  • 11. Data: 2003-12-26 04:40:54
    Temat: Re: Ludzie pomóżcie!!
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:brhroh$t0a$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Grupowicze,
    > Jaki organ jest właściwy do stwierdzenia nieważności decyzji ZUS lub KRUS

    I dlaczego tematem tej wiadomości jest "Ludzie pomóżcie" a nie na przykład
    "Co jest wyżej niż ZUS"

  • 12. Data: 2003-12-27 09:05:17
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

    KRUS

    > I dlaczego tematem tej wiadomości jest "Ludzie pomóżcie" a nie na przykład
    > "Co jest wyżej niż ZUS"

    Odpowiedz : NSA

  • 13. Data: 2003-12-27 10:29:57
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Odpowiedz : NSA

    Stosować tu się będzie reguły określone w kpa, bo wg ustawy o
    systemie ubezpieczeń społecznych

    Art. 83a. ust. 1. Prawo lub zobowiązanie stwierdzone decyzją
    ostateczną Zakładu ulega ponownemu ustaleniu na wniosek osoby
    zainteresowanej lub z urzędu, jeżeli po uprawomocnieniu się decyzji
    zostaną przedłożone nowe dowody lub ujawniono okoliczności
    istniejące przed wydaniem tej decyzji, które mają wpływ na to prawo
    lub zobowiązanie.
    2. Decyzje ostateczne Zakładu, od których nie zostało wniesione
    odwołanie do właściwego sądu, mogą być z urzędu przez Zakład
    uchylone, zmienione lub unieważnione, na zasadach określonych w
    przepisach K o d e k s u p o s t ę p o w a n i a a d m i n i s t r a c y
    j n e g o.

    Moim zdaniem należy tu złożyć wniosek o stwierdzenie nieważności
    decyzji na podstawie art. 156 k.p.a. a organiem właściwym do jego
    rozpoznania będzie Prezez ZUS w Warszawie jako organ nadrzędny
    nad Dyrektorem Oddziału ZUS który decyzję wydał

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2003-12-27 15:35:16
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Pytanie tylko, który z Oddziałów zna takowe przepisy (KPA), bo ja niestety
    jeszcze nie spotakałem sie z takim :(.
    Bartek

  • 15. Data: 2003-12-30 01:07:03
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Szanowni Grupowicze,

    W decyzji ZUS z pewnością jest podany sposób postępowania, jeżeli osoba
    zainteresowana nie zgadza się ze stanowiskiem ZUS.
    Odwołanie (w 2 egzemplarzach) wnosi się do Sądu Okręgowego - Sądu Pracy i
    Ubezpieczeń Społecznych, przeważnie w ciągu 30 dni od otrzymania decyzji, za
    pośrednictwem Oddziału lub Inspektoratu ZUS (KRUS), który decyzję wydał.
    Do pierwszej rozprawy w Sądzie upłynie trochę czasu, około roku.

    Podobno (ale tylko podobno), w ciągu 2 tygodni??? można złożyć odwołanie do
    każdego organu, który decyzję wydał.

    wa

  • 16. Data: 2003-12-30 07:51:27
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    odwołanie składasz w ciągu miesiąca od dnia doręczenia
    Bartek

  • 17. Data: 2003-12-30 18:12:52
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    waczek wrote:
> [...]
    > pośrednictwem Oddziału lub Inspektoratu ZUS (KRUS), który decyzję wydał.
    > Do pierwszej rozprawy w Sądzie upłynie trochę czasu, około roku.

    jest pewna różnica między odwołaniem od decyzji, a stwierdzeniem jej
    nieważności

    KG

  • 18. Data: 2004-01-02 07:43:10
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    i to rzekłbym nawet istotne różnice :)
    tylko z doświadczenia wiem, że raczej nie ma szans jeżeli chodz i w
    wzruszenie decyzji ostatecznej w ZUS, bo jeszcze jako tak to "idzie" przy
    odwołaniach, ale niestety, jak już pisałem wczesniej, jeżeli chodzi o zus i
    kpa, to .....
    Bartek

  • 19. Data: 2004-01-02 11:10:43
    Od: Dredd<...@...pl>

    > jeżeli chodzi o zus i
    > kpa, to .....
    > Bartek

    To żaden argument. Nawet jeśłi Prezes ZUS pokpi sprawę to potem
    służy skarga do NSA a tam już na pewno znają się na rzeczy

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 20. Data: 2004-01-02 11:28:59
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    zgadzam sie, zaden argument, niemniej jednak wymiana z ZUS-em na podstawie
    kpa przynjamniej jednego pisma procesowego - jeszcze mi sie nie przydażyła
    :(. Jak ostatnio złozyłem zażalenie na zawiadomienie o przesunięciu terminu
    załatwieniu sprawy, to już zacząłem sie zastanawiac czy dobrze wysłalem, bo
    przepadło jak w czarna dziure. Az tu nagle odpowiedzieli, pismem do niczego
    nie podobnym - przyczyne przesunięcia, owszem i podali (co prawda bez
    sensu)- ale już jako przedmiot postepowania - wzięty chyba z sufitu i wcale
    mnie nie dotyczył :(