  • 1. Data: 2005-10-07 16:39:20
    Temat: Pomocy!
    Od: "tom" <w...@p...onet.pl>

    Witam i pozdrawiam wszystkich Forumowiczów!

    Problem, z którym się zwracam jest następujący:

    Spółka z oo została założona w 2000r, ale nigdy nie podjęła jakiejkolwiek
    działalności. Miał to być Niepubliczny ZOZ. Założyciele nieomal natychmiast
    po odebraniu aktu notarialnego rozeszli się - każdy w swoją stronę. "Kwity"
    jakie jeszcze wówczas zostały załatwione to tylko "Zaświadczenie o numerze
    identyfikacyjnym REGON" oraz złożono wniosek o "wpis Spółki do rejestru
    handlowego" - Sąd Rejonowy w G... takiego wpisu do rejestru RHB dokonał.
    Nawet nie zgłoszono działalności w Urzędzie Skarbowym. Problem w tym, ze
    właśnie otrzymałem z Sądu Rejonowego Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru
    Sądowego nakaz złożenia "wniosku o wpis do Rejestru Przesiębiorców
    Krajowego Rejestru Sądowego" oraz wpłaty 1000pln opłaty sądowej oraz 500pln
    za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym w terminie 7 dni pod karą
    grzywny.

    Aleeeee, piszą mniej więcej tak i to jest chyba najważniejsze:

    cyt: "... wniosek należało złożyć najpóźniej do dnia 31-12-2003...ponieważ
    wniosek nie został złożony do dnia dzisiejszego, zachodzą przesłanki do
    zastosowania trybu przewidzianego w art.24 ust.1 Ustawy o Krajowym Rej.
    Sądowym, stanowiącym, że w razie stwierdzenia przez Sąd, że pomimo upływu
    terminu do złożenia wniosku, nie został on złożony, Sąd wzywa do wykonania
    tego obowiązku wyznaczając 7-dniowy termin pod rygorem zastosowania
    grzywny."

    i dalej :
    "Stosowanie trybu określonego w w/w artykule nie jest obowiązkowe w
    przypadku podmiotów, które faktycznie zaprzestały działalności." Koniec
    cytatu.

    W pouczeniu piszą o prawie do wniesienia skargi na orzeczenie referendarza
    sądowego w terminie 7 dni.

    Pytania są oczywiście dwa:
    1). czy summa sumamarum (z Waszej wiedzy i doświadczenia) i tak będę musiał
    im zapłacić i co gorsza składać owe horrendalne cztery formularze KRS-W3,
    KRS-WK, KRS-WE, KRS-Wm (koszmar)?
    2). czy żłożenie skargi ma sens i czy mogę nie wpłacać kasy i składać kwitów
    do czasu uzyskania odpowiedzi na skargę? Czy po prostu szukać adwokata?

    Ta spółka nigdy nie działała inie będzie działać.
    Pozdrawiam
    Załamka Man

  • 2. Data: 2005-10-07 16:51:51
    Temat: Re: Pomocy!
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tom napisał(a):

> [...]
    > im zapłacić i co gorsza składać owe horrendalne cztery formularze KRS-W3,

    Zapewne tak.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-10-07 18:11:11
    Od: "tom" <w...@p...onet.pl>

    > Zapewne tak.
    - wynika z tego, ze procedura rejestracji czegoś, czego faktycznie nie ma
    jest nie do uniknięcia? Nawet jesli nikt i nic z tej spółki nie funkcjonuje?
    Czarna rozpacz.

  • 4. Data: 2005-10-07 22:08:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tom wrote:
    > - wynika z tego, ze procedura rejestracji czegoś, czego faktycznie
    > nie ma jest nie do uniknięcia? Nawet jesli nikt i nic z tej spółki
    > nie funkcjonuje? Czarna rozpacz.

    Płacisz za rejestrację,
    nie za funkcjonowanie przecież.