    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mam pytanie.Alimenty.?
    Date: Wed, 13 Mar 2002 20:19:37 +0100

    <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:10df.0000018b.3c8e4894@newsgate.onet.pl...
    > Ile alimentów może zasądzić mi sąd rodzinny skoro jestem bezrobotnym,i nie
    > jestem zarejestrowany w pośredniaku.A dziecko mam z kobietą która nie jest
    ze
    > mną w związku małżeńskim.Od roku nie mieszkamy razem.
    > Za odpowiedż na pytanie z góry dziękuję.
    > Pozdrawiam
    > Darek.

    Sądu nie obchodzi, czy jesteś zarejestrowany, czy masz pracę i jaką.
    Sąd ocenia, jakie są Twoje możliwości zarobkowania.
    Pamiętam prześmieszną sprawę z czasów, kiedy odbywałam praktykę w
    sądzie rodzinnym. Facet wpadł na pomysł, że jak zmieni pracę i zacznie się
    realizować jako sanitariusz, zarabiając grosze, to mu sąd przecież dużych
    alimentów nie zasądzi, bo ile można zabrać z takiej małej pensji. Sąd
    oczywiście wyjaśnił temu panu czym różnią się zarobki od możliwości
    zarobkowych.
    Reasumując:
    -bezrobocie nie chroni przed płaceniem alimentów,
    -niezarejestrowanie w urzędzie może świadczyć o zarobkach, ale "na czarno",
    -alimenty, których nie ma skąd ściągnąć wypłaca Fundusz Alimentacyjny,
    ale jeśli nie zwrócisz funduszowi pieniędzy, to trafisz "za kratki",
    -prawa dzieci małżeńskich i pozamałżeńskich są identyczne, to że się nie
    ożeniłeś z matką dziecka przed niczym Cię nie chroni, nie licz na to, że sąd
    Ci z tej okazji obniży alimenty,
    -to że nie mieszkasz z matką dziecka też sądu nie obchodzi.

    To by było wszystko. A teraz, zamiast się tym stresować, pomyśl, że Twoje
    dziecko przecież nie jest niczemu winne i pomyśl, co możesz dla niego zrobić
    sam, z własnej woli.

    Pozdrawiam,
    Marta