    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Logi z "CHATA"
    Date: Sat, 8 Oct 2005 02:44:11 +0200

    Użytkownik "RaMIK" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:di6v6c$hgs$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy to samo dotyczy osoby współżyjącej z osobą poniżej 16. roku
    życia?

    Moim zdaniem tak. Z pedofilią mamy do czynienia, jeśli występuje
    znaczna dysproporcja wieku. Przy czym nie pytaj mnie o dokładną
    granicę wiekową. Myślę, że w wypadku 13-14 latki, to i dwudziestoparo
    letniego chłopaka bym o pedofilie nie podejrzewał. Ale to moja własna
    opinia.

    > Czyli namawianie do "pooglądania jakiego mam przez kamerkę" podlega
    pod ten
    > paragraf?

    Samo namawianie nie, ale jeśli połączysz to z faktycznym
    udostępnianiem tego małego przez kamerkę, to moim zdaniem tak. Choć tu
    kwestią wysoce drażliwą jest definicja pornografii i zalecał bym
    ostrożność przy zarzutach. Czy widok członka męskiego, to pornografia,
    czy może anatomia?

    > A rozpoczęcie rozmowy w stylu:
    > - Pobawisz się moim *****?

    To jest chamskie, ale moim zdaniem przestępstwem nie jest.

    > A oto treść rozmowy z przygotowanej prowokacji ("Nasza" osoba to
    > "AnItKa_14"):
    > RaphiQ: czesc
    > AnItKa_14_: hej
    > RaphiQ: chcesz zarobić trochę kasy?
    > AnItKa_14_: pewnie
    > AnItKa_14_: a o co chodzi?
    > RaphiQ: spotkanie sponsorowane
    > AnItKa_14_: mozesz jasniej?
    > RaphiQ: jaśniej , proszę bardzo : ogólnie rzecz biorąc sex

    Nie podejdzie, bo nie w tę stronę idzie kasa. To wykroczenie "działa"
    w ten sposób, że namawiający ma mieć na względzie ewentualną korzyść.
    Czyli musiał by proponować dziecku seks pod warunkiem, ze dziecko mu
    zapłaci. A tu pieniądze ma dostać dziecko. Teoretycznie wyczerpywało
    by ono znamiona tego wykroczenia, gdyby proponowało swoje usługi -
    pomijając, że dziecko tego wykroczenia popełnić nie może, bo nie jest
    to czyn karalny.

    > Odbiegając od głównego tematu. W ciągu 2 godzin otrzymano ok 20
    podobnych
    > propozycji! To jest tragedia co się dzieje w Internecie.
    > Zwalczajmy to na wszystkie sposoby. Chociaz wszystkiego na pewno sie
    nie
    > uda, to robiac jakies akcje, podobne chociażby do tych, jakie robiła
    > "Interwencja", zahamujemy w pewnym stopniu rozprzestrzenianie sie
    tego.

    To grupa o prawie, a nie o walce z idiotami w sieci. Może to mało
    etyczne, ale z takim idiotą, to należało by się umówić i mu po prostu
    dać "po pysku". Z tym, że pobiło by się idiotę, a sąd pewnie kazał by
    odpowiadać, jak za normalnego człowieka. Moim zdaniem nie kalkuluje
    się.

    Wyjaśnić dziecku, że z kretynami się nie koresponduje i na tym
    poprzestać, bo szkoda czasu dla śmiecia - to jest najlepsza, jaka mi
    przychodzi do głowy rada.