  • 21. Data: 2005-08-10 18:17:17
    Temat: Re: MPK - znow...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick31 napisał(a):

    > Rozprawa przerywa bieg przedawnienia zatem jesli byla wczesniej niz przed
    > uplywem 3 lat to wszystko jest ok.- o ile nic sie nie zmienilo w prawie

    A co mają do tego 3 lata???

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 22. Data: 2005-08-10 18:45:05
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > A co mają do tego 3 lata???

    Zdaje sie tyle czasu musi minac zanim przedawnia sie roszczenia finansowe.

    Pozdrawiam Maver

  • 23. Data: 2005-08-10 21:11:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick31 napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zdaje sie tyle czasu musi minac zanim przedawnia sie roszczenia finansowe.

    Już raz w tym wątku o tym pisałem, ale widzę że trzeba powtórzyć -
    opłata dodatkowa za jazdę bez ważnego biletu przedawnia się po roku od
    dnia wymagalności.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2005-08-11 06:12:03
    Od: "TMK" <n...@s...pl>

    Maverick31 napisał:

    > Na zone chcesz zlozyc zawiadomienie ?? Ze okradla przewoznika nie placac
    > naleznosci za przewoz??

    okradła? chyba żartujesz... żona spłaciła "dług" w kwocie 52x większej od ceny biletu
    i gdyby MPK przysłało wtedy informację o jeszcze jakimś przejeździe na gapę, to
    byłoby również uregulowane. Nie wiem czy kiedykolwiek oglądałeś kalkulację od
    windykatorów, ale ich dodatkowe koszty są procentowo największe i IMHO to zakrawa na
    naciąganie. A tak, to wygląda że MPK miało temat w d... przez kilka lat, jakaś
    firemka wykupiła zadłużenie za grosze i teraz koniecznie chce _wyłudzić_ dużo
    większą kwotę. Wiem, że maja takie prawo, ale z tego co się dowiedziałem (fragment
    ustawy w tym wątku), to nikt nie ma obowiązku zapłaty po takim czasie. Żebyś nie
    myślał, że jestem naciągaczem, to powiem Ci tylko że żona, jak się dowiedziałem,
    miała ze mną bardziej nieprzyjemną rozmowę, niż by chciała. O sposobie (metodach)
    odzyskiwanie długów nie będę pisał, bo było już tego dużo na grupie.

    --
    Pozdrawiam, TMK

  • 25. Data: 2005-08-11 06:49:00
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "TMK" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > okradła? chyba żartujesz... żona spłaciła "dług" w kwocie >52x większej od
    > ceny biletu i gdyby MPK przysłało wtedy >informację o jeszcze jakimś
    > przejeździe na gapę, to byłoby >również uregulowane.

    Sadze, ze zaplacila kare w wysokosci nie przekraczajacej wysokosci oplaty
    karnej za jazde bez biletu. A cene biletu i kary za jego brak ustala
    kontrahent przewoznika czyli Zarzad miasta.

    >Nie wiem czy kiedykolwiek oglądałeś kalkulację od >windykatorów, ale ich
    >dodatkowe koszty są procentowo >największe i IMHO to zakrawa na naciąganie.

    Jestes w staneie dowiesc przed sadem , ze ich samochod nie spala 40 l/100 km
    a byli u ciebie 10 razy ?? Kalkulacje opiera sie o jakies wskazniki. Zdaje
    sobie sprawe, ze niekiedy to kwoty abstrakcyjne wrecz ale zapewne taka
    kalkulacja ma podstawy.

    >A tak, to wygląda że MPK miało temat w d... przez kilka >lat, jakaś firemka
    >wykupiła zadłużenie za grosze i teraz >koniecznie chce _wyłudzić_ dużo
    >większą kwotę.

    I ten temat byl wielkokrotnie na grupie. Jesli chodzi o firmy windykacyjne
    to sie zgadzam z tym co piszesz.

    >Wiem, że maja takie prawo, ale z tego co się dowiedziałem >(fragment ustawy
    >w tym wątku), to nikt nie ma obowiązku >zapłaty po takim czasie.

    Tak, to prawda. Orzecznictwo jest jasne. Niemniej firma windykacyjna moze
    dochodzic naleznosci przed sadem a jej adwersarz podnosi temat
    przedawnienia. Probowalem kiedys prowadzic dialog z firma i przypomina to
    rozmowe gluchego ze slepym. Rozmowy skonczylem, od nakazu zaplaty sie
    odwolalem podnoszac kwestie przedawnienia i tyle. Dopiero wtedy zadzialalo.

    >Żebyś nie myślał, że jestem naciągaczem, to powiem Ci >tylko że żona, jak
    >się dowiedziałem, miała ze mną bardziej >nieprzyjemną rozmowę, niż by
    >chciała.

