  • Data: 2006-05-18 06:36:27
    Temat: Re: Majątek odrębny i wspólny.
    Od: "Szymon" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a dlatego ,ze mi sie popierdzeililo ;)

    No właśnie ;) Więc jak można podzielić majątek wspólny jeśli zaistnieje
    rozdzielność? Umowa jakaś?

    >jezeli dlug powstal jak byla wspolnosc to odpowiadacie oboje

    Czy aby na pewno? Czytam, że:
    1) Wierzyciel może dochodzić roszczeń z majątku odrębnego dłużnika i majątku
    wpólnego jeśli współmałżonek dłużnika nie wyraził zgody na czynność prawną
    będącą podstawą długu, oraz jeśli czynność taka wykraczała poza zwykły
    zarząd majątkiem wspólnym. Dodam, że zakładam że korzyści z takiej czynności
    nie mają się nijak do majątku wspólnego czy majątku odrębnego współmałżonka
    2) A już zupełnie nigdzie nie powiadają, że wierzyciel może dochodzić
    roszczeń z majątku odrębnego współmałżonka dłużnika...

    >prawo

    >a konkretnie o co Ci chodzi???

    Chodzi mi o to jak mają się prawa majątkowe do rozdzielności w małżeństwie.
    Czy coś takiego jest traktowane jak majątek odrębny (w sensie dochodzenia
    roszczeń)?

    Pozdrawiam
    Szymon