  • 1. Data: 2005-10-07 22:14:43
    Temat: Logi z "CHATA"
    Od: "RaMIK" <r...@o...pl>

    Witam!

    Co moze zrobic osoba posiadająca logi z czata, w których jest ewidentne
    namawianie do czynów nieżądnych osobe nieletnią, przez osobę powyżej 16.
    roku zycia.
    Czy mozna je w jakis sposób wykorzystac w celu schwytania przypuszczalnego
    pedofila?

    --
    ramik (małpka:D) op pl

  • 2. Data: 2005-10-07 22:34:48
    Temat: Re: Logi z "CHATA"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RaMIK" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co może zrobić osoba posiadająca logi z czata, w których jest
    ewidentne
    > namawianie do czynów nierządnych osobę nieletnią, przez osobę
    powyżej 16.
    > roku życia.
    > Czy można je w jakiś sposób wykorzystać w celu schwytania
    przypuszczalnego
    > pedofila?

    Widzę tu kilka problemów. Po pierwsze osoba mająca 16-17 lat
    namawiająca inną nastolatkę do czynów nierządnych w żadnym wypadku nie
    jest pedofilem. To chciałem na wstępie podnieść, byś ewentualnie komuś
    krzywdy nie zrobił.

    Po drugie samo namawianie zazwyczaj przestępstwem nie jest.
    Przestępstwem jest "obcowanie płciowe z taką osobą (art. 200 kk) oraz
    prezentacja treści pornograficznych, udostępnianie przedmiotów o tym
    charakterze (art. 202§2 kk) albo nagrywanie z taką osobą filmów i
    robienie zdjęć (art. 202§3 kk).

    Sama propozycja, o ile rzucona w toku jakiegoś dłuższego wątku moim
    zdaniem nie stanowi czynu zabronionego. W mojej ocenie koncepcja
    przygotowania czy usiłowania jest tu zupełnie niemożliwa do
    udowodnienia. Nie wiadomo przecież, czy potencjalny sprawca przyszedł
    by w ogóle na spotkanie, a jeśli tak, to czy doszło by do czegokolwiek
    faktycznie.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to gdyby proponujący w zamian w
    zamian za żądał wynagrodzenia od nieletniej, to koncepcja wykroczenia
    z art. 142 kw. Ale to tak absurdalne, że nie sądzę, by udało się
    wykazać wszystkie znamiona. Kto proponuje nastolatce seks za
    pieniądze - i to by płacącą była nastolatka!

  • 3. Data: 2005-10-07 22:49:38
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > wykazać wszystkie znamiona. Kto proponuje nastolatce seks za
    > pieniądze - i to by płacącą była nastolatka!

    "Rozbij skarbonke, to wujek cie czegos nauczy"? ;-)

    Pozdrawiam i przepraszam, poplakalem sie ze smiechu jak to przeczytalem :-)

    Tiger

  • 4. Data: 2005-10-07 23:08:43
    Od: "RaMIK" <r...@o...pl>

> [...]
    > namawiająca inną nastolatkę do czynów nierządnych w żadnym wypadku nie
    > jest pedofilem. To chciałem na wstępie podnieść, byś ewentualnie komuś

    Czy to samo dotyczy osoby współżyjącej z osobą poniżej 16. roku zycia?

> [...]
    > prezentacja treści pornograficznych, udostępnianie przedmiotów o tym
    > charakterze (art. 202§2 kk) albo nagrywanie z taką osobą filmów i

    Czyli namawianie do "pooglądania jakiego mam przez kamerkę" podlega pod ten
    paragraf?

> [...]
    > udowodnienia. Nie wiadomo przecież, czy potencjalny sprawca przyszedł
    > by w ogóle na spotkanie, a jeśli tak, to czy doszło by do czegokolwiek

    A rozpoczęcie rozmowy w stylu:
    - Pobawisz się moim *****?

> [...]
    > wykazać wszystkie znamiona. Kto proponuje nastolatce seks za
    > pieniądze - i to by płacącą była nastolatka!

    A oto treść rozmowy z przygotowanej prowokacji ("Nasza" osoba to
    "AnItKa_14"):
    RaphiQ: czesc
    AnItKa_14_: hej
    RaphiQ: chcesz zarobić trochę kasy?
    AnItKa_14_: pewnie
    AnItKa_14_: a o co chodzi?
    RaphiQ: spotkanie sponsorowane
    AnItKa_14_: mozesz jasniej?
    RaphiQ: jaśniej , proszę bardzo : ogólnie rzecz biorąc sex

    Odbiegając od głównego tematu. W ciągu 2 godzin otrzymano ok 20 podobnych
    propozycji! To jest tragedia co się dzieje w Internecie.
    Zwalczajmy to na wszystkie sposoby. Chociaz wszystkiego na pewno sie nie
    uda, to robiac jakies akcje, podobne chociażby do tych, jakie robiła
    "Interwencja", zahamujemy w pewnym stopniu rozprzestrzenianie sie tego.

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2005-10-07 23:45:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RaMIK wrote:

    > Czy to samo dotyczy osoby współżyjącej z osobą poniżej 16. roku zycia?

    Primo: weź wreszcie do ręki słownik i sprawdź, co oznacza słowo 'pedofil'.

    Secundo: w Polsce limit legalności to 15 lat - jak panienka (albo
    chłopak - zaleźnie od płci i upodobań) miał(a) już 15. urodziny, to
    można bez krępacji się z nią/nim bawić (za jego/jej zgodą). Nawet jak
    samemu/samej ma się i 40 lat.

    > Czyli namawianie do "pooglądania jakiego mam przez kamerkę" podlega pod ten
    > paragraf?

