  • 1. Data: 2003-12-14 12:16:43
    Temat: gwarancja przy sprzedaży
    Od: "Zosia" <o...@k...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów

    Jakiś czas temu kupiłam sofę. W ciągu 1 roku naprawiano ją w ramach
    gwarancji trzykrotnie. Za każdym razem nieskutecznie. W końcu, po kolejnym
    zgłoszeniu w serwisie powiedziano mi, że moja reklamacja nie została
    uwzględniona i odmówiono dalszych napraw. Za namową znajomych zwróciłam się
    do rzeczoznawcy, który w opinii napisał, że producent sofy użył
    niewłaściwych materiałów, które czynią mebel bezużytecznym (drewno się łatwo
    dokształca), i dalsze naprawy nie wchodzą w rachubę. Napisał też, że mogę
    odstąpić od umowy w oparciu o art. 8 poz. 4 ustawy z 27.07.02 r.
    Moje pytanie: Wiem, że rękojmia już mi nie przysługuje (minął ponad 1 rok),
    a jedynie gwarancja, do kogo więc powinnam się zwrócić z odstąpieniem, do
    sprzedawcy czy serwisu

    Dziękuję

    Zosia

  • 2. Data: 2003-12-14 12:42:23
    Temat: Re: gwarancja przy sprzedaży
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Zosia wrote:
> [...]
    > dokształca), i dalsze naprawy nie wchodzą w rachubę. Napisał też, że mogę
    > odstąpić od umowy w oparciu o art. 8 poz. 4 ustawy z 27.07.02 r.

    Mylił się. Ustawę stosuje się do rzeczy kupionych po 1.01.2003 r.

    > Moje pytanie: Wiem, że rękojmia już mi nie przysługuje (minął ponad 1 rok),
    > a jedynie gwarancja,

    Była gwarancja na piśmie?

    KG