  • 1. Data: 2007-02-08 12:32:17
    Temat: Mazanie kredą po obiektach publicznych
    Od: Tomasz Wysocki <t...@o...pl>

    Witam,

    czy za rysowanie kredą po obiektach publicznych typu: chodnik/droga,
    jakaś ściana; Straż Miejska może wyciągnąć jakieś konsekwencje? Napis
    taki zmyje się przy pierwszym większym deszczu. A co z obiektami
    spółdzielczymi/publicznymi?
    --
    Pozdrawiam, Tomasz Wysocki

  • 2. Data: 2007-02-08 12:48:45
    Temat: Re: Mazanie kredą po obiektach publicznych
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 08-02-2007 o 13:32:17 Tomasz Wysocki <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakaś ściana; Straż Miejska może wyciągnąć jakieś konsekwencje? Napis
    > taki zmyje się przy pierwszym większym deszczu. A co z obiektami

    Niedawno byl taki temat. W obu przypadkach: grzywna, areszt, pozbawienie
    wolnosci. Do tego ew. przepadek 'narzedzia' jako zabezpieczenie oraz
    naprawienie powstalej szkody.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-02-08 15:53:44
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Niedawno byl taki temat. W obu przypadkach: grzywna, areszt, pozbawienie
    > wolnosci.

    Straszysz! Nic nie może zrobić. Szkoda jest? Nie ma!

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-02-08 18:44:31
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 08-02-2007 o 16:53:44 *piotr'ek* <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>
    napisał(a):

    > Straszysz! Nic nie może zrobić. Szkoda jest? Nie ma!

    Sama straz miejska oczywiscie nie. Nie bezposrednio.

    Art.63a
    §1 Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie przeznaczonym (...)
    napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez
    zgody zarządzającego tym miejscem, podlega karze, ograniczenia wolności
    albo grzywny.
    § 2. W razie popełnienia wykroczenia można orzec przepadek przedmiotów
    stanowiących przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1.500
    złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    To tu juz mamy: ograniczenie wolnosci, 1500zl nawiazki i przepadek
    przedmiotow stanowiacych przedmiot wykroczenia.

    Art. 124.
    § 1. Kto cudzą rzecz umyślnie niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do
    użytku, jeżeli szkoda nie przekracza 250 złotych, podlega karze aresztu,
    ograniczenia wolności albo grzywny.

    Umyslnie umiescil ten napis/rysunek niszczac fasade budynku? Umiescil.
    Mozliwe tez, ze szkoda znacznie przekroczy 250zl ...

    Do listy dopisujemy areszt i grzywne.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-02-08 19:06:49
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 8 Feb 2007 16:53:44 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > Szkoda jest? Nie ma!

    Jak nie ma jak jest - pobazgrana ściana jest pobazgrana. To
    prawda że łatwiej ją oczyścić niż po spray'u - ale nie zmienia
    to faktu że trzeba wziąć gąbkę, wiaderko i oczyścić - a to też
    praca.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-02-09 12:29:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Tomasz Wysocki napisał(a):
> [...]
    > jakaś ściana; Straż Miejska może wyciągnąć jakieś konsekwencje? Napis
    > taki zmyje się przy pierwszym większym deszczu. A co z obiektami

    nie zejdzie, ja będąc w szkole podstawowej pisałem na ścianie pewnego
    budynku, teraz powinienem konczyc studia 5 letnie a napis nadal istnieje :)
    (deszcz padal)

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)