    'Treści pornograficzne' nie są ściśle zdefiniowane. Pokazanie penisa
    jako takiego ciężko podciągnąc pod pornografię, bo wtedy automatycznie
    wszystkie podręczniki anatomii podpadłyby pod pornografię.

    Ważny jest kontekst.

    [ciach]

    > A rozpoczęcie rozmowy w stylu:
    > - Pobawisz się moim *****?

    To zależy od definicji ***** ;->

    Poza tym przeczytaj jeszcze raz, co Robert napisał.

    Musi do czegoś dojść.

> [...]
    > RaphiQ: spotkanie sponsorowane
    > AnItKa_14_: mozesz jasniej?
    > RaphiQ: jaśniej , proszę bardzo : ogólnie rzecz biorąc sex

    Nie umiesz czytać? To on musiałby od niej zażądać kasy, a nie odwrotnie.

> [...]
    > uda, to robiac jakies akcje, podobne chociażby do tych, jakie robiła
    > "Interwencja", zahamujemy w pewnym stopniu rozprzestrzenianie sie tego.

    [ziew]

    Zawiadom Ojca Dyrektora i jego komando Moherowych Beretów.

    Znamion przestępstwa opisywane 'czyny' nie wyczerpują. Pomijam już taki
    detal, że '14' może oznaczać cokolwiek - jeśli uważasz, że liczby w
    ksywce mają oznaczać wiek, to ja powinienem mieć 2501 lat ;-P

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-10-08 00:44:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy to samo dotyczy osoby współżyjącej z osobą poniżej 16. roku
    życia?

    Moim zdaniem tak. Z pedofilią mamy do czynienia, jeśli występuje
    znaczna dysproporcja wieku. Przy czym nie pytaj mnie o dokładną
    granicę wiekową. Myślę, że w wypadku 13-14 latki, to i dwudziestoparo
    letniego chłopaka bym o pedofilie nie podejrzewał. Ale to moja własna
    opinia.

    > Czyli namawianie do "pooglądania jakiego mam przez kamerkę" podlega
    pod ten
    > paragraf?

    Samo namawianie nie, ale jeśli połączysz to z faktycznym
    udostępnianiem tego małego przez kamerkę, to moim zdaniem tak. Choć tu
    kwestią wysoce drażliwą jest definicja pornografii i zalecał bym
    ostrożność przy zarzutach. Czy widok członka męskiego, to pornografia,
    czy może anatomia?

    > A rozpoczęcie rozmowy w stylu:
    > - Pobawisz się moim *****?

    To jest chamskie, ale moim zdaniem przestępstwem nie jest.

> [...]
    > RaphiQ: spotkanie sponsorowane
    > AnItKa_14_: mozesz jasniej?
    > RaphiQ: jaśniej , proszę bardzo : ogólnie rzecz biorąc sex

    Nie podejdzie, bo nie w tę stronę idzie kasa. To wykroczenie "działa"
    w ten sposób, że namawiający ma mieć na względzie ewentualną korzyść.
    Czyli musiał by proponować dziecku seks pod warunkiem, ze dziecko mu
    zapłaci. A tu pieniądze ma dostać dziecko. Teoretycznie wyczerpywało
    by ono znamiona tego wykroczenia, gdyby proponowało swoje usługi -
    pomijając, że dziecko tego wykroczenia popełnić nie może, bo nie jest
    to czyn karalny.

> [...]
    > uda, to robiac jakies akcje, podobne chociażby do tych, jakie robiła
    > "Interwencja", zahamujemy w pewnym stopniu rozprzestrzenianie sie

    To grupa o prawie, a nie o walce z idiotami w sieci. Może to mało
    etyczne, ale z takim idiotą, to należało by się umówić i mu po prostu
    dać "po pysku". Z tym, że pobiło by się idiotę, a sąd pewnie kazał by
    odpowiadać, jak za normalnego człowieka. Moim zdaniem nie kalkuluje
    się.

    Wyjaśnić dziecku, że z kretynami się nie koresponduje i na tym
    poprzestać, bo szkoda czasu dla śmiecia - to jest najlepsza, jaka mi
    przychodzi do głowy rada.

  • 7. Data: 2005-10-08 01:29:35
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Andrzej Lawa <di71bi$n4r$1@opal.futuro.pl> Saturday 08 of October 2005 01:45

> [...]
    > chłopak - zaleźnie od płci i upodobań) miał(a) już 15. urodziny, to
    > można bez krępacji się z nią/nim bawić (za jego/jej zgodą). Nawet jak

    Nie tylko można - ale i warto - polecam :P

    (ups, pewnie zaraz kolega RaMIK mi tu zemdleje lub mnie ukamieniuje...)

    PS. jak wygląda od strony prawnej <15 z chłopakiem <18, z ciekawości?

    --
    Rafał Maj

  • 8. Data: 2005-10-08 01:30:07
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Andrzej Lawa <di71bi$n4r$1@opal.futuro.pl> Saturday 08 of October 2005 01:45

    > detal, że '14' może oznaczać cokolwiek - jeśli uważasz, że liczby w
    > ksywce mają oznaczać wiek, to ja powinienem mieć 2501 lat ;-P

    A ja to dopiero stary dziad jestem najwidoczniej.. :P

    --
    Rafał Maj

  • 9. Data: 2005-10-08 02:16:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Raf256 wrote:

    > PS. jak wygląda od strony prawnej <15 z chłopakiem <18, z ciekawości?

    17 też jest poniżej 18, a 17-latek podpada pod normalny KK.

    Poniżej to ewentualnie jakieś afery z sądami rodzinnymi.

  • 10. Data: 2005-10-08 02:17:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Raf256 wrote:

    > A ja to dopiero stary dziad jestem najwidoczniej.. :P

    O ile pamiętam 256 jednakjest ciut mniejsze od 2501 ;-P