    Akurat to co mysle w tej materii nie ma szczegolnego znaczenia. :)

    Pozdrawiam Maver

  • 26. Data: 2005-08-11 07:27:23
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Już raz w tym wątku o tym pisałem, ale widzę że trzeba powtórzyć -
    > opłata dodatkowa za jazdę bez ważnego biletu przedawnia się po roku od
    > dnia wymagalności.

    Przykro mi ale uwazam, ze ma zastosowanie art 90 Prawa Przewozowego w tej
    sytuacji.
    Wynika to z faktu ze uslugodawca ( MPK, MZK )podpisuje z uslugobiorca
    (Urz.Miasta, Gmina itd.,itp.) umowe o swiadczenie uslug komunikacyjnych.
    Pasazer nie podpisuje umowy z przewoznikiem a jedynie korzysta z jego uslug
    w ramach regulaminu, ktorego tresc sporzadza i zatwierdza uslugobiorca. W
    zwiazku z tym przewoznik ma i tak zaplacone za przjechane kilometry a
    pasazer w rzeczywistosci uiszcza oplate podmiotowi ktory podpisal umowe z
    przewoznikiem. Zatem kara za przejazd bez biletu zasila nie budrzet
    przewoznika tylko kase miejska ( gminna). I tu ma zastosowanie Kodeks
    Cywilny.

    Pozdrawiam Maver

  • 27. Data: 2005-08-11 08:03:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick31 napisał(a):
> [...]
    > przewoznikiem. Zatem kara za przejazd bez biletu zasila nie budrzet
    > przewoznika tylko kase miejska ( gminna). I tu ma zastosowanie Kodeks

    Art. 90 mówi o korzystaniu z kc w przypadkach nieuregulowanych
    ustawą. Prawo przewozowe reguluje kwestię przedawnienia w art. 77. To,
    że pasażer nie podpisuje fizycznie umowy z przewoźnikiem nie oznacza, że
    jej z nim nie zawiera - art. 16-1. Wsiadając do pojazdu zawierasz umowę
    z przewoźnikiem, jego zleceniodawca Cię nie interesuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 28. Data: 2005-08-11 08:41:05
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    > nie zawiera - art. 16-1. Wsiadając do pojazdu zawierasz umowę z
    > przewoźnikiem, jego zleceniodawca Cię nie interesuje.

    Rozumiem o czym mowia rzeczone art. i nie kwestionuje ich. Po prostu zdaje
    sobie sprawe, ze przewoznik ma zaplacone za kurs przez kontrahenta co w
    konsekwencji prowadzi do braku jakiegokolwiek roszczenia ze strony
    przewoznika. To ze przewoznik prowadzi oprocz uslugi podstawowej - przewozu
    ludzi na rzecz miasta, usluge uboczna jaka jest dystrybucja biletow i inne,
    powoduje ze ludzie czesto myla podmiot swiadczacy usluge i podmiot na
    ktorego rzecz jest ta usluga swiadczona. O tym komu placa za bilety nawet
    nie wspomne. I to jest dla mnie nie tak bardzo oczywiste. Jesli bowiem to
    nie przewoznik a miasto jest wierzycielem pasazera to w moim przekonaniu
    mialoby prawo cywilne a nie prawo przewozowe. Nie spieram sie z toba ale tak
    sobie mysle ze przewoznik jest uprawniony do egzekwowania przepisow
    okreslonego rodzaju ( porzadkowych) zatwierdzonych przez Rade Miasta/ Gminy.
    Pozdr. Maver

  • 29. Data: 2005-08-11 08:43:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick31 napisał(a):
> [...]
    > sobie mysle ze przewoznik jest uprawniony do egzekwowania przepisow
    > okreslonego rodzaju ( porzadkowych) zatwierdzonych przez Rade Miasta/ Gminy.

    Nie pozostaje nam nic innego, jak podpisać protokół rozbieżności ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 30. Data: 2005-08-11 10:12:30
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Lam [ZuLu]" <t...@w...info.pl> napisał w wiadomości

    > 2. Wszelakie należności w tytułu nieopłaconych "kar" za gapowe
    > przedawniają się po 3 latach od daty wymagalności, więc jeśli było by to
    > nawet do połowy 2002, to teraz jest wielce nieaktualne i należy Pana
    > postraszyć złozeniem w Prokuraturze doniesienia o próbie wyłudzenia.

    Coś się chyba koledze pomyliło.
    Jeżeli chodzi o opłaty dodatkowe za jazdę bez biletu, to przedawniają się
    one po roku.
    Art. 778 KC

    --
    pozdrawiam