnie obchodzi procedura zwracania sprawnego sprzętu? Ja zawracałem
    > niesprawny!

    No cóż, można sie zastanawiać, czy neisparwny był sprzęt, czy Twoje płyty.
    Sprawa mocnej polemiki. Podejrzewam, ze raczej Twoje płyty.

    > Twój post jest sprzeczny sam ze sobą. Poza tym wkładałem oryginalne płytki
    > (kupione zresztą w MediaMarkt), przyniosłem je ze sobą i pokazałem jak nie
    > działają.

    A, o tym nie pisałeś. Jeśli oryginalnych płytek nie odtwarzał, to był
    "sprawny inaczej". A zatem procedura niezgodności towaru z umową. Mają
    wymienić na niewadliwy albo zwracasz im. Równie dobrze mogłeś więc zażądać
    zwrotu całej kasy.

  • 7. Data: 2004-10-10 23:51:54
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    > - Czy powinni oddać pieniądze?
    > - Czy mieli rację?

    Niezupelnie.
    Z tego co napisales, towar nie zostal dokladnie sprawdzony pod kątem
    sprawnosci.
    Wiele playerow MP3 reaguje roznie na niektore nosniki (zwlaszcza te ktore sa
    zabezpieczone przed kopiowaniem, oraz niektore nosniki cdr).
    Dlatego niestety nie jest to zawsze wada sprzetu.
    Jesli jednak sprzet jest sprawdzony, i faktycznie zachowuje sie tak jak
    niepowinien, czyli jest wadliwy, a zatem jest niezgodny z umowa. Sklep ma
    obowiazek doprowadzic sprzet do zgodnosci - w MM dokonuje sie wymiany towaru
    w ciagu tego tygodnia.
    Byc moze z tym modelem mieli juz wczesniej podobna sytuacje, tak wiec
    proponuja wymiane na cos innego.
    Niestety zwrot kasy w MM akurat nie wchodzi w gre i bynajmniej nie jest to
    przepis jednego marketu, jest to odgorny nakaz , poprostu taka wprowadzona
    do polski polityka calego zarzadu i tu ciezko jest cos zrobic (zwlaszcza
    przy duzych kwotach).
    Tak czy siak, z tym terminem zalatwiania reklamacji oczywiscie troche
    przesada,aczkolwiek prawo tego nie reguluje dokladnie.
    jak mozesz to powiedz w ktorym miescie ten market, moze zapytam kierownika
    ich serwisu co tam sie dzieje z tym sprzetem,
    Czy nowa wieza jest ok ?

    --
    fi5h

  • 8. Data: 2004-10-10 23:53:49
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > czlowiek i jestem zdania ze zdrowo "opieprzylby" sklep za taką zwloke,
    > ktora wykracza poza miary zdrowego rozsądku. Tak wiec pewnie w koncu

    heh, napewno nei ciagnelo by sie to tak jak tu przedstawiono, mysle ze w
    ciagu 2 tygodni sprawa by sie rozegrala.
    W serwisie MM tez ludzie pracuja i czasem maja lepszy gorszy dzien,
    normalnei to takie niezgodnosci zalatwiane sa niemal odrazu, bo szkoda na to
    czasu pozniej, i po co klocic sie z klientami, a gadanie o tym ze moze
    potrwac to iles tam, to poprsotu gadanie.

  • 9. Data: 2004-10-11 00:22:02
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał:

> [...]
    > taka wprowadzona do polski polityka calego zarzadu i tu ciezko jest
    > cos zrobic (zwlaszcza przy duzych kwotach).

    czyli mamy sie domyslac, ze w mm pracujesz?
    czy przy czytaniu Twoich postow nalezy brac pod uwage powyzszy fakt?
    ;-)

    --
    Psychik

  • 10. Data: 2004-10-11 06:35:44
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik rezist.com <s...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ckcbsg$1k7q$...@s...axelspringer.com.pl...

    > Po pierwsze, czy wszystkie plyty? Czy tylko plyty CDR czy rowniez
    > normalne Audio CD? Czy przyszlo Ci do glowy sprawdzic, jakie
    > zabezpieczenia przed kopiowaniem zastosowano na tych plytach?

    Zalecam dokładne czytanie. Sprawdzałem tylko oryginalne płyty audio, bo
    innych i tak pewnie nie będę używał. Nie znalazłem żadnych opisów
    zabezpieczeń na tyłach opakowania. Były to rozszerzone płyty ze ścieżką
    multimedialną.

    > Wiele budzetowych zabawek nie potrafi poradzic sobie nawet
    > z odtwarzaniem zabezpieczonej plyty wiec moze wina stoi po
    > stronie wydawcy?

    Nie wiem, ale klienta nie powinno to chyba obchodzić. Kupuję płytę i chcę ją
    odtwarzać. To chyba proste?

    > No i najwazniejsze... czy wieza Panasonic odtwarza te plyty
    > bez problemu?

    Każda inna w sklepie odtwarzała te płyty normalnie.